Permalänk

Köpa begagnade komponenter?

Tjena!
Jag funderar på att köpa ett begagnat moderkort och grafikkort men jag är rädd för att bli lurad eftersom jag blev det när jag köpte min första dator begagnad.

Vad kan jag göra för undvika att bli lurad? Finns det något jag kan kolla extra noga på?

All hjälp uppskattas, Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cartman2425:

Tjena!
Jag funderar på att köpa ett begagnat moderkort och grafikkort men jag är rädd för att bli lurad eftersom jag blev det när jag köpte min första dator begagnad.

Vad kan jag göra för undvika att bli lurad? Finns det något jag kan kolla extra noga på?

All hjälp uppskattas, Tack på förhand!

Ska du köpa begagnat så skulle jag nog handla från swecs marknad, har handlat en del och ännu inte blivit lurad. Undvik blocket så länge som det går!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Skrivet av MrPeakon:

Ska du köpa begagnat så skulle jag nog handla från swecs marknad, har handlat en del och ännu inte blivit lurad. Undvik blocket så länge som det går!

Ja, tänkte köpa från swecs marknad men finns det något jag kan kolla extra noga på eller får jag bara hoppas på det bästa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cartman2425:

Ja, tänkte köpa från swecs marknad men finns det något jag kan kolla extra noga på eller får jag bara hoppas på det bästa?

Kan du alltid be dom lämna en form av garantin att komponenterna fungerar innan du köper, alltså att du skickar tillbaka och dom betalar tillbaka. Vägrar dom de så finns det ju en risk att saken inte funkar.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!