Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

[Ark: Survival Evolved] Ark.NeVroe.se´s servrar

Permalänk
Medlem

@Turbotraktor: vi alla som va online (inte så många eftersom ingan kan joina) hoppa ur men hjälpte inte

Permalänk

Yeah lite tråkigt att den fortf kör 183.0 nu när 184 e ute. Får starta en ny gubbe nånstans under tiden

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i5 2500k @ 4,2GHz | Samsung EVO 512GB SSD | Coolermaster v8 | Corsair 16GB | MSI GTX970 G4 | Corsair TX750W | NZXT Phantom 410 RED | ASUS VG248QE | Steelseries APEX M800 | Roccat Kone Pure Red

Permalänk
Medlem

@Turbotraktor: Jo, vi funderar på att byta server helt. Slänga upp 5 servrar och sen inte underhålla dem känns lite sådär, det kommer ju updates var och varannan dag till ARK och om det ska va såhär varje gång så känns det inte riktigt värt att fortsätta.
PMa gärna om du hittar någon bra

Permalänk

@nlkar: Ajjemen!

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i5 2500k @ 4,2GHz | Samsung EVO 512GB SSD | Coolermaster v8 | Corsair 16GB | MSI GTX970 G4 | Corsair TX750W | NZXT Phantom 410 RED | ASUS VG248QE | Steelseries APEX M800 | Roccat Kone Pure Red

Permalänk
Medlem

Till att börja med så ber jag om ursäkt för den sena uppdateringen igår kväll. Tyvärr så var ingen av oss admins inne och spelade igår vilket gjorde att vi missade denna uppdateringen. Vi letar för tillfället för admins som främst kan hjälpa oss med serveruppdateringar, detta ska förhoppningsvis hjälpa oss så att servrarna uppdateras mer frekvent. Det kommer även att läggas till RCON stöd i 185.0 vilket förhoppningsvis kommer möjliggöra att vi kan scripta uppdateringsprocessen. Vi har testat de möjligheterna för automatisk uppdatering som finns nu men inget fungerar bra tyvärr.

TS-servern ligger nu uppe men vi har tyvärr inte fått licensen för 512 användare, denna bör inkomma i nästa vecka. För tillfället finns det plats för 32 användare på servern.

Permalänk
Medlem

ska testas.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Skrivet av NeVroe:

Till att börja med så ber jag om ursäkt för den sena uppdateringen igår kväll. Tyvärr så var ingen av oss admins inne och spelade igår vilket gjorde att vi missade denna uppdateringen. Vi letar för tillfället för admins som främst kan hjälpa oss med serveruppdateringar, detta ska förhoppningsvis hjälpa oss så att servrarna uppdateras mer frekvent. Det kommer även att läggas till RCON stöd i 185.0 vilket förhoppningsvis kommer möjliggöra att vi kan scripta uppdateringsprocessen. Vi har testat de möjligheterna för automatisk uppdatering som finns nu men inget fungerar bra tyvärr.

TS-servern ligger nu uppe men vi har tyvärr inte fått licensen för 512 användare, denna bör inkomma i nästa vecka. För tillfället finns det plats för 32 användare på servern.

Bra jobbat

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i5 2500k @ 4,2GHz | Samsung EVO 512GB SSD | Coolermaster v8 | Corsair 16GB | MSI GTX970 G4 | Corsair TX750W | NZXT Phantom 410 RED | ASUS VG248QE | Steelseries APEX M800 | Roccat Kone Pure Red

Permalänk
Medlem

Servrarna kommer att gå ner för underhåll mellan kl 18:20 och ca 19:20 ikväll.

EDIT: Måste tyvärr förlänga nedtiden till 20:30 ikväll.

Permalänk
Medlem

Jeg spiller på serveren med min Tribe, vi er fra Danmark.. men vi hedder "Children of the Rainstick" og er friendly

Skrivet av Turbotraktor:

Har flyttat min gubbe till server 1. Servern flyter på väldigt bra men det är lite ensamt
Finns det någon tribe som har plats för en ensam lvl 67 gubbe så hör av er. Heter Traktor ingame

Väl mött!

Permalänk
Medlem

fortfarande ingen uppdate på servrarna?

Permalänk

Någon uppdatering på G? Kan inte lira på servern förrän den uppdateras

Permalänk

Skippa autoupdates

Det går att skippa autoupdates i steam.
Högerklicka på ARK -> egenskaper -> uppdateringar och välj bara uppdatera när jag startar spelet.
Då kommer du få ett val om du vill uppdatera eller starta spelet utan att uppdatera.

Permalänk
Medlem

Vi har upptäckt flera användare vid senaste patchen blivit av med saker de jobbat på sedan ungefär igår kväll. Vi har försökt lösa detta men tyvärr utan framgång, fler serveradmins rapporterar samma problem efter senaste uppdateringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lord Blade:

Det går att skippa autoupdates i steam.
Högerklicka på ARK -> egenskaper -> uppdateringar och välj bara uppdatera när jag startar spelet.
Då kommer du få ett val om du vill uppdatera eller starta spelet utan att uppdatera.

tak for det! Det har jeg haft svært ved at finde i steam!

Skrivet av NeVroe:

Vi har upptäckt flera användare vid senaste patchen blivit av med saker de jobbat på sedan ungefär igår kväll. Vi har försökt lösa detta men tyvärr utan framgång, fler serveradmins rapporterar samma problem efter senaste uppdateringen.

Hvor vil i gerne have at vi gør opmærksom på en opdatering? her i tråden?

Det er godt med flere brugere dog er jeg lidt skuffet over at i har aktiveret "me" på mappet..

Permalänk
Medlem

NeVroe - you should really update the server.. people who has updated their client cant join and are getting disconnected.. furthermore, new players are looking at server version, and that meaning that your servers arent getting chosen by new players..

atm newest update is: 185.62 your server is v. 185.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzup:

NeVroe - you should really update the server.. people who has updated their client cant join and are getting disconnected.. furthermore, new players are looking at server version, and that meaning that your servers arent getting chosen by new players..

atm newest update is: 185.62 your server is v. 185.2

We are currently awating the upcomming 186.0 update before we will take down the servers for update. There should not be any issues connecting to the servers with the newest client version at the moment.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeVroe:

We are currently awating the upcomming 186.0 update before we will take down the servers for update. There should not be any issues connecting to the servers with the newest client version at the moment.

Thanks.. but i have just been on server 1, and other people are also having trouble connecting.. i spoke to some of them, and they had to try 5 times before they could connect, and lag is a issue atm on server 1

Permalänk
Medlem

Antar att servrarna uppdateras? Alla servrar har försvunnit ifrån server listan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Altarus:

Antar att servrarna uppdateras? Alla servrar har försvunnit ifrån server listan.

Japp, alla är nu uppdaterade. Nästa uppdatering kommer att göras imorgon runt 09.00 förutsatt att 186.0 släpps i tid.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Automatiska uppdateringar sker nu varje dag vid 09.30 samt 18.00.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeVroe:

Automatiska uppdateringar sker nu varje dag vid 09.30 samt 18.00.

Great initiative
Keep up the good work!

You should also add it to the MOTD

Permalänk
Medlem

Fanatiskt NeVroe! Precis vad jag letade efter Skall kolla in servern och hemsidan.

Visa signatur

i5-3570K@4.2GHz, Corsari-H55, MSI Z77A-GD65, Corsair 16GB DDR3-12800 CL9, MSI Gaming GTX 970, 250GB SSD, 2x1TB HDD, Corsair 850W

Permalänk
Medlem

Fungerar det att flytta sin gubbe mellan servrar nu?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzup:

Great initiative
Keep up the good work!

You should also add it to the MOTD

I will add it to the MOTD first thing when I come home from work! I totally forgot that!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Manuell serveruppdatering till 186.0 klockan 15:00 idag.

EDIT: Uppdateringen gjordes vid 17.00 då utvecklarna släppte 186.1 strax efter 186.0.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av zzup:

GMT +1 is 6 hours after EST so I think the 09.30 update tomorrow morning will be perfect

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej Nevroe! Vi är ett gäng som lirar på Ark.Nevroe.se 1 (PVPVE) vid den röda/orangae obelisken finns en tribe som heter wetz som har nått cheat, först tänkte vi bara förstöra deras turrets eftersom att det hindrade folk från att använda den obelisken men när vi kom fram såg vi att dom hade en tiger med lvl 1085, vilket inte ska vara möjligt så vi bestämde oss för att ta oss in i deras bas och se vad mer dom hade. Där inne fanns det endless med mats och personerna hade ascended gear vilket känns väldigt ologiskt med tanke på hur länge servern varit uppe. Vi tror även att det är samma klan som raidat folk med trex med lvl 150 men har inget bevis för det. Här har du bildbevis för tigern med lvl 1058 samt vart på ön dom bor http://gyazo.com/cc65b34c458482c7abeeeb5c4aed9c7e.

Sen rekommenderar jag även att du gör så att folk inte kan ladda ner sinna chars till servern, altarus blev raidad av en random gubbe idag som hade 1500 % i meele dmg och sprang i från min fågel.

tråkiga va att jag råkade döda en av dom när vi tog oss in i huset så vår bas lär vara jämnad med marken när vi loggaer in nästa gång, men men. Gör vad du vill med den här informationen.

Cheers

Permalänk
Medlem
Skrivet av BuffyArk:

Hej Nevroe! Vi är ett gäng som lirar på Ark.Nevroe.se 1 (PVPVE) vid den röda/orangae obelisken finns en tribe som heter wetz som har nått cheat, först tänkte vi bara förstöra deras turrets eftersom att det hindrade folk från att använda den obelisken men när vi kom fram såg vi att dom hade en tiger med lvl 1085, vilket inte ska vara möjligt så vi bestämde oss för att ta oss in i deras bas och se vad mer dom hade. Där inne fanns det endless med mats och personerna hade ascended gear vilket känns väldigt ologiskt med tanke på hur länge servern varit uppe. Vi tror även att det är samma klan som raidat folk med trex med lvl 150 men har inget bevis för det. Här har du bildbevis för tigern med lvl 1058 samt vart på ön dom bor http://gyazo.com/cc65b34c458482c7abeeeb5c4aed9c7e.

Sen rekommenderar jag även att du gör så att folk inte kan ladda ner sinna chars till servern, altarus blev raidad av en random gubbe idag som hade 1500 % i meele dmg och sprang i från min fågel.

tråkiga va att jag råkade döda en av dom när vi tog oss in i huset så vår bas lär vara jämnad med marken när vi loggaer in nästa gång, men men. Gör vad du vill med den här informationen.

Cheers

Jag tar genast tag i detta. Skickar PM till dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Done and dusted

Vill bara lägga till att triben som hade gjort det här är bannad nu.

Tackar Nevroe för att han agerade sjukt snabbt och var väldigt trevlig under tiden! Grymt lätt admin att ha och göra med