Cyanogenmod 12 till Oneplus One fundering.

Permalänk
Medlem

Cyanogenmod 12 till Oneplus One fundering.

Hej!

Vet ej om denna tråd passar bäst denna kategorin men gör ett försök.

Dom har nyligen rullat ut cm12 (android 5.0.2) till Oneplus One och jag är väl relativt nöjd!
Dock är det en sak som jag inte gillar och verkar ej kunna ändra på men vill kolla med er först.

När jag har fått t.ex en snap så lyser skärmen upp, om jag då ej klickar på den aviseringen så slutar skärmen lysa men
kort därefter så börjar den periodiskt lysa upp igen fast i svartvitt och ingen bakgrund i nån sekund.

Lyckas fan inte få stopp på det och undrar nu om någon annan har upplevt det eller bara har en lösning.

Mvh

Visa signatur

Intel core i5 4690k 4.5Ghz | 2st EVGA GTX 970 SC | Corsair Vengeance 1600MHz 4Gb x4 | Corsair GT SSD 120Gb, 3 st hdds 1tb|1tb|300gb | HAF X | Corsair TX750M | Gigabyte z97x-Gaming 3 |

Permalänk
Medlem

Upplever samma sak. Ingen aning om vad jag ska göra åt det.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Jag tror den passar bättre i forumdelen Mobiltelefoner med beskrivning "Iphone, Android, Windows Phone, tillhörande program med mera." än i Linux och övriga operativsystem med beskrivning "Linux, BSD, Solaris, andra operativsystem, tillhörande program med mera."

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Väldigt störande. Ska nog höra av mig till cyanogen

Visa signatur

Intel core i5 4690k 4.5Ghz | 2st EVGA GTX 970 SC | Corsair Vengeance 1600MHz 4Gb x4 | Corsair GT SSD 120Gb, 3 st hdds 1tb|1tb|300gb | HAF X | Corsair TX750M | Gigabyte z97x-Gaming 3 |

Permalänk
Medlem

Har precis samma "problem". Vet inte varför det händer.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Hade inte tänkt på de förens jag läste detta, finner de inte otroligt störande med de snor ju onödigt batteri.
Själv så upplever jag mest problem med att jag oftast inte får någon nätanslutning så att jag endast kan ringa nödsamtal men de verkar ha blivit bättre sen gårdagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glaed:

Hade inte tänkt på de förens jag läste detta, finner de inte otroligt störande med de snor ju onödigt batteri.
Själv så upplever jag mest problem med att jag oftast inte får någon nätanslutning så att jag endast kan ringa nödsamtal men de verkar ha blivit bättre sen gårdagen.

Har du tele2, jag har samma problem med tele2

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk

Det låter som ambient display som är en feature på nexus 6. Går att stänga av i displaysettings på nexus 6.

Visa signatur

(Asus Z87-A && i7-4770K && ASUS Strix GTX 970 && Fractal Design Define R4 && Corsair CX500M && Samsung 840 Evo 500GB && Noctua NH-U9B SE2 && (Arch Linux 4.2.3-1 || Windows 10 Pro))

Permalänk
Medlem

Upplevde samma bugg. Det finns en inställning att stänga av så att skärmen inte lyser upp när man får aviseringar, så slipper man det.

Kör dock oxygen OS nu så kan inte kolla upp hur man hittar den.

Permalänk
SpelClockers

Ja verkar vara lite buggigt med nya Cyanogenmod. Jag kör så att det är utan PIN när jag är ansluten till mitt trådlösa hemma. Men varje gång jag varit ut och kommer in igen så frågar den ändå efter PIN, när jag knappar in rätt pinkod så säger den ändå att det är fel, lösningen är att släcka skärmen och tända den igen så kommer jag in utan pin.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MauseRR:

Har du tele2, jag har samma problem med tele2

Sambon har samma problem med sin telefon. Hon har dock Comviq. Majoriteten av dagen har hon "Endast nödsamtal".
Om ni hittar någon lösning får ni gärna dela med er!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Tror inte Cyanogen bryr sig om OnePlus längre. Jag kommer nog vänta på OxygenOS innan jag uppdaterar min OPO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Tror inte Cyanogen bryr sig om OnePlus längre. Jag kommer nog vänta på OxygenOS innan jag uppdaterar min OPO.

OxygenOS har väl redan släppts?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Avstängd

Det är ingen bugg. Men om du stör dig på det så tror jag du kan lösa det genom att gå in på inställningar>Display & lights>interface: ''Dagdrömmar'' och stäng av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

OxygenOS har väl redan släppts?

Jo, det har det. Men har hört om diverse buggar, så tänker vänta ett tag.

Permalänk
Medlem

Snapchat har en inställning just för att starta skärmen när en notifiering kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe91:

Snapchat har en inställning just för att starta skärmen när en notifiering kommer.

Det är inte det.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |