Långsamt att skriva på forumet med android mobil

Permalänk
Medlem

Långsamt att skriva på forumet med android mobil

Vet inte om detta är ett problem med forumet eller med android/chrome.

Använder forumet mycket från min mobil, en Nexus 5 och chrome som browser.

Upplever att efter uppdateringen av forumet så går det sjukt slött att skriva. Värst är rubrikfältet. Felet artar sig så att skriver jag ett ord och sen så får jag sitta och vänta 5-10 sekunder då bokstav efter bokstav skrivs. Men sen kan meddelandet ändå gå att skriva i hyffsad takt fast även där är lagg och ibland är meddelandeskrivandet lika laggigt som rubrikskrivandet.

Hade inga problem innan och fått för mig detta uppstått efter forumuppdateringen. Även fabriksåterställt min mobil om det skulle vara ngt med den men det hjälpte inte. Men kan ju ändå vara ngn chrome uppdatering med bugg som kommit typ när forumet uppdaterades.

Det händer både i skrivbordsversionen och mobilversionen.

Ngn annan som upplever samma sak?

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Har inga problem med min mobil, OnePlus One(Android) och med Chrome.

Jag har dock inte uppdaterat den till senaste Android versionen då den har för många buggar. Finns visserligen andra ROMs att använda men har inte haft intresse för det.

Permalänk
Legendarisk

@stimpen: Har provat på en Nexus 5 med de senaste uppdateringarna, men kunde inte återupprepa problemet här. Har du många andra processer igång i bakgrunden?

Visa signatur

Abstractions all the way down.