Copter Exoglass VS Copter Screenprotector

Permalänk
Medlem

Copter Exoglass VS Copter Screenprotector

Först kom Copter Screenprotector som är som en starkare skyddsfilm som ska motstå mkt med livstidsgaranti sedan kom Copter Exoglass som ska vara i glasmaterial som ej ska vasst om det krossas säkert med livstidsgaranti också.

Vad är dom stora skillnaderna mellan dessa i skydd för displayen ??

Använder man samma teknik för båda med liten flaska med vätska som sprutas på limsidan och sedan lite på utsidan av skyddet vid montering och plastskrapa och fiberduk ??

12 timmars torktid på displayfilmen vet jag då man ej ska bruka telefonen.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonas79:

Först kom Copter Screenprotector som är som en starkare skyddsfilm som ska motstå mkt med livstidsgaranti sedan kom Copter Exoglass som ska vara i glasmaterial som ej ska vasst om det krossas säkert med livstidsgaranti också.

Använder man samma teknik för båda med liten flaska med vätska som sprutas på limsidan och sedan lite på utsidan av skyddet vid montering och plastskrapa och fiberduk ??

Phantom Glass ska vara bra...varför man nu vill ha skärmskydd överhuvudtaget...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Phantom Glass ska vara bra...varför man nu vill ha skärmskydd överhuvudtaget...

Tydligen bara en styv bröstvårta som rår på Phantom Glass.

http://www.youtube.com/watch?v=HTJUTpbbvlo

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Carlj:

Tydligen bara en styv bröstvårta som rår på Phantom Glass.

http://www.youtube.com/watch?v=HTJUTpbbvlo

lol

Permalänk
Medlem

Efter lite youtube klibb om Tempered glass Vs Plastic protections.

Så kan jag säga att det första utklassar det andra.

Iphone 5S
https://www.youtube.com/watch?v=vKatixftXAE

Så då är frågan är Phantom glass bättre en Copter Exoglass och båda har livstidsgaranti men känns som att
Canada baserade Phantom glass lär kunna kosta en del att få ut en ny vara om den går sönder.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Om du ska köpa skydd till displayen så är glas att föredra nått så enormt. Glas har samma sköna yta som displayen har utan skydd. Copter plastfilmen kan lätt få apelsinmönster på sig och fingret klibbar/fastnar lite grann på det.
Det finns flera bra tillverkare till glasskydd. Tex, Copter, Invisible shield, Nillkin som är min favorit och flera andra.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Jag köpte Exoglass t min Iphone 6, är inte nöjd. Det har redan fått många repor och längst nere på varje sida så har det börja spricka från kanten och inåt, verkar som att dom är svaga där pga tillverkningen eller så.

Visa signatur

yy Case; define S Cpu; i7 4770k Gpu; EVGA GTX 980 Ti Ssc Acx 2.0+ Ram; Vengeance 16gb 1866mhz mobo; Asus z97-a Psu; EVGA Super 750 g2 Ssd; Samsung 850 Pro 256gb Monitor; LG Ultrafine 5K audio; ifi Micro Idsd BL Hörlurar; Ultrasone Tribute 7 yy

Permalänk
Medlem

Varför displayskydd? Känslan blir sämre, displayen blir mer repig än med touchens glas, och det går inte lika lätt att rengöra. Om man inte ska ha sin telefon i samma ficka som sin nyckelknippa så är det sjukt onödigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Om du ska köpa skydd till displayen så är glas att föredra nått så enormt. Glas har samma sköna yta som displayen har utan skydd. Copter plastfilmen kan lätt få apelsinmönster på sig och fingret klibbar/fastnar lite grann på det.
Det finns flera bra tillverkare till glasskydd. Tex, Copter, Invisible shield, Nillkin som är min favorit och flera andra.

Är det denna Nilkin modell som är bäst ?? Nillkin Amazing H+ 9H

http://www.mytrendyphone.se/shop/lg-g3-nillkin-134764p.html?u...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av GFriberg:

Jag köpte Exoglass t min Iphone 6, är inte nöjd. Det har redan fått många repor och längst nere på varje sida så har det börja spricka från kanten och inåt, verkar som att dom är svaga där pga tillverkningen eller så.

Tack att du delar med dig om dina erfarenheter av Coptor Exoglass.

Lutade mot detta först med tanke på livstidsgaranti så man bara går in i butiken och får de utbytt om de går sönder med lokal hjälp på orten.

Men om de ej håller bra kvalité så lär jag undvika detta och lägga till för Phantom glass med gorilla glas skydd för 319 kr med frakt.

Dock kostar det mig 11.96 dollar om de går sönder och dom ska skicka ut ett nytt till en.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Är det denna Nilkin modell som är bäst ?? Nillkin Amazing H+ 9H

http://www.mytrendyphone.se/shop/lg-g3-nillkin-134764p.html?u...

Den är jättebra!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av GFriberg:

Till dom telefoner idag som har kurvade kanter så blir glasskyddet inte optimalt. Iphone 6, Note 4 med mera har så. Skyddet täcker inte hela framsidan och sitter därmed inte lika bra. I dessa fall är nog det bättre med mjuka displayskydd eller utan.

Visa signatur