Permalänk
Avstängd

illaluktande headsett

tja,
Har ett pinsamt problem nu när värmen varit på oss dem senaste 3 veckorna.
jag har setat och lirat med mitt headset och eftersom det varit jävligt varmt så har jag svettats en hel del.
Headsetet har blivit svettigt av mig och jag har flera gånger setat med Toapapper på muffarna för att torka dom
Problemet är att äckelskiten har börjat lukta illa som fan nu.
Finns det något bra och smidigt sätt att göra rent dessa och ta bort lukten, Muffarna går inte att ta bort.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Inaktiv

Lägg in hela headsetet i frysen i en försluten plastpåse över kvällen. Tina upp det och det är klart för användning igen

Bakterierna som luktar äckligt fryser ihjäl. Fungerar även utmärkt på gympadojor, jeans och annat.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Neonodia:

tja,
Har ett pinsamt problem nu när värmen varit på oss dem senaste 3 veckorna.
jag har setat och lirat med mitt headset och eftersom det varit jävligt varmt så har jag svettats en hel del.
Headsetet har blivit svettigt av mig och jag har flera gånger setat med Toapapper på muffarna för att torka dom
Problemet är att äckelskiten har börjat lukta illa som fan nu.
Finns det något bra och smidigt sätt att göra rent dessa och ta bort lukten, Muffarna går inte att ta bort.

Vilket headset har du? Det kanske går att plocka bort kuddarna (för rengöring/byte)

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Inaktiv

Killbom's idé funkar jätte bra. Mina hörlurar har avtagbara muffar och jag brukar göra detta vid behov. Elektroniken kommer inte skadas av kylan men du måste se till att de tinat ordentligt innan användning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Lägg in hela headsetet i frysen i en försluten plastpåse över kvällen. Tina upp det och det är klart för användning igen

Bakterierna som luktar äckligt fryser ihjäl. Fungerar även utmärkt på gympadojor, jeans och annat.

Haha även om det var ett seriöst inlägg så lät det riktigt komiskt Dock stämmer det säkert som du säger.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Har steelseries siberia headset och jag har försökt ta bort muffarna men dem sitter fast.

Skrivet av Kent:

Vilket headset har du? Det kanske går att plocka bort kuddarna (för rengöring/byte)

Får testa detta.. Ska spruta på lite sprit på dem också.

Citat:

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Neonodia:

Har steelseries siberia headset och jag har försökt ta bort muffarna men dem sitter fast.

Enligt denna videon sitter muffarna med lite lim (Siberia V2), ska gå att ta bort och köpa nya på t.ex. Ebay.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd

Har iofs v1 eller den första.. Kanske är samma muffar på den ska kolla och se om det går att ta bort och vad nya muffar kostar

Skrivet av Kent:

Enligt denna videon sitter muffarna med lite lim (Siberia V2), ska gå att ta bort och köpa nya på t.ex. Ebay.

https://www.youtube.com/watch?v=D56L_oxA4r8

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A