[Ark: Survival Evolved] Ark.NeVroe.se´s servrar

Permalänk

Har ni någon ökad gathering rate och dino taming rate på era PvE servrar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spidertotz:

Har ni någon ökad gathering rate och dino taming rate på era PvE servrar?

Nej det har jag inte, men önskas detta från spelarna så kan jag absolut ändra konfigurationen. Taming är ökat till x2 på server 1.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Du menar varningar 2 minuter innan server-restart? Höll på och tämja en mammut, sabertooth, Argentavis och ja.. 2 minuter varning när mammuten var på ~70% är ju inte direkt så jättetrevligt måste jag då säga.

Möjlighet till nån form av kompensation? Tycker inte att detta hamnar under " det är Alpha, stå ut med sånt "-kategorin då detta är inställt av admins.

Skrivet av NeVroe:

Från och med idag så görs helautomatiska uppdateringar vid släpp av ny patch! Varningar går ut 15min innan uppdatering. Detta betyder att det inte kommer vara nertid vid 09:30 och 18:00 varje dag utan endast när en ny patch finns tillgänglig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sanarion91:

Du menar varningar 2 minuter innan server-restart? Höll på och tämja en mammut, sabertooth, Argentavis och ja.. 2 minuter varning när mammuten var på ~70% är ju inte direkt så jättetrevligt måste jag då säga.

Möjlighet till nån form av kompensation? Tycker inte att detta hamnar under " det är Alpha, stå ut med sånt "-kategorin då detta är inställt av admins.

Hej, Tyvärr så var denna omstarten kritisk då det upplevdes stora problem på andra servrar... Det gjordes en save-state precis innan omstart så håll utkik efter när servrarna kommer upp igen så ska det inte vara några som helst problem med din taming. Jag ber om ursäkt för detta men det var tvunget, detta är första gången något liknande görs. Jag skriver här i tråden 2 min innan servrarna går upp igen.

Mvh
NeVroe

Permalänk
Medlem

Servrarna kommer upp om ca 5 min!

Permalänk
Medlem

Joinar detta fan!

Fan va najs! joinar senare ikväll!

Permalänk

Spelarna : Melinder, Mr Meese~ , Lilla, Greta, Gretafrasse, Knatten vill ha snabbare taming och högre level på dinos. På server 5. Ingen har sagt nej utav oss som aktivt är inne. Förutom oss så är det 2 tribes som knappast är inloggade.

Permalänk
Medlem

Har försökt börja spela på nr 3, "funserver", men då även du själv tar 10x skada (eller någonting liknande) så är det rätt tröttsamt...

Sen tappar jag anslutningen med ca 20-30 minuters mellanrum
Får se om jag försöker igen någon annan gång.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vi är 4-5 stycken som spelar ark.. Kanske man kikar förbi nån dag..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av sanarion91:

Spelarna : Melinder, Mr Meese~ , Lilla, Greta, Gretafrasse, Knatten vill ha snabbare taming och högre level på dinos. På server 5. Ingen har sagt nej utav oss som aktivt är inne. Förutom oss så är det 2 tribes som knappast är inloggade.

Jag tittar på detta imorgon och kommer in och skriver med er. Men det ska inte vara några problem så länge majoriteten av spelarna på server 5 önskar dessa ändringar.

Skrivet av Tangentbord:

Har försökt börja spela på nr 3, "funserver", men då även du själv tar 10x skada (eller någonting liknande) så är det rätt tröttsamt...

Sen tappar jag anslutningen med ca 20-30 minuters mellanrum
Får se om jag försöker igen någon annan gång.

Serverkonfigarutionen blir ändrad vid nästa omstart/uppdatering. Har du varit med om problem att du tappar anslutningen till andra servrar? Verkar tyvärr vara ett isolerat problem för bara dig då jag inte hört att någon annan av spelarna tappar anslutning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeVroe:

...Serverkonfigarutionen blir ändrad vid nästa omstart/uppdatering. Har du varit med om problem att du tappar anslutningen till andra servrar? Verkar tyvärr vara ett isolerat problem för bara dig då jag inte hört att någon annan av spelarna tappar anslutning.

Tagit en paus från ARK i ca 1 månad, men före det märkte jag ingenting!
Skönt att slippa dö av att försöka slå ihjäl en dodo med bara händerna

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Idag blir det tyvärr ett lite längre serverunderhåll. Räknar med att servrarna är upp igen runt 19.10. Hoppas ni har förståelse.

Permalänk

Det har vi! Uppskattar verkligen uppdateringarna här, så folk vet vad som gäller!
Jag delar med mig så dom jag spelar med också vet

Permalänk
Medlem

FYI, Version 201.0 är felmärkt från utvecklarna. Versionsnummer kommer visas som 200.0 istället för 201.0. Detta kommer åtgärdas vid uppdatering version 202.0.

Permalänk

Har börjat en klan på server 5 som inte vill göra annat än förstöra. Dom väntar tills man loggat ut sen gör dom allt dom kan för att sno ens saker och döda ens djur. Dvs player vs offline-player... dom lyckades ta sig in i vår bas och sno stora mängder material ur fabricator osv. Sen försökt döda alla våra dinosaurier.
Har dessutom varit otrevligt i chatten med meningar som " jävla bögar / bögjävlar" och detta har jag prints på.
Tycker inte sånt är Ok på en server där det hittills varit jävligt bra gemenskap och grymt kul att spela!

Skulle gärna se en varning,ban eller möjligtvis lokalisering av deras bas så vi får ta hand om dom själva.

Permalänk
Skrivet av NeVroe:

Jag har startat 5st ARK: Survival Evolved servrar som är skapade för oss här på SweClockers.
Hittills är det ett 30-tal aktiva spelare över servrarna som håller god ton. Många av dessa kommer redan från SweClockers vilket jag har märkt genom privata meddelanden :).

På min hemsida Ark.NeVroe.se kan ni hitta driftsinformation, nyheter samt även direktlänkar för anslutning till servrarna. Du kan även lägga till alla servrar enkelt Steams "Favoriter" genom att klicka på "Lägg till en server" sedan skriver du in adressen "Ark.NeVroe.se" och därefter "Hitta fler spel på denna adress".

Den fysiska servern som driver detta har jag placerat i ett datacenter i Stockholm med en stabil anslutning som har mycket bra svarstider.

Automatiska serveruppdateringar sker så fort en ny patch har släppts, skicka PM till NeVroe här på SweC om det skulle uppstå problem. Nertid vid uppdatering ligger mellan 5-15 min.

Aktuell information:

  • Svårighetesgraden är nu ökad till 0.75/1 på Ark.NeVroe.se 4 (PvE)

  • Svårighetesgraden är nu ökad till 0.50/1 på Ark.NeVroe.se 1 (PvPvE)

  • Från och med den 4/8-15 så kommer det gå ut meddelande på servrarna innan uppdatering sker. Meddelande skickas ut 15min, 10min, 5min, och 1min innan uppdatering.

  • Data Download är sedan den 20/7-15 avaktiverat över alla servrarna förutom på Ark.NeVroe.se 3 (Funserver).

  • Ark.NeVroe.se 3 (Hardcore) har nu bytt namn till Ark.NeVroe.se 3 (Funserver) och serverkonfigurationen för denna servern har ändrats. Nu är det 10x xp, 10x gathering, 10x taming speed och längre tider för food/water consumtion på denna server. Anledningen till denna ändring var pga att det inte fanns några aktiva spelare på servern.

  • Helautomatiska uppdateringar sker vid släpp av ny patch! (Varningar går ut 15min innan uppdatering)

Teamspeak Server:
Ark.NeVroe.se:9987

Serverlista:
[EU/SE] Ark.NeVroe.se 1 (PvPvE) (70slots) - ark.nevroe.se:27015
[EU/SE] Ark.NeVroe.se 2 (PvPvE) (70slots) - ark.nevroe.se:27016
[EU/SE] Ark.NeVroe.se 3 (Funserver) (70slots) - ark.nevroe.se:27017
[EU/SE] Ark.NeVroe.se 4 (PvE) (70slots) - ark.nevroe.se:27018
[EU/SE] Ark.NeVroe.se 5 (PvE) (70slots) - ark.nevroe.se:27019

Server regler:

  1. Bete er! Vi försöker hålla en trevlig server för alla att spela på, så om ni skippar onödig flaming hade det uppskattats.

  2. Byggnader som täcker ingångar till grottor kommer rivas och åter skapande av dessa byggnader kommer leda till permanent ban!

  3. Användning av hack, exploits och andra typer av fusk är strängt förbjudet och kommer leda till permanent ban!

  4. Spam och reklam meddelanden är inte tillåtet på servern.

Jag har servrar som är PVP baserade, men glöm inte att spelare har lagt ner tid och möda på diverse saker. Så även om det inte kommer leda till direkta konsekvenser ber jag er hålla den tanken i bakhuvudet när ni spelar.

Vid eventuella problem eller frågor så hänvisar jag er till att främst skriva i denna tråd. Syns på vår nya Ark!

http://cache.www.gametracker.com/server_info/92.244.7.92:7777/b_560_95_1.png
http://cache.www.gametracker.com/server_info/92.244.7.92:7778/b_560_95_1.png
http://cache.www.gametracker.com/server_info/92.244.7.92:7779/b_560_95_1.png
http://cache.www.gametracker.com/server_info/92.244.7.92:7780/b_560_95_1.png
http://cache.www.gametracker.com/server_info/92.244.7.92:7781/b_560_95_1.png
http://cache.www.gametracker.com/server_info/92.244.7.92:7782/b_560_95_1.png

Patch Notes för aktuell/kommande uppdatering:
Ark Patch Notes

Vad är tämings tiden på servarna?

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Vad är tämings tiden på servarna?

Tämjningstiderna är 2/10 på alla servrar utom 3:an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sanarion91:

Har börjat en klan på server 5 som inte vill göra annat än förstöra. Dom väntar tills man loggat ut sen gör dom allt dom kan för att sno ens saker och döda ens djur. Dvs player vs offline-player... dom lyckades ta sig in i vår bas och sno stora mängder material ur fabricator osv. Sen försökt döda alla våra dinosaurier.
Har dessutom varit otrevligt i chatten med meningar som " jävla bögar / bögjävlar" och detta har jag prints på.
Tycker inte sånt är Ok på en server där det hittills varit jävligt bra gemenskap och grymt kul att spela!

Skulle gärna se en varning,ban eller möjligtvis lokalisering av deras bas så vi får ta hand om dom själva.

Personen som uttryckte sig dåligt i chatten har fått en 7-dagars ban. Spelarna har blivit uppmanade att byta till någon av PvP-servrarna istället då det verkar vara detta som de är ute efter.

Permalänk
Skrivet av NeVroe:

Tämjningstiderna är 2/10 på alla servrar utom 3:an.

Du skulle inte kunna tänka dig och höja tämnings tiden till x4 ?? man vill helst inte sitta upp till 10-16 timmar för tämja ett djur =/ Det är liksom inte värt det

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

Den fysiska servern kommer att bytas ut idag mellan klockan 13.00-14.15 idag. Detta innebär nedtid under detta fönster.

Ingenting kommer påverkas på spelservrarna, alltså ingen rollback eller liknande.

Permalänk
Medlem

Nya Servrar

@NeVroe: Tack för nya och förhoppningsvis bättre servrar att spela på. Hoppas dem här fixar lagget som många har märkt av. Föresten, är 2 taming samma som x2 taming alltså dubbelt så snabbt? Frågade dig detta förut när du var inloggad då sa du att det var 2/10 sen gick du för att kolla nått.

Mvh Adam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aundgren:

@NeVroe: Tack för nya och förhoppningsvis bättre servrar att spela på. Hoppas dem här fixar lagget som många har märkt av. Föresten, är 2 taming samma som x2 taming alltså dubbelt så snabbt? Frågade dig detta förut när du var inloggad då sa du att det var 2/10 sen gick du för att kolla nått.

Mvh Adam

@Aundgren: Jag hoppas också på det, jag kör fortfarande serverhårdvara dock vilket är en nackdel för ARK-servrar tyvärr då mjukvaran är så dåligt kodad i dagsläget...

Taming 2 är dubbelt så snabbt som taming 1

Permalänk
Medlem

kan jag bygga en bas i under vattens grottor

jag undrar om under vattens grottor räknas som artifakt grottorna. så jag inte börjar bygga och det e grefing

Permalänk
Medlem

@maxminer: Många använder dem grottorna för att Samla Silica pearls oil och crystal, om du skulle bygga där skulle inte alla tycka om dig, men det är väl typ 50% grief

Permalänk
Medlem

@NeVroe: Jag loggade in i morse och såg att alla våra dinosar var borta, inget dödsmedelande men våran tracker gav inget, vårt hus var också ganska trasigt men inget var stulet, hade över 100 gasoline massa obsidian och silica pearls etc. Någon har alltså gått in i vår bas och dödat alla våra dinosar för skojs skull. Dem måste också ha gått in med argentavis eftersom vi har spikewalls och två väggar höga murar bakom. Skulle inte du kunna förklara att det här inte är fucking ok. Vi har spenderat mer än 30 timmar på taming, En spino och två rexes över lvl hundra, plus en bronto och massa annat. Så jävla trött på folk som Raidar när alla är offline men någonstans får man leva med det eftersom det är pvp. Men när folk gör såhär är det bara fittigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aundgren:

@NeVroe: Jag loggade in i morse och såg att alla våra dinosar var borta, inget dödsmedelande men våran tracker gav inget, vårt hus var också ganska trasigt men inget var stulet, hade över 100 gasoline massa obsidian och silica pearls etc. Någon har alltså gått in i vår bas och dödat alla våra dinosar för skojs skull. Dem måste också ha gått in med argentavis eftersom vi har spikewalls och två väggar höga murar bakom. Skulle inte du kunna förklara att det här inte är fucking ok. Vi har spenderat mer än 30 timmar på taming, En spino och två rexes över lvl hundra, plus en bronto och massa annat. Så jävla trött på folk som Raidar när alla är offline men någonstans får man leva med det eftersom det är pvp. Men när folk gör såhär är det bara fittigt.

Förstår din frustration, vilken server kör du på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeVroe:

Jag har startat 5st ARK: Survival Evolved servrar som är skapade för oss här på SweClockers.
Hittills är det ett 30-tal aktiva spelare över servrarna som håller god ton. Många av dessa kommer redan från SweClockers vilket jag har märkt genom privata meddelanden :).

På min hemsida Ark.NeVroe.se kan ni hitta driftsinformation, nyheter samt även direktlänkar för anslutning till servrarna. Du kan även lägga till alla servrar enkelt Steams "Favoriter" genom att klicka på "Lägg till en server" sedan skriver du in adressen "Ark.NeVroe.se" och därefter "Hitta fler spel på denna adress".

Den fysiska servern som driver detta har jag placerat i ett datacenter i Stockholm med en stabil anslutning som har mycket bra svarstider.

Automatiska serveruppdateringar sker så fort en ny patch har släppts, skicka PM till NeVroe här på SweC om det skulle uppstå problem. Nertid vid uppdatering ligger mellan 5-15 min.

Aktuell information:

  • Svårighetesgraden är nu ökad till 0.75/1 på Ark.NeVroe.se 4 (PvE)

  • Svårighetesgraden är nu ökad till 0.50/1 på Ark.NeVroe.se 1 (PvPvE)

  • Från och med den 4/8-15 så kommer det gå ut meddelande på servrarna innan uppdatering sker. Meddelande skickas ut 15min, 10min, 5min, och 1min innan uppdatering.

  • Data Download är sedan den 20/7-15 avaktiverat över alla servrarna förutom på Ark.NeVroe.se 3 (Funserver).

  • Ark.NeVroe.se 3 (Hardcore) har nu bytt namn till Ark.NeVroe.se 3 (Funserver) och serverkonfigurationen för denna servern har ändrats. Nu är det 10x xp, 10x gathering, 10x taming speed och längre tider för food/water consumtion på denna server. Anledningen till denna ändring var pga att det inte fanns några aktiva spelare på servern.

  • Helautomatiska uppdateringar sker vid släpp av ny patch! (Varningar går ut 15min innan uppdatering)

Teamspeak Server:
Ark.NeVroe.se:9987

Serverlista:
[EU/SE] Ark.NeVroe.se 1 (PvPvE) (70slots) - ark.nevroe.se:27015
[EU/SE] Ark.NeVroe.se 2 (PvPvE) (70slots) - ark.nevroe.se:27016
[EU/SE] Ark.NeVroe.se 3 (Funserver) (70slots) - ark.nevroe.se:27017
[EU/SE] Ark.NeVroe.se 4 (PvE) (70slots) - ark.nevroe.se:27018
[EU/SE] Ark.NeVroe.se 5 (PvE) (70slots) - ark.nevroe.se:27019

Server regler:

  1. Bete er! Vi försöker hålla en trevlig server för alla att spela på, så om ni skippar onödig flaming hade det uppskattats.

  2. Byggnader som täcker ingångar till grottor kommer rivas och åter skapande av dessa byggnader kommer leda till permanent ban!

  3. Användning av hack, exploits och andra typer av fusk är strängt förbjudet och kommer leda till permanent ban!

  4. Spam och reklam meddelanden är inte tillåtet på servern.

Jag har servrar som är PVP baserade, men glöm inte att spelare har lagt ner tid och möda på diverse saker. Så även om det inte kommer leda till direkta konsekvenser ber jag er hålla den tanken i bakhuvudet när ni spelar.

Vid eventuella problem eller frågor så hänvisar jag er till att främst skriva i denna tråd. Syns på vår nya Ark!

http://cache.www.gametracker.com/server_info/92.244.7.92:7777/b_560_95_1.png
http://cache.www.gametracker.com/server_info/92.244.7.92:7778/b_560_95_1.png
http://cache.www.gametracker.com/server_info/92.244.7.92:7779/b_560_95_1.png
http://cache.www.gametracker.com/server_info/92.244.7.92:7780/b_560_95_1.png
http://cache.www.gametracker.com/server_info/92.244.7.92:7781/b_560_95_1.png
http://cache.www.gametracker.com/server_info/92.244.7.92:7782/b_560_95_1.png

Patch Notes för aktuell/kommande uppdatering:
Ark Patch Notes

Får man fråga vad det är för hårdvara du kör? Virtuella maskiner? Kör själv en för mig och några kompisar på en VM med 2 vcpu (E5620) och 6gb ram. Man ser ibland att servertickraten droppar från 29-> 20 och ibland lägre när man med _valfri fågel_ flyger snabbt in i nya zoner, ngt du/ni upplever också?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Får man fråga vad det är för hårdvara du kör? Virtuella maskiner? Kör själv en för mig och några kompisar på en VM med 2 vcpu (E5620) och 6gb ram. Man ser ibland att servertickraten droppar från 29-> 20 och ibland lägre när man med _valfri fågel_ flyger snabbt in i nya zoner, ngt du/ni upplever också?

Detta beror på att utvecklarna inte har optimerat kodbasen för multithreaded/multicore perf. ARK servrarna är för tillfället otroligt beroende utav klockfrekvens vilket suger för oss som har serverhårdvara och inte sitter med en överklockad i7:a eller liknande. Ju mer GHZ du kastar på servrarna desto bättre prestanda får ni, optimalt är att ligga närmare 6GHZ om man ska kunna driva en server med 70 simultana spelare.

Jag har 2st servrar med nedan spec:
2x Xeon E5 2620v3 á 6core @ 2.4 ghz
128GB DDR3 ram 1600mhz ECC
8x 450GB 3.5" SAS i Raid 60
(ESXI i botten) (1 server är till för redundans)

Det finns vissa workarounds för att använda prestandan på ett effektivare sätt till ARK, google is your friend..

Permalänk
Medlem

@Aundgren:A fast du kan få lika mycket oil och pearls utanför grottorna som i och det fins 11 till grottor

Permalänk
Medlem

@NeVroe: [EU/SE] Ark.NeVroe.se 1 (PvPvE)

Jag vet att det är pvp Men någon regel mot sådan här grief borde existera.