Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ronnylov:

Jag lyckas inte hitta "facit" på övningsuppgifterna i boken. Är det inte meningen att man ska kunna se om man svarat rätt eller fel, eller är jag bara dålig på att hitta i boken? Är alltså boken C++ Primer jag håller på med.

Jag har inte läst just den boken, men vad gäller förslag till de exempelprogram som uppgifter i liknande böcker brukar fråga om så är det ofta lätt att hitta lösningsförslag på nätet som andra läsare producerat; inte minst läggs sådant ofta upp på Github. Detta gäller åtminstone mer välkända böcker, vilket "C++ Primer" bör räknas till.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Själv gillar jag Stroustrups egen "Programmeringsspråket C++" (Stroustrup har och har haft en central betydelse för språket).
Många har rekommenderar "Efficient C++", men jag har inte läst den själv.
Personligen ogillar jag alla svenskspråkiga böcker som jag stött på, såsom Skansholm etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Jag har inte läst just den boken, men vad gäller förslag till de exempelprogram som uppgifter i liknande böcker brukar fråga om så är det ofta lätt att hitta lösningsförslag på nätet som andra läsare producerat; inte minst läggs sådant ofta upp på Github. Detta gäller åtminstone mer välkända böcker, vilket "C++ Primer" bör räknas till.

Tackar!

Hittade detta på github:
https://github.com/Mooophy/Cpp-Primer