Powercolor lockar med "världens mest avancerade grafikkort"

Permalänk
Melding Plague

Powercolor lockar med "världens mest avancerade grafikkort"

Världens mest avancerade grafikkort. Så beskriver Powercolor vad som av allt att döma är AMD:s kommande vattenkylda flaggskepp särskilt avsett skyhöga upplösningar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

AMD Radeon Titan R9?

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Kommer bli mycket spännande och se om AMD kan peta ner Nvidia från tronen denna gången.
Håller mig borta från ett titan x och ett eventuellt byta till det gröna laget för att se hur det går med AMD monster.

Hoppas även dom lyckas hålla borta coilwhine från refdesignen. Har alltid haft problem med amd refkort

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Avstängd

Hoppas verkligen att där är 8GB minne på Fiji, 4 GB kommer vara för lite. Gta 5 tar ju redan 4 GB i dagsläget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad är det som är magstarkt med budskapet? Låter som helt vanlig marknads-hype i mina ögon. Vad ska de skriva istället? "Världens näst mest avancerade grafikkort"?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

"... GRAPHIC CARD IN WORLD"
Bra engelska där, Powercolor!

Visa signatur

[AMD Ryzen 5 3600] [ASUS RTX 4070 Dual] [ASUS ROG Strix B450-F Gaming] [Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB] [Corsair MP510 480GB] [Corsair RM750X V2] [Fractal Design Define C] [BenQ CQ32G1] [Logitech G513 Carbon Tactile] [Corsair Gaming Harpoon RGB] [Logitech Z533] [SteelSeries Arctis 7 2019 Edition] [Google Pixel 7a]

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Razor_Blade552:

Praktikanten i Taiwan har lite Engelska kurser kvar att gå

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Jag hoppas det blir en hit. Inte för att jag någonsin skulle köpa AMD igen efter tidigare erfarenheter men för att konkurrens på marknaden pressar ned priserna.

Permalänk
Föredetting

Löl @ "Did you know... 99% of gamers don't run on 4K? WHEN 1080P GAMING IS NOT ENOUGH" - vad exakt är budskapet?

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Skrivet av Meantek:

Löl @ "Did you know... 99% of gamers don't run on 4K? WHEN 1080P GAMING IS NOT ENOUGH" - vad exakt är budskapet?

Dom har läst för mycket blocket annonser.

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razor_Blade552:

Hela meningen är ju fel.

"The most advanced graphics card in the world.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Skrivet av MetalWolf:

Dom har läst för mycket blocket annonser.

Vad är fel där?
De poängterar att 4K är något få förunnat. Och sedan marknadsför de sitt nästa grafikkort för de som vill spela på högre upplösningar än 1080P. Varken grammatiskt fel eller syftningsfel. Förstår att man kanske inte hänger med i tankelinjen vid första anblick, men borde ju inte vara så svårt att hänga med om man tittar igen. Hursomhelst inget fel språkligt som jag kan se.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Aleshi:

Vad är fel där?
De poängterar att 4K är något få förunnat. Och sedan marknadsför de sitt nästa grafikkort för de som vill spela på högre upplösningar än 1080P. Varken grammatiskt fel eller syftningsfel. Förstår att man kanske inte hänger med i tankelinjen vid första anblick, men borde ju inte vara så svårt att hänga med om man tittar igen. Hursomhelst inget fel språkligt som jag kan se.

"Visste du att det här kortet är helt onödigt för 99% av er?"

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cocosoft:

Hela meningen är ju fel.

"The most advanced graphics card in the world.

Du måste vara ny på datorkomponentmarknaden? Det är väldigt vanligt att de östasiatiska tredjepartstillverkarna har långt ifrån perfekt engelska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Nej, "Med det här kortet kan ni lämna 1080P bakom er."

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Praktikanten i Taiwan har lite Engelska kurser kvar att gå

Engelskakurser. Är det inte lite ironiskt att du kritiserar någon för inkorrekt grammatik på ett språk vederbörande förmodligen (uppenbarligen?) inte har som modersmål när du själv gör grammatikmissar på svenska?

Men visst är deras engrish komisk, de borde faktiskt kunna kosta på sig att visa sin banner för någon engelsktalande innan släpp.

Permalänk
Medlem

Förväntar mig att kortet kommer till Swecs redaktion av två killar i svarta kostymer med mörka solglasögon med hörsnäckor denna gång!

Nåja, det känns som om det här kortet börjat hypas sönder tycker jag. Risken att man blir besviken känns överhängande. Jag hoppas innerligt att det blir en Nvidia-dödare men det är så mycket som måste falla på plats... Det måste prestera likvärdigt eller helst bättre än Titan X men samtidigt kosta mycket mindre och dessutom ha bra drivrutiner.

Nå väl, håller verkligen tummarna för det röda laget!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

"Visste du att nu har du kapaciteten att spela i 4k upplösning?" är ju uppenbarligen det dom menar.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Aleshi:

Nej, "Med det här kortet kan ni lämna 1080P bakom er."

Det är slutledningen, ja. Inledningen gör det hela fruktansvärt tvetydigt, det är mitt problem med det hela. Hade de skippat flummet (och den rent allmänt Taiwanesiska inställningen att mer text alltid är bättre) hade jag kunnat leva med överskriften. Inte som den är nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Det är slutledningen, ja. Inledningen gör det hela fruktansvärt tvetydigt, det är mitt problem med det hela. Hade de skippat flummet (och den rent allmänt Taiwanesiska inställningen att mer text alltid är bättre) hade jag kunnat leva med överskriften. Inte som den är nu.

Tycker inte det var otydligt. Sedan kan man ju ifrågasätta sista meningen med "graphic card in world" och deras marknadsföringsstrategi som sådan. Uppfattade det mest som att du invände mot att det skulle vara något språkligt fel.

Permalänk
Medlem

Så börjar fanboy-kriget igen. Sweclockers: Tvåhäraslaget!

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankus:

Så börjar fanboy-kriget igen. Sweclockers: Tvåhäraslaget!

Något som möjligen är mer irriterande än fanboys är väl människor som klagar på det när det inte ens diskuteras något om märken jämfört andra märken.
Var är fanboykriget du pratar om?

Permalänk
Medlem

Hmm, det ska bli intressant med nya AMD 300-serien, men frågan är om de är för sent ute. GTX 900 säljer ju som smör. De flesta är nog inte redo att byta direkt efter att köpt ett 2000+ kr kort.

OT: Haha, alla som klagar på deras engelska, men klarar sedan knappt själva av det egna språket...

Visa signatur

CPU: i5 4460 | |Minne: 8GB BallistiX Sports |GPU: ASUS GTX 960 Strix|
Chassi: CoolerMaster 430 Elite |PSU: EVGA 500w White| Hårddisk: WD 1 TB
Mus: Corsair Raptor M40|Tangentbord: Logitech|Skärm: BenQ XL2411L

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av DerpMcDerp:

Engelskakurser. Är det inte lite ironiskt att du kritiserar någon för inkorrekt grammatik på ett språk vederbörande förmodligen (uppenbarligen?) inte har som modersmål när du själv gör grammatikmissar på svenska?

Men visst är deras engrish komisk, de borde faktiskt kunna kosta på sig att visa sin banner för någon engelsktalande innan släpp.

Kan va hur ironiskt som helst tbh <3
I don't mind what so evHA

Saken är jag kan rätta mitt fel på 1 minut, kan dom det?
Lite skillnad när jag gör fel och dom gör det eller vad tycker du?

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Tänk om dessa kommentatorsfälten gällande AMD kunde hålla sig till sak istället för att spåra ur till en massa annat snack..

Oavsett så ser jag verkligen fram emot detta! Det känns mer och mer som att Fiji kommer gå rakt på Titan X. Skulle vara kul och bra för AMD med ett grafikkort som kan konkurrera i högsta prestandaklassen.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 5700 I AMD Radeon 6750 XT I W10
Stationär Extra: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 270 X I Ubuntu 24.04.3
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti I W11

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Kan va hur ironiskt som helst tbh <3
I don't mind what so evHA

Saken är jag kan rätta mitt fel på 1 minut, kan dom det?
Lite skillnad när jag gör fel och dom gör det eller vad tycker du?

Lätt för oss att vara märkvärdiga med våran ytliga "hybris engelska" då engelskan är så nära släkt med det svenska språket. De flesta i det här själberövade landet har aldrig kommit i närheten av Chaucer eller liknande och kan egentligen ingenting om språket alls annat än vad den fattiga indoktrineringen i skolan och vad popkulturen senare lärt dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Du måste vara ny på datorkomponentmarknaden? Det är väldigt vanligt att de östasiatiska tredjepartstillverkarna har långt ifrån perfekt engelska.

Nejdå, jag är väl medveten om det, och blir påmind varje gång jag skall in till UEFI-inställningarna för ASUS-moderkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DerpMcDerp:

Det är skillnad på hur han skriver här på forumet gentemot vad ett stort företag skriver vid ett officiellt uttalande.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DerpMcDerp:

Bara för att man inte har korrekt grammatik själv så måste man väl kunna kommentera uppenbara fel i i ett företags marknadsföring?
Det är ju en viss skillnad på en officiell sida från ett stor företag som vill göra reklam för nått som ska vara det mest avancerade i världen och en anonym person som skriver på ett forum i lilla Sverige.

@Friterad oops missade din post och skrev samma sak själv

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjasih:

AMD Radeon Titan R9?

AMD Radeon R9 Goliath ?

Då menat med ironin att det just är ett litet kort, enligt bilder man sett med vätskekylningen