Desktop och RT har båda varit släppt och testade länge. En platta utan desktop har färre och sämre funktioner. Det är inget man måste avvakta och se för att inse.
Men nu pratar vi väl om Windows 10? Vad jag vet så har det inte släppts än i sin slutversion. Men du kanske vet något som jag missat? Det var ju det du klankade ner på?
Windows RT och Windows 8 är ju två helt olika operativ som går på två olika typer av processorer. Inte riktigt samma sak. Bara att Desktop-läget inte blir tillgängligt om skärmen är mindre än 8". Kopplar du in en större skärm via HDMI så får du desktop. Det är ju samma operativsystem i grund och botten.
Nu har jag provat vanlig Windows på en 7" skärm och desktop blir väldigt plottrigt och inget jag kan rekommendera, oavsett specifikationerna.
Sitter du i 7"-läget så är ju chansen rätt stor att du inte sitter och lirar ett spel i win32-läget. Eller sitter och leker musik i Audacity eller liknande programvara.
Men det är bara ett antagande så ta det inte för fakta!
Poängen är att klaga inte så jävla hårt innan något ens har kommit ut. Eller är du förblindad av ditt Microsoft-hat?
Men tror du på allvar att det inte kommer framtida plattor på 1080P under 8"? Poängen var ju att begränsningen är dum i Windows 10, då är det ju plattor som är aktuella för Windows 10 som vi ska titta på eller hur? Det är elakt att begränsa en framtida platta på 7" med 1080P och quadcore-processor när en annars oduglig singlecore med 480P och 1GB RAM inte får begränsningen. Det är ett led i att ta över hela försäljningsledet av mjukvara.
Varför envisas du med att rabbla dom olika specifikationerna när dom inte har med saken att göra? Det är skärmstorleken som har betydelse.
/car2ns