Permalänk
Medlem

Nytt gaming headset

Hallå, går i tankar på att uppdatera all min kringutrustning. Dvs mus, musmatta, t-bord och headset.

Har i dagsläget ett Steelseries Siberia v2 vilket är ett prisvärt och bra headset jag varit nöjd med.

Under längre gamingperioder har dock headsetet gjort mig öm på ovansidan av öronen.

Så jag undrar helt enkelt vilket headset som passar mig enligt er.

Krav:
- Bra och långvarig komfort
- Mikrofon
- Rent och bra kvalitativt ljud
- Bra bas då jag lyssnar på mycket musik som innehåller det
- Headsetet ska kunna anslutas med 3,5mm, vill inte ha något usb skit

Har kollat på Sennheiser som verkar ha grymma grejer, vet dock inte hur bra bas där är i deras headset.

Budget är i krokarna på 2k

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primary: Fractal Design Torrent Nano | i7 13700k | 2x16GB 4800MHz DDR5 | RTX 4080
Fileserver: Storinator Q30 | E3-1230 v3 | 4x8GB 1600MHz DDR3 ECC | 106TB (raidz2)

Permalänk
Medlem

Beyerdynamic DT990 eller DT770 beroende på om du vill ha öppna eller slutna lurar. Sedan någon bra mikrofonlösning, antingen bordsmikrofon eller något modmic-liknande.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r-nano:

Hallå, går i tankar på att uppdatera all min kringutrustning. Dvs mus, musmatta, t-bord och headset.

Har i dagsläget ett Steelseries Siberia v2 vilket är ett prisvärt och bra headset jag varit nöjd med.

Under längre gamingperioder har dock headsetet gjort mig öm på ovansidan av öronen.

Så jag undrar helt enkelt vilket headset som passar mig enligt er.

Krav:
- Bra och långvarig komfort
- Mikrofon
- Rent och bra kvalitativt ljud
- Bra bas då jag lyssnar på mycket musik som innehåller det
- Headsetet ska kunna anslutas med 3,5mm, vill inte ha något usb skit

Har kollat på Sennheiser som verkar ha grymma grejer, vet dock inte hur bra bas där är i deras headset.

Budget är i krokarna på 2k

Skickades från m.sweclockers.com

Sennheisers headset är tipptopp! Däremot är de inte särskilt bastunga, de har "ärligt" ljud.
Det finns inte jättemånga bra headsets som fungerar bra till musik också, de jag vet är väl Sennheiser, QH-85/90/1339 och HyperX Cloud.
"Bra bas" är i mitt tycke balanserad bas, men med "bra bas" antar jag att du menar mycket bas?
Kan helhjärtat rekommendera Sennheisers headsets men de är inte bastunga.

Permalänk
Medlem

http://www.thomann.de/se/beyerdynamic_custumonepro_b_heatset_...
http://www.thomann.de/se/beyerdynamic_custumonepro_w_heatset_...

Kan vara värt pengarna
Thomann.de är mycket bra. De säljer till Sverige, har bra support och snabb frakt (dock dyr, ~150kr).

Annars finns Qpad QH-85/90 som jag gillar.
Sennheiser PC360 också, men jag personligen gillade dom inte, för små och trånga kåpor och "plastigt och varmt" ljud

Själv använder jag nu Superlux HD 681 Evo tillsammans med en ModMic och är 100% nöjd.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Sennheiser PC360 eller DT770 + modmic

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem

Jag köpte mig nyligen Kingston Hyperx cloud headset som är ett samarbete med Qpad och diverse andra. Ljuder är som i QH90 fast med Kingstons kvalité och design.

Anledning till köpet är att de fått riktigt bra kritik överallt (goolga recensioner) och att netonnet har en bra rea på dem.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|