Geforce experience startar inte

Permalänk
Medlem

Geforce experience startar inte

Har stött på problem

Geforce experience träffade på ett fel och måste stänga står det varje gång jag försöker starta programmet.

Har tagit bort och installerat på nytt samt laddat ner senaste drivrutinerna men ingenting funkar.

Någon annan som stött på samma problem?

http://imgbox.com/057VIsHc

Permalänk
Medlem

har exakt samma problem. Gjorde en egen tråd innan jag såg din http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1352832-geforce-... hoppas att någon kan hitta en lösning. Lite jobbigt att inte kunna spela
Edit: har ett msi 770

Permalänk
Medlem

Har samma problem jag med :/

Permalänk
Medlem

Jag med det började idag.

Visa signatur

CPU: Intel i7 6700K @4,7GHz GPU: 2X GeForce GTX 980Ti SLI RAM: 32GB Corsair Vengeance LPX 2400Mhz Moderkort: Asus z170 PRO Gaming Systemdisk: Samsung 950 PRO 512GB Gamingdisk:Samsung 850 500GB Lagring: 4TB WD Red Mus: SteelSeries Rival Tangentbord: Corsair k70 Headset: Kingston HyperX Cloud http://www.it-schill.com

Permalänk
Medlem

Finns en quickfix i nyhetskommentaren från mig som jag hittat på ett annat forum.

Förhoppningsvis kommer nVidia med en uppdatering imorgon då de iaf känner till problemet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Som så många andra har jag också problemet

Permalänk
Medlem

fick samma problem nyss, kom upp en ruta nya uppdateringar finns, tryckte på download, sen kom det där upp, hann inte installera ens så det är inte det heller...

Visa signatur

I7 2700k @ 3,8Ghz | CM 212 evo kylare | MSI b75ma-p45 | 500w psu | GTX 660ti | 8gb ddr3 1600Mhz | 250gb SSD | 1TB HDD | AOC 2460 144hz

Permalänk
Avstängd

Bra jobbat Nvidia

Permalänk
Medlem

Jag som nyss tänkte uppdatera, fick upp ett meddelande, men jag träck ner den sen läste jag detta, tur att jag inte va så snabb i fingrarna och uppdaterade direkt :;P

Permalänk
Medlem

samma problem dök upp för mig nu

Permalänk
Medlem

sökfunktionen tycker jag är bra här på sweclockers

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Samma problem här. Sökte efter felet på google och hamnade här haha:)

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

har de löst problemet än? Jag kan fortfarande inte öppna programmet!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ll061231:

har de löst problemet än? Jag kan fortfarande inte öppna programmet!

Ok, vad har du för system och vad har du installerat för version av programmet?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Ok, vad har du för system och vad har du installerat för version av programmet?

Har en i7 4790k, Gigabyte G1 gaming 980, vet inte vad du menar med version? Står geforce experience 2.1.1.1, det du menar?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ll061231:

Har en i7 4790k, Gigabyte G1 gaming 980, vet inte vad du menar med version? Står geforce experience 2.1.1.1, det du menar?

Ja du skriver ju att det är detta program så ja vilken version. Vad händer när du testar? Är det sällan du testar? Uppkopplad till/på I-net? De har nämligen haft en del serverhickups vilket gör det omöjligt att koppla upp sig/starta programmet.

Ta hem det senaste: http://www.geforce.com/geforce-experience

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Intressant :), nu har jag inget emot Nvidia och alla kan göra fel. Men är alltid sånt jekla tjat från vissa att AMDs programvara ska strula etc. och att Nvidias är typ bulletproof. Så lite "kul" är det att se att även kära Nvidia klantar sig ;).

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av stimpen:

Intressant :), nu har jag inget emot Nvidia och alla kan göra fel. Men är alltid sånt jekla tjat från vissa att AMDs programvara ska strula etc. och att Nvidias är typ bulletproof. Så lite "kul" är det att se att även kära Nvidia klantar sig ;).

Ja det är inte alltid "grönare" på andra sidan!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Ja du skriver ju att det är detta program så ja vilken version. Vad händer när du testar? Är det sällan du testar? Uppkopplad till/på I-net? De har nämligen haft en del serverhickups vilket gör det omöjligt att koppla upp sig/starta programmet.

Ta hem det senaste: http://www.geforce.com/geforce-experience

okej, ska jag avinstallera och installera om eller? Datorn är ny, typ en vecka, så har aldrig testat den eftersom den inte fungerar. Tror jag installerade en drivrutin och efter detta så kom det meddelande "Geforce experience träffade på ett fel och måste stänga".

Permalänk
Hedersmedlem

@ll061231: Du bör bara ta hem och installera detta då det borde "ta bort" det gamla.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

@ll061231: Du bör bara ta hem och installera detta då det borde "ta bort" det gamla.

okej tack för hjälpen, ska testa detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

@ll061231: Du bör bara ta hem och installera detta då det borde "ta bort" det gamla.

Tack det fungerar nu, ska jag hämta den senaste drivrutinen som den hittade med? Står version 353.30 men verkar mest handla om nya Batman spelet eller det är bra att ha den nyaste drivrutinen ändå?

Permalänk
Hedersmedlem

@ll061231: Nej, du behöver inte ligga i fas med drivrutinen om du inte vill.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

@ll061231: Nej, du behöver inte ligga i fas med drivrutinen om du inte vill.

Okej tack för hjälpen