problem med nintendo nes
hej jag har beställt en begagnad Nintendo nes från kaptenkrok.se för 699 kr men när jag väl har kopplat konsolen till TVn så stöter jag på ett par problem
1.det första jag stötte på var att putta in spelkasetten i konsolen då det gick riktigt trögt men till slut fick jag in den, men när jag skulle dra ut den så fastnade den och jag ringde Kaptenkrok.se angående detta och där berättade dem att Nintendo nes konsoler brukar ofta vara tröga på början och att dem mjuknar upp mer när man använder dem, han sa dessutom att det enklaste och få ut kasetten är att ta dem vid sidorna och vicka ut dem vilket funkade men enligt artikeln så står det att konsolen ska ha nytt connecter men jag vet inte om det är oftast så att nya connectors är tröga på början
2. sen en andra problem, när jag startade ett spel så blev bilden helt knäpp, pixlarna är helt vilse och man ser inte riktigt vad man gör och när jag väl har startat om så blev det samma problem men när jag startade om andra gången så blev verkade inte spelet läsas av eftersom det blev gråt på skärmen, flera gånger har jag försökt starta spelet men till slut kom spelet upp men bilden var fortfarande åt skogen
3. nes kontakten verkar överhettad och till slut stängdes den av, kontakten såg ut att ha någon volt justerare och den var inställd på max
vad ska jag göra? jag misstänker att det är tvn som vägrar rätta till bilden men jag vet inte hur jag ska fixa det och hur gör jag med kontakten till nes?