Öpnna en minecraft server för omvärlden

Permalänk
Medlem

Öpnna en minecraft server för omvärlden

Hallå! jag söker folk som kan och vill hjälpa till att skapa en vänlig minecraft server där alla kompisar kan umgås och spela tillsammans.

Jag har en Intel xen 2.4ghz 6 core 30gb ram och 500gb SSD server som kommer användas. 1000/1000 internet lina

Skriv gärna här i tråden eller som ett privat meddelande om ni vill vara med och hjälpa till. eller Bara spela!

Permalänk

Tjo, Minecraft är trevligt, hade du tänkt att köra någon mod av det eller äre vanilla som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_smiley:

Tjo, Minecraft är trevligt, hade du tänkt att köra någon mod av det eller äre vanilla som gäller?

Det är ju vad som erfterfrågas.. Vill folk ha vanilla så kör vi på det. eller så bestämmer man bara ett koncept.
Jag själv hade tyckt de var skoj som fan och ha en ny genererad värld och låta folk bygga hus och städer tillsammans..

Permalänk
Avstängd

Killen med guldbyxor, Jag kan hjälpa till med att konfigurera allt så att omvärlden kan nå dig.

Men, Jag vill att du medverkar när jag gör det isåfall så att du lär dig själv på vägen vilket är värt mycket.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Killen med guldbyxor, Jag kan hjälpa till med att konfigurera allt så att omvärlden kan nå dig.

Men, Jag vill att du medverkar när jag gör det isåfall så att du lär dig själv på vägen vilket är värt mycket.

Det är ju självklart. om man inte vill visa andra. Men jag lär mig mer än gärna..

Permalänk
Skrivet av Naion:

Hallå! jag söker folk som kan och vill hjälpa till att skapa en vänlig minecraft server där alla kompisar kan umgås och spela tillsammans.

Jag har en Intel xen 2.4ghz 6 core 30gb ram och 500gb SSD server som kommer användas. 1000/1000 internet lina

Skriv gärna här i tråden eller som ett privat meddelande om ni vill vara med och hjälpa till. eller Bara spela!

Jag är är väldigt gärna med! Har sökt efter en minecraft server väldigt länge nu!

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.

Permalänk
Medlem

Jag har en teamspeak 3 server där vi alla som vill vara med och bygga upp servern kan sitta..

Jag kan dock inte vara med förrän ikväll så jag sitter på jobbet just nu.

Skcka mig ett meddelande om ni vill få tillgång

Edit: jag vill även tillägga att servern ligger på windows server 2008, om de nu skulle vara något problem

Permalänk
Avstängd

Låter perfekt.. Jag kan dessutom inte heller fören ikväll då jag också sitter på Jobbet.. Jobbar med win servrar

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Skulle också vilja joina! Är det whitelist?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krupty:

Skulle också vilja joina! Är det whitelist?

Just nu är det ingenting på servern.. Men du får gärna komma in och spela såklart..
Skicka ett meddelande så ger jag dig ip

Permalänk
Medlem

MC

Är också sugen på att joina! :=)

Kan även hjälpa till med setup av både MC-servern och Teamspeaken.

Mvh

Masperz

Permalänk
Skrivet av Naion:

Det är ju vad som erfterfrågas.. Vill folk ha vanilla så kör vi på det. eller så bestämmer man bara ett koncept.
Jag själv hade tyckt de var skoj som fan och ha en ny genererad värld och låta folk bygga hus och städer tillsammans..

Ok, för jag och en polare kan nog tänka oss lira, men vanilla minecraft är rätt ointressant. Nu kör vi Modsauce, som ligger på ATlaunchern.

Permalänk
Medlem

Att sätta upp en server är faktiskt ganska enkelt.

Vill du ha vanilla, Då laddar du i princip bara ner vanilla o startar, (öppna portar, installerar java och ändrar hur mycket RAM som servern få ha)

Likadant med Moddat, Ladda ner ATlauncher, välj modpack, eventuella extramods, Installera.
Den jobbiga delen är oftast om man ska ha plugins. blir en del configurering såfall

PS* Lite lätt avundsjuk på din serverburk! *dregglar*
Behöver ni hjälp med frågor och sånt så kan ni fråga mig, drivit MCservrar i 3 år nu.

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ipzen:

Att sätta upp en server är faktiskt ganska enkelt.

Vill du ha vanilla, Då laddar du i princip bara ner vanilla o startar, (öppna portar, installerar java och ändrar hur mycket RAM som servern få ha)

Likadant med Moddat, Ladda ner ATlauncher, välj modpack, eventuella extramods, Installera.
Den jobbiga delen är oftast om man ska ha plugins. blir en del configurering såfall

PS* Lite lätt avundsjuk på din serverburk! *dregglar*
Behöver ni hjälp med frågor och sånt så kan ni fråga mig, drivit MCservrar i 3 år nu.

hehe!
För er alla som vill komma in på teamspeak server så kommer ip här:213.136.90.243

Permalänk
Medlem

vems är huset precis vid spawn? Tog skydd där över första natten

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Kommer det att finnas (eller finns det) några teknikmoddar på servern ?

Jag kör Yogscast complete pack och det är ju ganska späckat med teknik så om det finns något sådant på servern skulle jag nog lira en hel del där när jag inte lirar på min egen

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Det är vanilla (tror jag). Än så länge iaf

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Skrivet av '[TBOC:

Razor;15145795']Kommer det att finnas (eller finns det) några teknikmoddar på servern ?

Jag kör Yogscast complete pack och det är ju ganska späckat med teknik så om det finns något sådant på servern skulle jag nog lira en hel del där när jag inte lirar på min egen

Det här gäller även mig, och min polare

Permalänk
Medlem

Tror han lagt ner servern redan då den är nere

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Tror han lagt ner servern redan då den är nere

Eller så håller han på att klura ut vilka moddar han ska ha på servern eftersom flera personer frågat efter moddat

Man kan ju hoppas iaf...

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk

Skulle vara intressant om den var moddat

Permalänk
Medlem

Servern är inte nere, den har bara updaterat, så har jag glömt logga in och titta..
Så allting skall vara igång igen!

Permalänk

Låter kul, dock inte så insatt på servermjukvara mer än lite smått basic mysql, iis och Apache, har dock petat lite i Mine OS, vad tror proffsen om det, istället för separata program i en Linux/MS server miljö?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36