Blizzards Overwatch

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

suck.... från 56 till 51... 7 raka förluster som alla var riktigt jämna. inte rättvist...

61 till 57.. :/ på 3 matcher. 1 var jag tvungen att lämna = -2 ranker. Sen två jämna matcher förlorade = -2 ranker.
Sen när man väl vinner en går man upp 1/4 av en rank typ...

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk

Ni hakar upp er för mycket på ranken, önskar blizzard valde att gömma denna och endast visa de som är top 1% eller liknande.

Strunta i ranken fullständigt, kör erat race, se till att bättra på erat eget spel istället.
Hakar man upp sig på rank så blir spelet bara frustrerande och man kommer stå och trampa på samma nivå.

Edit: Sen verkar alla vara inne på att hela tiden klättra i rank. Är ni fast på 55 så är ni inte bättre eller sämre än rank 55, så enkelt är det.
Alla kan inte vara rankade 1:a i Europa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UsAndThem:

Ni hakar upp er för mycket på ranken, önskar blizzard valde att gömma denna och endast visa de som är top 1% eller liknande.

Strunta i ranken fullständigt, kör erat race, se till att bättra på erat eget spel istället.
Hakar man upp sig på rank så blir spelet bara frustrerande och man kommer stå och trampa på samma nivå.

Edit: Sen verkar alla vara inne på att hela tiden klättra i rank. Är ni fast på 55 så är ni inte bättre eller sämre än rank 55, så enkelt är det.
Alla kan inte vara rankade 1:a i Europa.

men att efter placement 56 och sedan bara förlora är väldigt dåligt gjort tycker jag.
Det borde vara utformat bättre till nästa season.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid:

men att efter placement 56 och sedan bara förlora är väldigt dåligt gjort tycker jag.
Det borde vara utformat bättre till nästa season.

Placements placerade dig väl för högt, sånt händer.
Ta förlusten som en man.

Permalänk
Medlem

@griid Placement lade även mig något högt. Blev rank 57 och är nu 52. Det är inte så konstigt att spelet inte hittar din optimala rank på endast 10 matcher. När du har spelat kanske 50 matcher så lär du vara på den rank där du hör hemma.

Permalänk
Medlem

Fick precis hem min Loot Gaming (Loot Crate), med en Tracer
Just detta skin är exklusivt för Loot Gaming. Nu måste jag bara skaffa det in-game så att jag matchar.

Lite besviken på limningen av glasögonen. Ni kan säkert se att det är lite lim kladdat över glasögonen.

Permalänk
Medlem

Ny patch på G, ny hjälte som redan nämnts men framför allt balanseras klasserna lite. Äntligen får min älskade D.va lite kärlek! (Slipper spränga mig själv mer och kanske lyckas få några extra kills med ultimate)
https://playoverwatch.com/en-us/blog/20178523#patchnotes

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiczor:

Ny patch på G, ny hjälte som redan nämnts men framför allt balanseras klasserna lite. Äntligen får min älskade D.va lite kärlek! (Slipper spränga mig själv mer och kanske lyckas få några extra kills med ultimate)
https://playoverwatch.com/en-us/blog/20178523#patchnotes

Skickades från m.sweclockers.com

Ska bli riktigt nice med den patchen.

Slippa hero stack, overtime fixad, nerf på fler ultis.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Ska bli riktigt nice med den patchen.

Slippa hero stack, overtime fixad, nerf på fler ultis.

Japp! Fast jag tror inte att några ultis blir nerfade, det är väl för att gå jämnt upp med ändringen att heal/self heal bidrar till ultimates?

Vet inte riktigt om jag gillar förlängda spawntiden under overtime men får se när det kommer om det ens gör någon skillnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dekkan:

Ska bli riktigt nice med den patchen.

Slippa hero stack, overtime fixad, nerf på fler ultis.

Japp. Hero stack är helt OP i coin flip. Bara att köra 5 winston + lucio och hoppa in på pointen om man attackerar. Har funkat 100% av gångerna hittils. Då tiden är så kort får man bara 1 - 2 anfall och har de inte valt 4+ reaper är segern i en ask.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiczor:

Japp! Fast jag tror inte att några ultis blir nerfade, det är väl för att gå jämnt upp med ändringen att heal/self heal bidrar till ultimates?

Vet inte riktigt om jag gillar förlängda spawntiden under overtime men får se när det kommer om det ens gör någon skillnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Nerf på ultis är att det tar längre tid att få vissa ultis. 15 % längre på Lucio, om jag minns rätt.

EDIT: Läste inte ordentligt. Du har kanske rätt att det går jämt ut när man räknar med self heal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiczor:

Japp! Fast jag tror inte att några ultis blir nerfade, det är väl för att gå jämnt upp med ändringen att heal/self heal bidrar till ultimates?

Vet inte riktigt om jag gillar förlängda spawntiden under overtime men får se när det kommer om det ens gör någon skillnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Det kommer göra skillnad med både spawntime och att den tickar snabbare, vissa gånger håller det på en evighet med overtime det måste ju få ett slut liksom.. Edit: Mercys förändringar är jag nöjd över att se i alla fall.. den heron är för OP.

Skrivet av Killbom:

Japp. Hero stack är helt OP i coin flip. Bara att köra 5 winston + lucio och hoppa in på pointen om man attackerar. Har funkat 100% av gångerna hittils. Då tiden är så kort får man bara 1 - 2 anfall och har de inte valt 4+ reaper är segern i en ask.

Precis.. Winston stacks och lucio stacks är något man ser ofta. Kommer bli riktigt fint att se det fixat. Så slipper man också de som vägrar byta hero när man spelar solo.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Efter mina kvalificeringsmatcher som gick sisådär 4-6 (Solo Q) varav mycket leavers osv hamnade jag på 48 rating. Låg sedan och harvade på runt 50-58 (group Q) någon vecka men i helgen lyckades jag spela upp mig till 68 på ca 30 matcher (solo Q)

Väntar bara på att Blizzard ska fixa alla problem med statsuppdateringar på playoverwatch. Har väl varit problem med det i en vecka snart.

Var en bluepost gällande detta för ca 22 timmar sedan:
http://eu.battle.net/forums/en/overwatch/topic/17612323885?pa...
This issue is still being worked on at the moment.
It is effecting other regions as well, it's not just EU having this problem and it is on our priority list to try and resolve as quickly as possible.

Hopefully we'll have some more news soon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Nerf på ultis är att det tar längre tid att få vissa ultis. 15 % längre på Lucio, om jag minns rätt.

EDIT: Läste inte ordentligt. Du har kanske rätt att det går jämt ut när man räknar med self heal.

Fast mercy har väl inte selfheal? Hennes ulti cost ökade med 30%. Det är riktigt fint tycker jag! Trött på hur snabbt hon får upp ultin och ressar i princip hela laget vid flera avgörande tillfällen.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Fast mercy har väl inte selfheal? Hennes ulti cost ökade med 30%. Det är riktigt fint tycker jag! Trött på hur snabbt hon får upp ultin och ressar i princip hela laget vid flera avgörande tillfällen.

jo då, en liten stund efter hon tagit skada så börjar hon automagiskt självheala.. så denna ändring gör att man måste ta lite dmg som mercy då och då för att jämna ut den ökade costen

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

jo då, en liten stund efter hon tagit skada så börjar hon automagiskt självheala.. så denna ändring gör att man måste ta lite dmg som mercy då och då för att jämna ut den ökade costen

Ja o lycka till med det, hon dör fort när man får chansen. Det är inte som lucio med passiv heal iaf.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Jag gillar nya förändringarna på PTR. Längtar till det blir live!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Ja o lycka till med det, hon dör fort när man får chansen. Det är inte som lucio med passiv heal iaf.

ja men visst gör hon det, men det är ofta om det är sniper eller reaper..
står man vid en öppning som man ska ta sig igenom eller skydda så är det "bara" att flyga tvärs över den till någon på andra sidan, inte ofta man dör av det men man tar garanterat lite skada.

en dum fråga om Mercys buff bara, visst borde den funka på folks Q abilitys? har bara antagit att den gör det, så så om soldier/pharrah osv drar sin Q ser jag alltid till att buffa dem.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

@issue: Är ofta Pharah eller Soldier då dör Mercy fort när jag väl får tag i henne
Ja det gör den tror jag. Ser ofta Soldier ulti + mercy buff användas.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

@issue: Är ofta Pharah eller Soldier då dör Mercy fort när jag väl får tag i henne
Ja det gör den tror jag. Ser ofta Soldier ulti + mercy buff användas.

jo jag ser ju också att de ofta används, frågan är om folk antar att det funkar eller om det faktiskt funkar

mercys buff på buffen kommer ju göra deras Q så mycket bättre

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Prestandafråga om Overwatch: Jag har sett både på youtube och här på forumet att folk med GTX 1070 kör epic settings och registrerar 144+fps. Själv verkar mitt vara låst på 95fps. Pendlar i princip på 94/95 hela tiden. Är jag korkad och missat nån inställning som orsakat detta?

Kör förresten på MSI GTX 1070, 6700k samt 16GB ram.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 6700k | MSI GTX 1070 Gaming X | MSI Z170A Gaming M5 | Corsair 16GB DDR4 2133MHz CL13 Vengeance | Corsair RM750x | Samsung 850 EVO 250GB | Seagate Desktop 2TB | Be queit! Pure rock | NZXT Noctis 450 Vit | AOC G2460PG 144Hz G-Sync | QPAD MK-80 Pro MX Blue | Logitech G502 Proteus Spectrum | Kingston HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av hd_Jehu:

Prestandafråga om Overwatch: Jag har sett både på youtube och här på forumet att folk med GTX 1070 kör epic settings och registrerar 144+fps. Själv verkar mitt vara låst på 95fps. Pendlar i princip på 94/95 hela tiden. Är jag korkad och missat nån inställning som orsakat detta?

Kör förresten på MSI GTX 1070, 6700k samt 16GB ram.

Skickades från m.sweclockers.com

Finns en inställning som låser fps, ja. Bocka bort den inställningen.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av UsAndThem:

Placements placerade dig väl för högt, sånt händer.
Ta förlusten som en man.

Placements baserade sig också mycket på din quick play mmr. Jag spelade mycket med IRL folk i quick play för att det spelade ingen roll om man förlorade etc då det inte var rankat, kul när comp kom ut och de gjorde det iaf.

Fick 9-1 i min placement och fick rank 50. Patetiskt. Spelat upp mig till 60 solo och känns fortfarande inte rätt. Inge kul att spela healer heller, spelar jag healer så vinner jag mer men spelar jag nått som har mer game impact så får jag mer mmr vid en vinst. Spelar mindre nu ett tag då vid ben vinst så får man bara 10% progress typ om någon lämnar.

Kommer nog att bli fast vid 65-70 då det kan bli svårt efter det om man inte spelar med ett par folk man känner iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Finns en inställning som låser fps, ja. Bocka bort den inställningen.

Vad för inställning? Antar att du inte pratar om v-sync, för så korkad är jag inte. xD

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 6700k | MSI GTX 1070 Gaming X | MSI Z170A Gaming M5 | Corsair 16GB DDR4 2133MHz CL13 Vengeance | Corsair RM750x | Samsung 850 EVO 250GB | Seagate Desktop 2TB | Be queit! Pure rock | NZXT Noctis 450 Vit | AOC G2460PG 144Hz G-Sync | QPAD MK-80 Pro MX Blue | Logitech G502 Proteus Spectrum | Kingston HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av hd_Jehu:

Vad för inställning? Antar att du inte pratar om v-sync, för så korkad är jag inte. xD

Skickades från m.sweclockers.com

Nej det är en annan inställning som heter något i stil med fps och som är förbockad.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Placements baserade sig också mycket på din quick play mmr. Jag spelade mycket med IRL folk i quick play för att det spelade ingen roll om man förlorade etc då det inte var rankat, kul när comp kom ut och de gjorde det iaf.

Fick 9-1 i min placement och fick rank 50. Patetiskt. Spelat upp mig till 60 solo och känns fortfarande inte rätt. Inge kul att spela healer heller, spelar jag healer så vinner jag mer men spelar jag nått som har mer game impact så får jag mer mmr vid en vinst. Spelar mindre nu ett tag då vid ben vinst så får man bara 10% progress typ om någon lämnar.

Kommer nog att bli fast vid 65-70 då det kan bli svårt efter det om man inte spelar med ett par folk man känner iaf.

Nejdå, solo Q fungerar alldeles utmärkt.
Folk sa att det var svårt att bli global elite i csgo om man solo-köade också.
Men det är inte svårt.

Folk har solo-köat upp till 76 i Overwatch också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UsAndThem:

Nejdå, solo Q fungerar alldeles utmärkt.
Folk sa att det var svårt att bli global elite i csgo om man solo-köade också.
Men det är inte svårt.

Folk har solo-köat upp till 76 i Overwatch också.

Mycket lättare att bli Global i CS:GO, där har du mer game impact som en person.

Klart det kan finns folk som har soloqueue högre men det är fortfarande inte det normala, 99% av alla som är i top rankerna är stacks. Problem är för att ha runt 76 måste du ligga på 75-80% winrate, typ omöjligt som soloqueue då du inte kan kontrollera vilka du får med dig.

Inte spelat på någon vecka så vet inte om rankerna har balanserats mer sen det kom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UsAndThem:

Nejdå, solo Q fungerar alldeles utmärkt.
Folk sa att det var svårt att bli global elite i csgo om man solo-köade också.
Men det är inte svårt.

Folk har solo-köat upp till 76 i Overwatch också.

Ja Solo Q fungerar utmärkt i vilket spel som helst i princip? Man kan sola 2,2k rating i WOW också men vad spelar det för roll?
Har man otur hamnar du med ett gäng 2-3 st som enbart förstör. Kan hända i vilket spel som helst. Men har man någorlunda vettiga människor så går det och jag tror det kommer bli som det är i t.ex. CS att kommer du över en viss gräns t.ex. rank 65 så hamnar man med lite seriösare människor.

Sen tycker jag det är något lättare att köra solo Q i CS:GO än i overwatch eftersom man möter tank,healer,dps själv.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Någon annan som råkat ut föt svart skärm i spelet? Åtgärdas genom att toggla fullscreen med alt+enter men det är tröligt att göra varje gång.

Inte haft problemet tidigare men det kom i samband med att jag skaffade 1070. Finns en lång tråd på battlenet men ingen fix ännu...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

är det mer än vinst/förlust som bestämmer ens rank?

det känns som detta
förlust + spela kasst = minus en rank
förlust + spela bäst = minus en rank
vinst + spela kasst = plus en rank
vinst + spela bäst = plus en rank

iofs är jag bara lvl 53, kanske blir annorlunda vid högre rankings

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!