Grand Theft Auto V för PC försenas ... igen

Permalänk

Ja, grattis Rockstar. Förra gången blev det en dålig port. Hoppas innerligt att det blir bra

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Det jag mest blir förbannad på är att: vafan i helvete sätter man ett datum om man inte är säker på att det blir färdigt då? Det här är 3e datumet nu..... aja det kommer säkert försenas igen, skulle inte förvåna.

GTA V ska inte dröja över 1 år för att de ska släppas till dator efter konsollerna. Hittar jag minsta lilla bugg när det är installerat på datorn så.....

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av Mögel:

Skönt att dom inte bara släpper ett ofärdigt spel som så många andra, ta god tid på er Rockstar!

Ja iallafall helst innan GTA 6 är ute till konsolerna.

Permalänk
Inaktiv

Vem bryr sig om realsedatum? Det jag bryr mig om när uppdateringar till spelet har kommit så att det faktisk också går att spela, men när den dagen kommer har jag garanterat klarat av GT6 på min PS4 och min lust att spela GT5 är borta för länge sedan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Han har en poäng. Man kan inte skjuta upp ett spel hur många gånger som helst. Visserligen skiter väl Rockstar i det, men det är inte schyst.
Planerar de så dåligt,,är väl 4e gången de skjuter upp spelet?

Eller så tror de att de är klara, prövar spelet för fulla muggar och hittar något som får det och bli instabilt och rättar det?

First day patch är inte OK....

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Många som klagar på att de inte kan hålla utsatt datum. Visst, i de bästa av världar håller spelmakarna tiderna. Men det är väl bättre att de skjuter på en release för att kunna ge en bra spelupplevelse, än att de släpper ett trasigt spel?
Hur mycket kritik har inte BF3/BF4 fått? AC Unity?
Personligen tycker jag det är bättre att de släpper ett år för sent, eller skrotar releasen helt om de inte lyckas få till det. Då slipper man slösa bort en massa pengar i onödan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Helt klart bättre om det är så som dom säger att dom behöver mer tid än att släppa det "ofärdigt".

Visa signatur

-Två st laptops atm för lättare spel/arbete/surfande
-Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av r80x:

Om ändå fler spelbolag kunde följa Rockstar Games grymma exempel så hade spelvärlden varit en bättre plats.

Tycker det är grymt bra av dom att våga skjuta upp det och finpolera det ordentligt. Speciellt när alla andra hivar ut vilken sörja som helst som buggar och knappt är spelbart. Suck.

Nu har jag längtat GTA V som fan men även om jag inte hade det så hade jag fan köpt det bara för att stödja utvecklare som vågar och tar sig tid att göra färdigt sina spel.

Ja gud vad MODIGA de är som VÅGAR sätta ett releasedatum för att få folk att börja förhandsboka och sedan skjuta upp det gång, på gång, på gång. Verkligen ett föredöme för branschen... Tänk om fler utgivare kunde börja skita i att hålla vad som utlovas och släppa specifika releasedatum trots att de inte har någon aning om när de faktiskt kommer kunna släppa spelet.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Jag tar hellre en massa förseningar än en trasig release. Har ändå en massa andra spel att spela så är inte ett problem direkt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Therasense:

Jag är lite nyfiken på hur ni som planerar att köpa spelet tänker? RS gör ett medvetet val att utvecka spelet till konsoller och nästan två år senare får PC-spelarna privilegiet att betala för det. Tycker ni att det är rimligt?

Köpte en 360 bundle med GTA V, enda spelet jag spelat på den konsollen, jag kommer att "ordna det billigare" pc då jag tycker jag lagt nog med pengar för att uppleva det. Redan över 1k, nu får det vara nog. ;)Visst var det bra men alldeles för kort och inget att göra i sandlådan då man var klar. Inte så att man hade olika val heller så att spela det en gång till känns meningslöst. Rockstar är inte värda ytterligare pengar från mig speciellt då de sitter och tjuvhåller på spelet. Jag har sponsrat dem nog.

Permalänk
Medlem

Kan hålla mig ända till september om så ska vara...
Börjar bli trött på att aggera betatestare åt spelföretagen nu..

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 5070 TI| 2x32Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Inaktiv

Spelet skjuts upp hela tiden för att det säljer så bra till console.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Det lär säkert krylla av buggar trots alla förseningar. Jag tror snarare att det handlar om att få så många som möjligt att förhandsboka det innan de släpper en halvfärdig produkt.

Okey Dr.konspirationsteorist! Du verkar vara en riktigt rolig typ

Skrivet av Falcon:

Inget fiasko alls, utan helt i linje med vad som förväntas av R*.

Bättre två-tre månader senare, än som Ubisoft/EA släppa sjukligt ofärdiga spel.

En stor eloge till R* från mig.
Tror R* skiter rätt hårt i "pre-orders", de vet vad de har och att det kommer sälja guld, guld, guld.

Agree!

Skrivet av Homer_S1:

Kan hålla mig ända till september om så ska vara...
Börjar bli trött på att aggera betatestare åt spelföretagen nu..

/Homer_S

Kunde inte säga det bättre själv, sir!

Skrivet av fxfighter:

Spelet skjuts upp hela tiden för att det säljer så bra till console.

det SÅLDE bra, nu tror jag att de som har en dator faktiskt väntar på PC verisionen än köper det till konsol. Men jag kan ha fel!

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Orka bry sig. Spelhelvetet kommer finnas i butik när det är klart. När medlemsmailen från Gamestop/Webhallen/valfri kommer i inkorgen om att "nu finns spelet på hyllan" är det dags att släppa snabeln och gå ut och handla.

Visa signatur

ASUS Strix laptop | R9 5900HX | RTX3070 | 32GB RAM | 17,3" 300 Hz IPS

Permalänk
Medlem

Vore trevligt om de annonsera att de lagt till mer funktionalitet i PC-versionen nu när den försenas igen, t.ex. modsupport. Men det är väl en önskedröm.

Permalänk
Skribent

Alltså folk ibland...

Släpper Ubisoft ett Ass-creed spel som inte funkar, då klagas det på ofärdiga spel.
Släpper Bungie ett spel med mediokra reviews (Destiny) och obefintligt lategame, då säljer spelet som smör och klagas sedan att det saknas content.
Nu när Rockstar pushar spelet(GTA5) för de anser att spelet inte är dugligt eller lever upp till hypen som skapats, så ska det likt förbannat klagas och avbokas?!

Herregud, vad spelar ni spel ens för? Ännu mindre bryr er om de senaste spelen då ni uppenbarligen aldrig blir nöjd oavsett..

Förstår känslan av att behöva vänta, men lär vara bättre att sitta 1 månad till och spela Evolve/(annat valfritt spel) och få en produkt som inte kraschar, har prestanda problem eller buggar sönder stup i kvarten, än att sitta med GTA5 i handen idag och iaf inte kunna spela för det lär patchas så förbannat.

Visa signatur

< R5 7600X | 32 GB 6000 MT/s | RX 9070 XT >

< Redmi Note 14 Pro | Redmi Pad SE 11" >

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Falcon:

Inget fiasko alls, utan helt i linje med vad som förväntas av R*.

Bättre två-tre månader senare, än som Ubisoft/EA släppa sjukligt ofärdiga spel.

En stor eloge till R* från mig.
Tror R* skiter rätt hårt i "pre-orders", de vet vad de har och att det kommer sälja guld, guld, guld.

Du kan inte din rockstar historia du, stackars dig. Kommer det vara samma hype när ubisoft släpper nästa ac? Undrar om de som hyllar rockstar här ens var så gamla så de minns GTA IV releasen? Verkar inte så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Trist, bara det blir bättre än GTA IV som nog är tidernas sämst optimerade pc spel...ACU är ett himmelrike i jämförelse. Rockstar har mycket att bevisa.

ACU -> Australian Catholic University??? Ett himmelrike? Måste kolla klockan xD

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Avstängd

Ett spel som de flesta spelintresserade spelat ut för 1-2 år sedan, varför all denna frustration? Alla kan väl storyn eller har ivf testspelat det på ps4 vid det här laget, antar jag...

Visa signatur

8x64-bit POWER5+, 2TB memory, 15.2mb L2-Cache, 2xFC & 2X10Gbit Ethernet -- en _riktigt_ dator har IBM P5+.

Permalänk
Medlem

Vad är ingame pengar för tröst när man skjuter upp ett spel så här länge?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker att det bara är bra. Jag vill ha ett välfungerande spel när jag spelar det. Jag har hållt mig sedan sista expansionen till GTA IV så jag kan vänta en månad till. Har blivit bränd på halvfärdiga spel(tänker på dig Far Cry 4).

Permalänk
Medlem

Jag kan vänta. Rockstar har en chans att göra något bra här.

Men ju mer spelet försenas desto mer kommer det att synas i sömmarna.

Permalänk
Medlem

Jag minns den gamla goda tiden när GTA släpptes till PC först

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför är man inte förvånad. Om det bara har med "finpolering" att göra är dom i så fall rätt inkompetenta om dom missbedömer tiden såhär. Och tvivlar på att dom är så korkad och det ligger nog mer bakom än bara "finpolering".
Dom får ta hur jävla lång tid på sig som dom vill... men säg då inte att spelet ska vara klart ett halvår innan tiden det nu verkar ta.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 7 8700F▐ ASUS Radeon RX 9070 XT Prime OC▐
▐ Asus TUF Gaming B650M-Plus▐ Patriot Viper Elite RGB DDR5 RAM 32GB 6000MT/s CL30▐
▐ WD Green SN3000 2TB▐ 2,5" SSD 1TB▐ Thermaltake Toughpower GT 850W▐

Permalänk

Det blir ju bara bra, då kan jag testa Elder Scrolls Online F2P under tiden!

Fast lite synd att Mortal Kombat X släpps den 14 april. Det blir dyrt med två stora titlar!

Tänk om GTA V är så fruktansvärt dåligt till PC att det enda sättet dom kan tjäna pengar på det, är att mjölka förköpen..!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Den som ser fram emot GTA V för PC får en hård karamell när Rockstar Games aviserar ännu en försening.

Karamellen kommer smaka desto bättre när den inte smakar som det sura äpplet man får bita i när spelrealeasar är buggiga

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

ACU -> Australian Catholic University??? Ett himmelrike? Måste kolla klockan xD

ACU -> Armoured Command Unit?! *Sneglar på signatur om FAF-

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av khanan:

Ett spel som de flesta spelintresserade spelat ut för 1-2 år sedan, varför all denna frustration? Alla kan väl storyn eller har ivf testspelat det på ps4 vid det här laget, antar jag...

Finns många av oss som inte vill spela det på konsoll, eller inte kan.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av lastninja:

Karamellen kommer smaka desto bättre när den inte smakar som det sura äpplet man får bita i när spelrealeasar är buggiga

Trodde det var ganska självklart att dom inte polerar spelet längre. Dom väntar på att sälja fler pre-orders. Gissa på att spelet släpps till sommaren någon gång. Juni kanske...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Ja gud vad MODIGA de är som VÅGAR sätta ett releasedatum för att få folk att börja förhandsboka och sedan skjuta upp det gång, på gång, på gång. Verkligen ett föredöme för branschen... Tänk om fler utgivare kunde börja skita i att hålla vad som utlovas och släppa specifika releasedatum trots att de inte har någon aning om när de faktiskt kommer kunna släppa spelet.

Ja det kan du ju tycka.
Jag tycker fortfarande det är fett.

Dom flesta företagen är rädda att folk ska sitta hemma vid sina datorer och fläska sig och klaga på alla som gör mer än dom men inte enligt deras privata online-schema.
Rockstar Games går bort från den trenden. Jag tycker det är ett bra mycket större "Fuck You, I wipe my ass with your money" att släppa ett buggigt skitspel.

Men det kanske bara är jag som tycker så.

Visa signatur

Fujitsu M740n | Xeon E5-2699v3 | 196GB RAM
Nvidia P2000 | 2.5TB SSD | 10TB HDD | HA Skyconnect
Proxmox | Opnsense | UbuntuServer | Homeassistant
Citera gärna om du vill ha svar!