[Ark: Survival Evolved] Ark.NeVroe.se´s servrar

Permalänk
Medlem

"ViVi" ala 1500% Melee damage loggade precis in på servern igen :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Altarus:

"ViVi" ala 1500% Melee damage loggade precis in på servern igen :/

Spelaren "ViVi" var inte en utav dem som bannades igår. Jag kollar upp statsen för denna spelaren.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

när kommer servrarna upp ?

Permalänk

Hoppas innerligt att det inte var nån av "de goda" som förstörde min enkla boning samt lootade nästan allt jag hade farmat ihop
Förstår inte varför man snor wood, thatch och sånt när det är så lättillgängligt.

Visa signatur

MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 5 5600 | Thermalright Peerless Assassin | Corsair 16GB | MSI RTX 3070Ti Gaming Trio | Phanteks Eclipse P350X | ASUS VG248QE | HyperX Alloy FPS | Roccat Kone Pure Ultra

Permalänk
Medlem

Ark.NeVroe.se 4 (PvE) - ark.nevroe.se:27018

Hej,

vi är ett ganska stort gäng som varit inne och rekat här för att se om vi kanske kan börja spela hos er (vår gamla server lägger tyvärr ned) Verkar vara bra, trevliga spelare med seriösa admins som håller servern uppdaterad. Det enda önskemålet vi har (och flera med mig enligt chatten) är att höja difficulty level för att kunna spawna dinos med högre level. Finns det några planer på det framöver?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunas:

Det enda önskemålet vi har (och flera med mig enligt chatten) är att höja difficulty level för att kunna spawna dinos med högre level. Finns det några planer på det framöver?

Hej Lunas,
Ja vi har planer på att ändra svårighetsgrad över servrarna men det har tyvärr varit väldigt spridda skurar när jag har frågat på servrarna. Lägg till mig på Steam så kan vi snacka mer där!

Permalänk
Medlem

Tjo. Tänkte bara höra om det finns möjlighet och lägga in en varning kanske 10 min innan servern går ner. Inte alltid man har så bra koll på klockan när man är inne i det man gör. Nu var vi i en lite utsatt position när servern gick ner kl 18. Nu har vi suttit här och spammat refresh i 1 timme och 10 min för att komma in så fort servern kommer upp.

Sen vill jag tillägga att tribe Bumbimupparna röstar för en höjning av difficulty lvl på server 4 samt ändra till PvE-setting då det verkar som en del andra på server råkat ut för lite förluster pga PvP.

Keep up the good work.

Permalänk
Medlem

Jag misslyckades tyvärr fatalt med att försöka optimera uppdateringsscriptet för att minimera uppstartstiderna av servrarna efter uppdatering. Har nu manuellt startat upp alla servrarna. Kommer kika mer på detta ikväll. Angående att skicka ut ett meddelande på servrarna innan omstart så letar jag för tillfället efter en RCON-console som jag kan implementera i uppdateringsscriptet men inte hittat något ännu.

Permalänk
Medlem

Hurru du NeVroe ...jag är rätt arg på dig. Som jag ser det så är du skyldig mig 2,5 levels med xp. 26 wooden walls, ca 400 narcotics och en ursäkt för din dumma server BACK-ROLLADE ! + levels på djuren osv så att.... Det blir ju ingen tårta för dig om du håller på såhär ! fix PLIX !

Permalänk
Medlem

@kladdiz: Surt... Hur långt tillbaka tidsmässigt skulle du uppskatta att den backrollade till? Är det till imorse eller igårkväll? Måste felsöka så att detta inte händer igen. Är dock rädd för att detta hade med patchen att göra.. Har det hänt för alla spelare eller bara vissa?

EDIT: Saxat från en kommentar i patchnotes tråden..
Chronic har ARK: Survival Evolved 1 timme sedan
New patch resets all server settings be carefull!

Permalänk
Medlem

Det var en rollback till omstarten imorse efter uppdateringen till v188.

Permalänk
Medlem

servern nere igen eller omstart? ligger på ett mkt dåligt ställe

Edit:
Nm nu dök den upp igen med någon min rollback, safe in the house!

Permalänk
Medlem

Jag hittade felet, gjorde en omstart till av servrarna. Tyvärr så är det lite "gamble" vilken save som körs nu, antingen blir det saven som gällde innan update till 188.0 eller blir det den save som var efter 188.0 uppdateringen..

Permalänk
Medlem

Har en lite fråga Nevroe, stängde du aldrig av möjligheten att ladda ner karaktärer till servern?

Permalänk
Medlem

All serverspecifik konfiguration försvann vid uppdatering till 188.0.... Vid senaste omstarten nu på lunchen så återskapade jag konfigurationen från backup som gjordes imorse. Nu ska alla ändringar vara tillbaka som tex svårighetsgrad och Data Download.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeVroe:

@kladdiz: Surt... Hur långt tillbaka tidsmässigt skulle du uppskatta att den backrollade till? Är det till imorse eller igårkväll? Måste felsöka så att detta inte händer igen. Är dock rädd för att detta hade med patchen att göra.. Har det hänt för alla spelare eller bara vissa?

EDIT: Saxat från en kommentar i patchnotes tråden..
Chronic har ARK: Survival Evolved 1 timme sedan
New patch resets all server settings be carefull!

För mig var det ca 2 timmars rollback. Men jag vill inte ens spela om jag måste göra om allt...

Permalänk
Medlem

@kladdiz: Sitter du på server 4 precis som vi? Vi kan absolut hjälpas åt, grannar emellan, under eftermiddagen/kvällen om så är fallet. Har inga problem med att samla Wood osv. om det hjälper er något.

Tänk på att detta är en Alpha och ingenting annat, tycker du är lite väl hård mot admins när det rör ett spel som fortfarande är i utvecklingstadiet. Måste säga att generellt är det är en förvånansvärt (mirakulöst?) väl utvecklad Alpha vi faktiskt kör och många olika servrar råkar ut för problem, inte bara de vi sitter på. Vi råkar också ut för dödade dinos, rollbacks som ställer till det etc. Men ge dem en break

P.S. Läste ovan och insåg att det kunde upplevas som en jäkla massa smörande bara. Försöker bara undvika en repris: vår förra server lade ner då admins var totalt slutkörda av alla klagomål. Vill inte att det händer igen.

Förtydligande
Permalänk
Medlem

Jag föll offer för rollbacken med hade byggt en massa grejer o farmat supply drops. Men det spelar inte så stor roll, hellre att dom uppdaterar spelet så det blir stabilare och läggs till mer grejer. Är ju som Lunas säger ett Alpha spel. Fattar inte hur dom lyckats så bra med spelet hittills. Förväntade mig kaos och overkliga buggar men förutom mindre buggar i grottor och dinosar som flyger iväg är det förvånansvärt stabilt. Tänk hur episkt det blir vid launch...

Vill även passa på att tacka Nevroe för att du hostar servrarna så att vi slipper skyhög ping och överbyggda Arks från Officiella servrar.

//Bontaro - Server 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunas:

@kladdiz: Sitter du på server 4 precis som vi? Vi kan absolut hjälpas åt, grannar emellan, under eftermiddagen/kvällen om så är fallet. Har inga problem med att samla Wood osv. om det hjälper er något.

Tänk på att detta är en Alpha och ingenting annat, tycker du är lite väl hård mot admins när det rör ett spel som fortfarande är i utvecklingstadiet. Måste säga att generellt är det är en förvånansvärt (mirakulöst?) väl utvecklad Alpha vi faktiskt kör och många olika servrar råkar ut för problem, inte bara de vi sitter på. Vi råkar också ut för dödade dinos, rollbacks som ställer till det etc. Men ge dem en break

P.S. Läste ovan och insåg att det kunde upplevas som en jäkla massa smörande bara. Försöker bara undvika en repris: vår förra server lade ner då admins var totalt slutkörda av alla klagomål. Vill inte att det händer igen.

Skrivet av Bontaro:

Jag föll offer för rollbacken med hade byggt en massa grejer o farmat supply drops. Men det spelar inte så stor roll, hellre att dom uppdaterar spelet så det blir stabilare och läggs till mer grejer. Är ju som Lunas säger ett Alpha spel. Fattar inte hur dom lyckats så bra med spelet hittills. Förväntade mig kaos och overkliga buggar men förutom mindre buggar i grottor och dinosar som flyger iväg är det förvånansvärt stabilt. Tänk hur episkt det blir vid launch...

Vill även passa på att tacka Nevroe för att du hostar servrarna så att vi slipper skyhög ping och överbyggda Arks från Officiella servrar.

//Bontaro - Server 4

Kul att mitt arbete uppskattas Vi får hålla tummarna för att inga fler rollbacks sker!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeVroe:

Kul att mitt arbete uppskattas Vi får hålla tummarna för att inga fler rollbacks sker!

Serveren kører rigtig godt i dag

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzup:

Serveren kører rigtig godt i dag

Dejligt! Jeg kommer ind og spille lidt i aften, så vi kan blive set / hørt da!

EDIT: Uppdateringen idag tar lite längre tid än vanligt då 189.0 patchen ligger på närmare 2GB.

Permalänk
Medlem

Lite längre ? hmmmpf @NeVroe:

Permalänk

Köpte Ark för 4 dagar sen och började lira på 5an för 3 dagar sen.
Det lilla jag spelat har varit jäkligt kul! Främst för communityn på NeVroe's server.
Trevliga, hjälpsamma och allmänt pratglada typer dom gångerna jag varit inne och lirat.
När jag läser igenom tråden så ser jag många som väntar på uppdateringar, server restart och nån form av kompensation för förlorad egendom osv pga rollback/server-update.

Tänk på grabbar att dessa härliga personer har servrarna uppe för skojs skull och gör inte detta för att få nån vinst. Och med tanke på hur aktiva dom är här i tråden och svarar på era frågor så är dom jäkligt duktiga tycker jag! Dedikerade admins som gör allt dom kan för att se till så alla har kul på servrarna.

För er som fortfarande tycker att det är förjävligt att dom inte kan spawna in djur osv åt er för att ni hade oturen att drabbas under server-update/restart.. Ni skulle lirat DayZ Standalone under första tiden i Alpha ( Och nu på senare tid också kan jag tänka mig )
Där ramlar du ner under backen, bryter benet när du sitter vid en buske.. ja ni förstår vad jag menar! Och det finns INGEN admin där för att hjälpa till överhuvudtaget.

Cut them some slack guys! ;p

Jag har själv inte hunnit bli drabbad av nån form av bugg eller liknande men jag har överseendet om det skulle hända, det är som sagt tidigt och saker kan hända.

Aja, nu har jag skrivit av mig tillräckligt!
STOR klapp på axeln till Admins och alla andra som gör dessa servrar jäkligt roliga att spela på!

-För er som funderar på att börja eller inte har nån på servern att lira med.. En ensam newbie på västra kusten här med en liten boning där jag säljer större mängder stenar som letar sällskap! -

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av zpaxx:

tjena. jag och två polare har råkat ut för något tråkig bugg på NeVroe4 servern där vi inte kommer åt våra karaktärer. våra byggnader och djur finns kvar och kropparna av våra tidigare karaktärer ligger kvar i vår byggnad. finns det något man kan göra något saken eller är det bara för oss att börja om från början?

jag kan nås på steam vid namn: [LanL©]dearjocke

Detta var resultatet av misstankar om fusk vilket visades ej stämma och karaktärerna är nu återskapade.

Permalänk
Medlem

Från och med idag så görs helautomatiska uppdateringar vid släpp av ny patch! Varningar går ut 15min innan uppdatering. Detta betyder att det inte kommer vara nertid vid 09:30 och 18:00 varje dag utan endast när en ny patch finns tillgänglig.

Permalänk

Kika på dina IPtables! Du borde blocka SYN requests med ändamål som t.ex nmap - ESXi eller inte

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willekillen:

Kika på dina IPtables! Du borde blocka SYN requests med ändamål som t.ex nmap - ESXi eller inte

Detta inlägg hade passat bättre som ett PM. Tack för din kommentar men jag ser helst att vi håller oss "on topic" i denna tråden och om du finner fler fynd så får du gärna slänga iväg ett PM.

Permalänk
Skrivet av NeVroe:

Detta inlägg hade passat bättre som ett PM. Tack för din kommentar men jag ser helst att vi håller oss "on topic" i denna tråden och om du finner fler fynd så får du gärna slänga iväg ett PM.

Det var mest ett vänligt råd från någon som gillar att spela på servern. Tycker att hela charmen med SweClockers är att det är så tillgängligt för alla - kanske får någon annan serveradminstratör som scrollar förbi för sig att kolla sina IPTables och lär sig något nytt!

Stolthet är något man snabbt får svälja som sysadmin, det kommer alltid finnas något nytt att lära sig!

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willekillen:

Det var mest ett vänligt råd från någon som gillar att spela på servern. Tycker att hela charmen med SweClockers är att det är så tillgängligt för alla - kanske får någon annan serveradminstratör som scrollar förbi för sig att kolla sina IPTables och lär sig något nytt!

Stolthet är något man snabbt får svälja som sysadmin, det kommer alltid finnas något nytt att lära sig!

Ingen fara, är osäker på om det handlar om brist av kunskap i detta fall utan mer brist av tid. Detta är ett litet hobbyprojekt som jag driver på fritiden och jag vet att jag i dagsläget inte har den bästa infrastrukturen gällande nätverk men detta kanske blir något jag slänger ett öga på i framtiden när jag finner tid. Säkerhetsmässigt vet jag att jag har en del brister som skulle vara bra att åtgärda (beror dock på vad man jämför med). Jag ber om ursäkt om jag lät otrevlig i mitt förra inlägg