"Lås" på Kinnarps-stol fungerar ej, hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2006

"Lås" på Kinnarps-stol fungerar ej, hjälp!

Hej!

Jag har ett smärre problem med min Kinnarps 6000. "Låsningen" har på sistone börjat släppa, och jag kan i dagsläget i låsa stolen i en specifik position. Jag misstänker att någon annan på forumet lär ha haft samma problem, så jag undrar ifall någon på rak arm vet vart problemet kan ligga?

Jag bifogar en bild på stolens undersida. Det rödmarkerade området är alltså reglaget för "låsning", är reglaget uppe så är stolens free-float aktiverad, drar jag ner reglaget ska stolen låsas till ett specifikt läge.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

kolla att bulten på armen inte lossnat?

den ser väldigt lös ut på bilden då den sticker ut väldigt mycket på insidan.

kan tänka mig att om armen rör sig för lätt att den gärna hoppar ur eller inte låser öht.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I Villan
Registrerad
Jul 2001

Vanligt problem på iaf äldre Kinnarps. Om det är synkron-gungan du menar. Det är ingen superkvalitet i Kinnarps stolar, krånglar rätt ofta.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lastbilshytten
Registrerad
Feb 2014

Samma problem på min.. Ska ta o titta upp skiten någon dag..

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.