Problem med multiplayer-funktionen i The Crew

Permalänk
Inaktiv

Problem med multiplayer-funktionen i The Crew

Hej!

Min kompis har nyligen köpt The Crew, och vi tänkte köra. Vi kan se varandra på kartan, men inte i "spelvärlden".
Vi kan häller inte joina varandras crew.
Min kompis har köpt Steam versionen av spelet, och jag har Uplay versionen, men det borde väl inte spela någon roll? Eftersom min kompis öppnar Uplay för att spela det ändå.
Det konstigaste är att jag kan köra med min bror, som också har Uplay versionen (kan versionen vara problemet?), men inte min kompis.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem, och det jag kan säga är att vi inte är ensamma. Har sökt runt en del och det är väldigt många som har samma problem.

Väldigt tråkigt att det är så här för jag tycker spelet har bra potential för att kunna vara riktigt roligt, men Ubisoft faller på att "main" funktionen i spelet som är myltiplayerläget, inte funkar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GurreX:

Jag har exakt samma problem, och det jag kan säga är att vi inte är ensamma. Har sökt runt en del och det är väldigt många som har samma problem.

Väldigt tråkigt att det är så här för jag tycker spelet har bra potential för att kunna vara riktigt roligt, men Ubisoft faller på att "main" funktionen i spelet som är myltiplayerläget, inte funkar.

Jag håller med. Huvudfunktionen (hörs ju till och med på namnet) är ju att kunna köra i "crews/klaner", vilket inte fungerar bra just nu...
Skulle det kunna vara versionen som är problemet? Att jag har det på Uplay och min kompis på Steam?

Permalänk
Medlem

Nepp, du och din kompis har samma version av spelet så det är inte det som ställer till det. Det som ställer till det är nog bara att onlineläget helt enkelt inte funkar som det ska.

Och det värsta är att Ubisoft inte verkar lägga mycket krut på att fixa det. Dock är det väl sådana smällar man får ta när man köper ifrån Ubisoft men frågan är om detta inte är det sista spelet jag köper ifrån dem.

Permalänk

För mig och min kompis fungerade det när båda använde Hotspot Shield samtidigt. Lite jobbig lösning men det fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeekySole9354:

För mig och min kompis fungerade det när båda använde Hotspot Shield samtidigt. Lite jobbig lösning men det fungerar.

Testade detta och det funkade! Tusen tack till dig!