SweClockers provkör OSVR – Open Source Virtual Reality

Permalänk
Melding Plague

SweClockers provkör OSVR – Open Source Virtual Reality

Öppen källkodsfilosofi kombineras med virtuell verklighet i samarbetsprojektet OSVR, som premiärvisas på CES 2015. SweClockers passar på att provköra testversionen Hacker Dev Kit.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Spännande men kommer nog inte bli nån pre order för mig är nöjd med min DK2.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk

Jag gillar att dom använder Leap Motion. Sugen på att skaffa en själv.

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk
Administrativ avgift

Jaha de har en spyhink på golvet också ;)?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Någon borde göra en NerveGear-liknande hjälm som innehåller allt, ser så hemmabyggt ut nu. Annars fint med öppen källkod, kan ju bli bra i längden.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Det här med att göra det öppet så att vem som helst kan utveckla känns ostabilt.
Kan liksom inte förlita sig på att andra ska göra jobbet åt en.

Kul att det går framåt dock.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Någon annan som la märke till den snygga tjejen som spanade in Jonas @ 01:14 haha

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Någon borde göra en NerveGear-liknande hjälm som innehåller allt, ser så hemmabyggt ut nu.

Går inte riktigt att jämföra utvecklings-prototyper med ett imaginär produkt som inte behöver ta hänsyn till någon funktionalitet eller praktikalitet.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Det här med att göra det öppet så att vem som helst kan utveckla känns ostabilt.
Kan liksom inte förlita sig på att andra ska göra jobbet åt en.

Kul att det går framåt dock.

Ja, eller hur! Linuxdistar, Filezilla, Firefox, MPC, 7-zip etc etc är så himla instabila och oseriösa projekt!
Alla vet ju att open-source är värdelöst!

Visa signatur

| 4770K @stock | Corsair 2x8GB @1600MHz | Gigabyte 680 OC | Corsair 850W TX | Gigabyte GA-Z87X-UD3H | Samsung 830 120GB | WD 1TB 5200RPM | WD 500GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Det här med att göra det öppet så att vem som helst kan utveckla känns ostabilt.
Kan liksom inte förlita sig på att andra ska göra jobbet åt en.

Kul att det går framåt dock.

Va? Är det där ditt argument emot open source? Bara för att det är open source betyder det inte att man måste "förlita sig på andra". Snarare tvärt om. Du kan göra det själv..

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Va? Är det där ditt argument emot open source? Bara för att det är open source betyder det inte att man måste "förlita sig på andra". Snarare tvärt om. Du kan göra det själv..

Och det heter instabilt inte ostabilt.

Båda finns med i ordlistan som synonym till ostadig bara så du vet.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Skrivet av Stefan93:

Någon annan som la märke till den snygga tjejen som spanade in Jonas @ 01:14 haha

Bilden som hon tog används på första sidan, innan man klickar in på artikeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Det här med att göra det öppet så att vem som helst kan utveckla känns ostabilt.
Kan liksom inte förlita sig på att andra ska göra jobbet åt en.

Kul att det går framåt dock.

Är det inte lite av paradgrenen för open source att du just inte behöver förlita dig på andra utan kan kontrollera och justera allt helt själv precis som det behagar?

(Om du inte förlitar dig på att andra ska gör något så antar jag att du är en självförsörjande bonde med egen tillverkning av drivmedel och verktyg...? Samt att du är din egen Internetleverantör och datortillverkare...)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Är det inte lite av paradgrenen för open source att du just inte behöver förlita dig på andra utan kan kontrollera och justera allt helt själv precis som det behagar?

(Om du inte förlitar dig på att andra ska gör något så antar jag att du är en självförsörjande bonde med egen tillverkning av drivmedel och verktyg...? Samt att du är din egen Internetleverantör och datortillverkare...)

Skickades från m.sweclockers.com

This man deserves a cookie.

Visa signatur

| 4770K @stock | Corsair 2x8GB @1600MHz | Gigabyte 680 OC | Corsair 850W TX | Gigabyte GA-Z87X-UD3H | Samsung 830 120GB | WD 1TB 5200RPM | WD 500GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSlicker:

Går inte riktigt att jämföra utvecklings-prototyper med ett imaginär produkt som inte behöver ta hänsyn till någon funktionalitet eller praktikalitet.

Förvisso, men nu är det inte NerveGears funktionalitet jag är ute efter utan just det snygga och välpaketerade utseendet på själva produkten. Inbyggda högtalare samt mic av god kvalitet i en omslutande hjälm är ju inte för mycket begärt utan förbättrar snarare inlevelsen.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

HäshtaggFramtiden

Permalänk
Medlem

wow såg direkt va jag skulle vilja använda den till - Golfsimulator hemma med den där leapmotion monterad

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bergling90:

Bilden som hon tog används på första sidan, innan man klickar in på artikeln.

Dock så gör han en annan hand gest när hon "tar bilden" som används på första sidan, hans lyfter upp händerna.

Ska sluta slösa min tid .. börjar över analysera detta hahaha.

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan93:

Någon annan som la märke till den snygga tjejen som spanade in Jonas @ 01:14 haha

Hon har faktiskt liten fin rumpa tittade inte så mycket på produkten i bild när hon var linslus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan93:

Någon annan som la märke till den snygga tjejen som spanade in Jonas @ 01:14 haha

Out of focus babes > 4K babes

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av Arzei:

Förvisso, men nu är det inte NerveGears funktionalitet jag är ute efter utan just det snygga och välpaketerade utseendet på själva produkten. Inbyggda högtalare samt mic av god kvalitet i en omslutande hjälm är ju inte för mycket begärt utan förbättrar snarare inlevelsen.

För att priset inte ska spinna iväg okontrollerat så är det i dagens lägen en stor omöjlighet, samt att personer som jag har en tendens att lägga 2k+ på ett par hörlurar skulle blir rätt sura om vi inte fick använda oss av det, samt de som kör med rejäla externa mickar så skulle micken på system bli onödigt lull som tynger ner priset i onödan och kan vara i vägen.

Visst skulle vara trevligt men inte ekonomiskt på någon nivå och mängden varianter på den skulle behöva vara riktigt stort.

Om ljudet var av Sennheiser och något av deras värre modeller och med en ruskigt bra mick som var bra nog för att konkurrera med dyra bords mickar, det är de minsta jag skulle kräva av den då. Fast priset skulle nog inte vara att leka med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan93:

Någon annan som la märke till den snygga tjejen som spanade in Jonas @ 01:14 haha

Det roliga är ju att Jonas vänder huvudet precis mot henne, och då verkar det som att hon blir generad och tar hastigt ner mobilen och går förvirrat vidare

Permalänk
Skrivet av Arzei:

Förvisso, men nu är det inte NerveGears funktionalitet jag är ute efter utan just det snygga och välpaketerade utseendet på själva produkten. Inbyggda högtalare samt mic av god kvalitet i en omslutande hjälm är ju inte för mycket begärt utan förbättrar snarare inlevelsen.

Sitta med en sån hjälm på sig är absolut inte något jag skulle vilja. Ser ju bra ut men sjukt mycket i vägen, extra vikt i onödan och lär ju bli väldigt varm och obehaglig.