Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Logitech introducerar tangentbordet K400 Plus för soffsurfare

Permalänk
Melding Plague

Logitech introducerar tangentbordet K400 Plus för soffsurfare

Ett nytt tangentbord från Logitech kombinerar QWERTY med pekplatta och flerfingersgester för att passa särskilt bra till datorn i vardagsrummet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Konstigt, ingen bakgrundsbelysning på tangenterna. Om det ska vara i vardagsrummet hamnar man i många situationer där det är mörkt. Har K810 vilket jag är hyfsat nöjd med men det saknar touchpad.

Hade mycket väl kunnat köpa K400 plus om det hade belysta tangenter.

Kan förstå att det ska finns billiga tangentbord utan belysning men varför inte göra en variant av K400 Plus med belysning också.

Detta är ofta problemet med Logitech, som exempel, de gör ett tangentbord med en del funktioner sedan ett annat nästan likadant tangentbord med andra funktioner MEN vad man helst skulle vilja ha är ett tangentbord med alla funktioner.

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

Så vad är det som egentligen skiljer det här från äldre k400?

Permalänk
Medlem

K400 har jag och den fungerar för sitt pris. Men styrplattan och dess knappar var ändå i det värsta laget så jag hoppas det är det som de "fixar" med "plus".

Ang bakgrundsbelysning så har de ju just k810 så att det finns modeller som saknar men som samtidigt är billigare förefaller mig att vara rätt logiskt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

Microsofts All In One Media Keyboard är mycket bättre än gamla K400 och verkar bättre än denna modell också. Till halva priset dessutom, 249kr.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Avstängd

Pfft, inte ens dvorak.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ett tangentbord som jag vill ha "i soffan", eller till min RPi, vill jag inte skall vara stort. Köpte ett Plexgear Mediatrack Point på kjell för 299 spänn. Är väldigt nöjd med det. Det är fult som stryk, dock. Ser ut som en gammal miniräknare =). Men känns som en handkontroll!

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortil...

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Inaktiv

Inte mycket nytt här inte. Volymknapparna är flyttade, dedikerade browserknappen är borta och nu finns det symboler på F1-F12 tangenterna för funktionstangenten.

Men visst, har ingenting direkt emot deras förändringar och bara det inte kostar mer så är det väl bara att rekommendera det.

Permalänk
Medlem

Var övertygad om att det stod "porrsurfare" och inte soffsurfare... började föreställa mig hur ett tangentbord skulle hjälpa för det tills jag såg att jag läste fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Men visst, har ingenting direkt emot deras förändringar och bara det inte kostar mer så är det väl bara att rekommendera det.

Enligt artikeln så blir detta 200kr dyrare (299 vs 499).

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Entusiast

Jag scrollar alltid med piltangenterna på mitt K400. Här har de gjort dem pyttesmå. Frågan är om den nya formen gör det lättare att känna sig fram i mörkret eller om det bara blir pilligt.

Sen har ju K400 avskyvärda tangenter. Det svampigaste tangentbordet jag någonsin har haft oturen att knappa på. Hoppas Plus versionen gör något åt det.

Permalänk
Medlem

Jag använder ett från Plexgear med styrkula och scroll hjul. Passar mig perfekt när jag ser på film i sängen.

Plexgear Mediatrack Go

Visa signatur

Intel i7 12700K | Noctua NH-D15 | MSI MAG Z690 Tomahawk WiFi | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x16GB | Asus GeForce RTX 3080 Ti TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro Series MZ-V8P500BW 500GB | 2x Samsung 980 Pro Series MZ-V8P1T0BW 1TB | Be Quiet! Pure Power 11 FM 1000W | Win 11 | Fractal Design Define 7 TG

Permalänk
Medlem

Har K400 och det jag saknar är definitivt belysning. Men det verkar inte komma nu heller då.

Permalänk
Medlem

Tacka vet jag diNovo Edge.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Om det nu kunde låta bli att vara så satans buggigt :/

Igår behövde jag starta om det tre gånger för en halvtimme i soffan.
Överväger tyvärr starkt att yta ut det mot någon av dessa moderna budgetplattor.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Har K400 och det jag saknar är definitivt belysning. Men det verkar inte komma nu heller då.

Förstår inte vad problemet är.. Om du vill ha ett bakgrundsbelyst tangentbord så finns det redan alternativ men det kostar uppenbarligen mer pengar. Det här tangentbordet är inte bakgrundsbelyst för att hålla nere priset. Bakgrundsbelysning är fancy fast det är bättre att lära sig att skriva på ett tangentbord ordentligt istället.

Hoppas att det här kan vara något då det inte verkar helt lätt att hitta ett bra trådlöst tangentbord med touchpad och bra räckvidd.

Permalänk
Skrivet av guran33:

Förstår inte vad problemet är.. Om du vill ha ett bakgrundsbelyst tangentbord så finns det redan alternativ men det kostar uppenbarligen mer pengar. Det här tangentbordet är inte bakgrundsbelyst för att hålla nere priset. Bakgrundsbelysning är fancy fast det är bättre att lära sig att skriva på ett tangentbord ordentligt istället.

Hoppas att det här kan vara något då det inte verkar helt lätt att hitta ett bra trådlöst tangentbord med touchpad och bra räckvidd.

Problemet är att dom nu har 2 st små billiga tangentbord med touchpad, utan bakbelysning
och samtidigt har 0 små dyra tangentbord med touchpad, med bakbelysning.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Nu har jag ju inte köpt ett Logitech tangentbord på ett tag men håller koll på deras sortiment och nya produkter, men är det bara jag som tycker efter K810 och Solar K750‎ så har kvaliten gått skepprätt åt helvete ? Alla deras tangentbord efter dessa ser rent ut av plastiga ut och inte alls i samma kvalite som K810 och K750 ?

Jag är extremt nöjd med mitt K810, perfekt storlek och enormt bra känsla när man skriver på det, att det är belyst är en bra bonus.

Även k750 var även det mkt bra kvalite och mycket skönt att skriva på.
Men solar var inte för mig då jag för det mesta sitter i dålig belysning. Men det var ändå imponerande att första laddningen räckte i typ 3 månader på batteri. Sitter man dock i ett vanligt kontorslandskap med bra belysning är nog solar perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Tacka vet jag diNovo Edge.

Jo det är bra, har haft det i många år, men det saknar också bakgrundsbelysning, precis som K400+ verkar det som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Microsofts All In One Media Keyboard är mycket bättre än gamla K400 och verkar bättre än denna modell också. Till halva priset dessutom, 249kr.

Jag har båda, nyfiken som jag är kunde jag inte låta bli att köpa Microsofts tangentbort när det kostade 199kr tidigare i år, kan bara säga att det är helt värdelöst jämfört med Logitech K400, räckvidden är katastrofal, inte ens på 2 meter fungerar det utan problem.

Permalänk
Skrivet av Stalked:

Så vad är det som egentligen skiljer det här från äldre k400?

Jag har ju den gamla K400, och vad jag vet så har den inte flerfingersgester. Är det den nya grejen med den här versionen då eller?

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz | RAM: 32GB Vengeance @1600MHz | GPU: Asus HD7970 DCII Top @ 1.0/5.6 GHz | ASRock 990FX Fatal1ty | PSU: Newton R3 800W Platinum | HD: 128 GB Plextor M3 Pro, 300 GB WD Green | triple-boot: Win7-64,WinXP-32,debian-64

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

Jag har båda, nyfiken som jag är kunde jag inte låta bli att köpa Microsofts tangentbort när det kostade 199kr tidigare i år, kan bara säga att det är helt värdelöst jämfört med Logitech K400, räckvidden är katastrofal, inte ens på 2 meter fungerar det utan problem.

Har läst blandade åsikter kring räckvidden. Hittade detta i ett omdöme på prisjakt.
"Räckvidden är det inga problem på, med ett stort men! Om tangentbordets ligger platt mot något så blir mottagningen ofta katastrofalt dåligt. Detta sker både på soffbord och i mitt knä. Troligen ligger sändaren i botten på tangentbordet vilket orsakar detta problem."

Om vi bortser från räckvidden känns Microsofts bättre? Tänker främst på tangenterna. Pekplattan verkar också vara lite större?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Skrivet av Immersion:

Nu har jag ju inte köpt ett Logitech tangentbord på ett tag men håller koll på deras sortiment och nya produkter, men är det bara jag som tycker efter K810 och Solar K750‎ så har kvaliten gått skepprätt åt helvete ? Alla deras tangentbord efter dessa ser rent ut av plastiga ut och inte alls i samma kvalite som K810 och K750 ?

Jag är extremt nöjd med mitt K810, perfekt storlek och enormt bra känsla när man skriver på det, att det är belyst är en bra bonus.

Även k750 var även det mkt bra kvalite och mycket skönt att skriva på.
Men solar var inte för mig då jag för det mesta sitter i dålig belysning. Men det var ändå imponerande att första laddningen räckte i typ 3 månader på batteri. Sitter man dock i ett vanligt kontorslandskap med bra belysning är nog solar perfekt.

Jag har själv en k400 och det är verkligen plastigt och sunkigt. Generellt sett så tycker jag att Logitech har tappat i kvalité på senare år.

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Avstängd

Kanske dags att lämna tillbaks k400 som jag köpte för nån vecka sen - fungerar inte ens i sängen och datorn sitter med en sändare precis i fotänden.... 2 meter är det som max mellan sändaren och tangentbordet. Sändaren är till och med upphöjd så att mina fötter inte skulle störa, men inte fan hjälper det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Problemet är att dom nu har 2 st små billiga tangentbord med touchpad, utan bakbelysning
och samtidigt har 0 små dyra tangentbord med touchpad, med bakbelysning.

FEL, Logitech Mini, Litet, dyrt, touchpad,HAR bakgrundsbelysning

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Kanske dags att lämna tillbaks k400 som jag köpte för nån vecka sen - fungerar inte ens i sängen och datorn sitter med en sändare precis i fotänden.... 2 meter är det som max mellan sändaren och tangentbordet. Sändaren är till och med upphöjd så att mina fötter inte skulle störa, men inte fan hjälper det.

Reklamera! Har installerat och använt ett par K400 och så kort räckvidd ska det inte vara.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

FEL, Logitech Mini, Litet, dyrt, touchpad,HAR bakgrundsbelysning

Men det tillverkas inte längre...Så det är nog lite halvknepigt att få tag på. Precis som Dinovo Edge...Gäller att hålla hårt i det nu då det enligt mig inte finns någon värdig ersättare

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Skrivet av Problematik:

Jag har själv en k400 och det är verkligen plastigt och sunkigt. Generellt sett så tycker jag att Logitech har tappat i kvalité på senare år.

När mitt Solar tangentbord gick sönder (pga av att jag hade en bordslampa precis vid solpanelerna mkt nära så att dom började smälta) så köpte jag ett K360.

Jag svär jag har använt många tangentbor i mina dagar, men K360 var ta mig fan det värsta tangentbordet jag varit om...
Vilket jävla skräp.. Tangenterna är så vidriga... Dock använder jag det i bios ibland då mitt k810 som är blutetooth inte funkar i bios

Permalänk
Medlem

@bellasoda: Det har den, pinch to zoom, scrolla med två fingrar osv, testa att installera programvaran. Har nämligen samma :)!

Permalänk

Det bör även tilläggas att K810 och k750 som är Logtiech bästa tangenbord EJ finns längre att få tag på i sverige. Och just detta.. gör Logitech som företag inte står lika högt i kurs för mig om dom inte ens har dom bästa tangentborden att köpa på marknaden. De som släpps senare känns bara plastiga..
och använder dom samma brytare som k360 så måste det var sämt. K360 har den sämsta brytaren jag någonsin varit hem om och ett plastigare tangentbord får man leta efter. Känns som dom försöker lura på folk att köpa det igenom att ha flashig grafik på tangenbordet då det finns att köpa i ett flertal färger och utanföranden.. hoppas ingen går på detta bottennapp.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1525270