RaspBerry Pi, sköta RSS-torrent

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2005

RaspBerry Pi, sköta RSS-torrent

Hej,

Jag har haft lite problem med att få torrent med RSS att fungera på min FreeBSD server, så jag funderar på att köpa en strömsnål liten Raspberry Pi för att driva ett enkelt OS där jag kan köra en torrentklient med RSS.

Jag skulle gärna vilja ha tips på ett enkelt OS (gnu/linux? typ Puppy?) med en lättdriven torrent klient som har bra stöd för RSS som går bra att köra på en Pi-enhet.

Skulle någon ha tillgång till en bra guide hur man installerar allt på en Pi & sätter upp torrenten med RSS på det rekommenderade OS:et så skulle det uppskattas :).

Gaming: Win10 64bit | i5-750 @ 3.8GHz | Gigabyte 770 GTX 2GB | Corsair 8GB RAM | Xonar Essence STX | Corsair AX760 | Intel SSD | Antec P182b | Server: FreeBSD @ ZFSGuru | Core i3-2100 | Fractal Design R3 | Corsair 16GB RAM | HTPC: RPi3 | Libreelec | Chromecast | Laptop: MacBook Air mid 2013 | Phone: Nexus 6p |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

De flesta linuxdistar innehåller torrentklienten Transmission, som kan köras i bakgrunden och äta torrentfiler på lite olika vis.
FlexGet kan hämta, tolka och filtrera RSS-flöden och skicka .torrent-filer och magnet-länkar till Transmission.
Jag har haft framgång med Transmission i daemon-läge, men inte testat att integrera den med RSS.

Om ovanstående krånglar kanske Automatic fungerar bättre, men den produkten vet jag ännu mindre om.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2005

Jag får fortsätta läsa om Flexget och se om det finns ngn enkel guide där ute med Flexget till transmission då

thanks

Gaming: Win10 64bit | i5-750 @ 3.8GHz | Gigabyte 770 GTX 2GB | Corsair 8GB RAM | Xonar Essence STX | Corsair AX760 | Intel SSD | Antec P182b | Server: FreeBSD @ ZFSGuru | Core i3-2100 | Fractal Design R3 | Corsair 16GB RAM | HTPC: RPi3 | Libreelec | Chromecast | Laptop: MacBook Air mid 2013 | Phone: Nexus 6p |