Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

[Ark: Survival Evolved] Ark.NeVroe.se´s servrar

Permalänk
Medlem

@maxminer: Fråga dem på servern, men jag vet att jag inte skulle tycka om om någon skulle börja bygga i grottan nära oss för andra e långt bort.

Permalänk
Medlem

Hej. Började spelar på funservern igår, är det bara ja eller tar man mer skada där? tyckte ja tog jätta mycket skada när ja slog på saker. :/

Visa signatur

Intel Core i5-3570k@4,2GHz | H50 | Asus P8Z68-V/GEN3 | Gigabyte Radeon HD7970 | Corsair 2x4GB@1866Mhz | Intel X25-M G2 80GB | Corsair Force 3 120GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvist90_:

Hej. Började spelar på funservern igår, är det bara ja eller tar man mer skada där? tyckte ja tog jätta mycket skada när ja slog på saker. :/

Har det blivit så igen?.. Jag fixar det! Ska vara åtgärdat till ikväll.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeVroe:

Har det blivit så igen?.. Jag fixar det! Ska vara åtgärdat till ikväll.

Skickades från m.sweclockers.com

Tydligen. Okej. toppen

Visa signatur

Intel Core i5-3570k@4,2GHz | H50 | Asus P8Z68-V/GEN3 | Gigabyte Radeon HD7970 | Corsair 2x4GB@1866Mhz | Intel X25-M G2 80GB | Corsair Force 3 120GB |

Permalänk

ändra på pve servern tämnings tid x3 eller x4 istället

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk

Som jag har förstått så får man inte bygga för Caves och jag antar att det är så för att alla Caves är unika och har loot och mobs du inte kan hitta någon annan stans. Jag undrar om samma går för Underwater Caves? Eftersom inte Underwater Caves har något unikt eller svåråtkomligt så säger min magkänsla att dessa inte går under samma regler? Jag tänkte sluta igen en och använda som säkert förvar men vill inte göra det om det finns en chans att den blir borttagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

ändra på pve servern tämnings tid x3 eller x4 istället

Tycker om detta förslaget. Minst x4

Visa signatur

Intel Core i5-3570k@4,2GHz | H50 | Asus P8Z68-V/GEN3 | Gigabyte Radeon HD7970 | Corsair 2x4GB@1866Mhz | Intel X25-M G2 80GB | Corsair Force 3 120GB |

Permalänk
Skrivet av Kvist90_:

Tycker om detta förslaget. Minst x4

Förstår det, Det är liksom inte värt att sitta och vänta i ca 5-16 timmar för att tämja ett djur på lvl 116 beroende på art

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk

Hej!

Vi har problem på 5:an.

Först och främst är det massa rubberband. Förut har det inte varit alls lika, men nu kan man knappt ta sig fram.
Det andra är att alla våra saker är borta. Alla dinos, alla byggnader, alla eldar på random platser, allt är borta. Har det varit någon form av halv-reset? Sitter inne på TS också, men har ingen mic.

Tack för att du tar dig tid att hålla servrar uppe <3

PS. Jättenöjd med bara x2 taming. DS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Livetleker:

Hej!

Vi har problem på 5:an.

Först och främst är det massa rubberband. Förut har det inte varit alls lika, men nu kan man knappt ta sig fram.
Det andra är att alla våra saker är borta. Alla dinos, alla byggnader, alla eldar på random platser, allt är borta. Har det varit någon form av halv-reset? Sitter inne på TS också, men har ingen mic.

Tack för att du tar dig tid att hålla servrar uppe <3

PS. Jättenöjd med bara x2 taming. DS.

Hej!

Jag ser det, det verkar blivit en wipe av kart-datat vid uppdateringen till 206.0 men alla levels och spel-karaktärer kvarstår. Jag gick in och snackade med ett par som spelade och de ville inte köra en rollback till den tidigare speldatan. Ska vi köra en vote om detta?

Permalänk
Skrivet av Livetleker:

Hej!

Vi har problem på 5:an.

Först och främst är det massa rubberband. Förut har det inte varit alls lika, men nu kan man knappt ta sig fram.
Det andra är att alla våra saker är borta. Alla dinos, alla byggnader, alla eldar på random platser, allt är borta. Har det varit någon form av halv-reset? Sitter inne på TS också, men har ingen mic.

Tack för att du tar dig tid att hålla servrar uppe <3

PS. Jättenöjd med bara x2 taming. DS.

Ok, Så du är nöjd med att att sitta och tämja en hög levlad Brontosarus 7 timmar? te,x

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk

@NeVroe:

Kan ta en vote, inte mig emot om det passar alla. Båda i vår "klan" vill gärna ha det. Ska jag be den andra att skriva här?

Anledningen till att vi skulle föredra roll-back är att vi snålat som fan med engrams och letat massa blue-prints istället. Lite småtråkigt att allt vore bortkastat. Kan väl erkänna att det inte är jordens undergång heller.

Permalänk
Skrivet av mnystedt86:

Ok, Så du är nöjd med att att sitta och tämja en hög levlad Brontosarus 7 timmar? te,x

Exakt precis så. Vill man nu verkligen ha en lvl 120 bronto tycker jag att 7 timmar är lagom. En heldag. Hade det varit ordinarie (x1) hade det tagit 14 timmar, något jag inte tycker man kan räkna med att en solospelare orkar sitta vid en dator.

Vidare tycker jag (som suttit solo med x1 taming i 7 timmar i ett svep ett flertal gånger) att stora djur är ett "end game goal" som bör göras av hela klaner (räcker egentligen med 4 st och man har hetlgen på sig).

Man kan lätt tro att jag tycker det borde vara x1 taming, men någonstans tycker jag det straffar casual players alldeles för hårt. Att ändra den till x3 är väl inte hela världen heller, men när man kan tämja en (för att fortsätta som ovan) lvl 120 splino på nästan 4 timmar med 2.5k narcos istället för, som speltillverkarna designade det nästan 16 timmar med 10k narcos blir det lite väl.

När du tidigare skriver att det inte värt att sitta 16 timmar är det lite missvisande, eftersom det inte (vad jag vet) finns något djur som tar 16 timmar med x2 taming. Om det nu är så att man verkligen vill ha "det värsta", för det är bara det vi talar om, kanske man kan tänka sig att man samlar ihop lite prime och påskyndar processen.

TL;DR

Jag är inte vid "end game" - ta inte ifrån mig möjligheten att ha något att sträva efter.

Permalänk
Medlem

NeVroe: Tänkte höra lite om funservern.

skulle de gå och sänka gathering lite eller bara de dinosarna samlar typ kött?
Är rätt jobbigt och behöva tömma tex rexen på kött hela tiden bara för man råkar bita på något dött under en strid.

Hade lite mysko stund idag.. skulle däcka en lvl 8 stego men tranc pilar runt ett 30 tals st men den vill inte gå ner och hade inget aggro mot mig kunde slå på den och den gick som vanligt :/ kanske ta en titt på de?

Spelar på både funserver och nr 4 men har problem med rubberbanding och dc på funservern men inte på nr 4 :/ kan de bero på?

Visa signatur

Intel Core i5-3570k@4,2GHz | H50 | Asus P8Z68-V/GEN3 | Gigabyte Radeon HD7970 | Corsair 2x4GB@1866Mhz | Intel X25-M G2 80GB | Corsair Force 3 120GB |

Permalänk
Medlem

Tappar connection till host hela tiden (pvp) server 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aundgren:

Tappar connection till host hela tiden (pvp) server 1

Hinner inte ens spela 2min Började idag skitjobbigt

Permalänk
Medlem

Vad är det som händer med server 1? jag och min kompis tappar connection till host hela tiden :/

Permalänk
Medlem

Fan vad trött jag blir på server 1, först dödar Le Chief allas dinosar sen när vi tämjer tillbaka våra grejer så uppdaterar servern hela jävla tiden och varje gång vi kommer in i servern har det spawnat massa djur runt det vi t'mjer och det dör, har hänt med 3 argentavisar lvl 65/54/60 etc skitirriterande

Permalänk
Medlem

Nytt problem, varje gång jag ska springa så rubber-bandar jag

Permalänk

Jag spelar på PvE server 4 och upplever att den är väldigt ostabil, rubberband och många disconnects. Och det är inte bara jag. Skulle även väldigt gärna se att servern endast uppdaterades till stabila versioner (de som kallas healthy) som official servrarna använder. Då det är svårt att spela när servern går upp och ner hela tiden.

Permalänk
Medlem

Tyvärr så kan jag inte sitta och manuellt uppdatera servrarna varje gång det kommer en ny version. Jag önskar att jag hade tid för detta men det har jag tyvärr inte då det ibland kan komma uppåt 3-4 uppdateringar/dag som jag skulle behöva gå igenom. Bara uppdatera till "major versions" går inte heller om jag ska köra mitt automatiska uppdateringsscript då namngivningen inte är så enkel på patcharna (de går från tex 1237772 -> 123779). Antingen så får någon ta på sig jobbet att manuellt uppdatera servrarna direkt när en viktig patch släpps (då även kunna avgöra vad som är viktigt och oviktigt för klienterna vilket inte endast är "major versions"). Eller så får man vara beredd på att utvecklarna failar ibland och släpper 10 uppdateringar på en dag vilket också resulterar i hög uppdateringsfrekvens för servrarna. Jag kan inte dedikera all min lediga tid åt att drifta dessa spelservrar utan någon vinst och det hoppas jag att ni kan ha förståelse för, finns det någon annan som kan det så får du gärna skicka ett PM till mig där du även skriver med lite info om dina kunskaper.

Tänk på de flesta andra servrar där personerna måste uppdatera manuellt vilket kan resultera i att man inte kan ansluta till servern direkt efter en uppdatering. Jag har lagt ner mycket tid på att bygga ihop ett automatiserat uppdateringsscript och jag ser inte att det skulle vara en fördel att förlita sig på mänskliga faktorn igen för att servrarna ska hållas uppdaterade.. Ibland kan det vara värt att man tar denna smällen någon gång (detta är första gången som jag varit med om) för att ha ständigt uppdaterade servrar.

Angående att servrarna har varit ostabila under dagen idag beror på att utvecklarna har haft stora problem med patcharna vilket ni även märkt av i uppdateringsfrekvensen. Tänk på att spelet är en Alpha. Tack för att ni har förståelse.

Permalänk
Medlem

har precis för någon dag sen börjat lira på server nr 1. hel nöjd ! det är så sjukt najs att någon orkar och vill stå för en server ännu bättre med flera. mycket uppskattat !

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk

Hello, Jag spelar på Server 1 och har dem senaste dagar sen de senaste patcherna haft kraftiga rubberbands samt även DC'at flera gånger. Jag hinner knappt logga in innan jag DC'ar.

Jag avinstallerade Ark på steam och därefter installerade det igen!
Kanske är en lösning, men vet ej ännu då jag bara spelat i 3 timmar. Men har inte haft en enda DC sen dess.
Hoppas det hjälper!

Permalänk

Hmm, jag kommer inte in på din hemsida, din ts eller kan pinga servern. Hittar heller inte din server i min serverlista i ark :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av krabban90:

Hmm, jag kommer inte in på din hemsida, din ts eller kan pinga servern. Hittar heller inte din server i min serverlista i ark :S

Hmm, har du fortfarande problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

4:an går fortfarande inte hitta. Enligt serverlänkarna du har står det att server 4 har fel version, vet inte om det stämmer men det kan ju va en orsak till att den inte gått att hitta sen uppdatering.

Permalänk

Jag kommer in på din hemsida idag men hittar fortfarande inte servern. Tittade även på din hemsida som sha sa, det står att det är en gammal version 209.1 men resten av dina servrar är upp to date

Edit: Söker jag efter nevroe i serverlistan så får jag fram 1,2,3 samt 5 så dom som har rätt version är uppe men inte den med fel

Permalänk
Medlem

Efter uppdateringen till 211.0 som precis skedde ska nätverksproblemen som upplevts sedan 209.0 vara åtgärdade.

Current Version: v211.0 - Deploying!
* Switching to direct UDP socket connections rather than Steam P2P for significantly increased server network performance and stability!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tyvärr så verkar det vara strömavbrott eller liknande i datahallen som servern står i nu och jag befinner mig 50 mil bort. Jag kommer försöka se till att servrarna kommer igång ikväll men risken är stor att det inte löser sig fören morgondagen.

Permalänk

Aj då!
Någon ETA på när du kan ha fått upp servrarna?

/ JimmyTheBearMan :3