C/O adress eller eftersändning av post <6 månader

Permalänk
Medlem

C/O adress eller eftersändning av post <6 månader

Som rubriken säger, Jag ska bosätta mig på annan ort i 6 månader och undrar hur jag ska göra med posten, jag har egentligen bara en eller två räkningar som kommer via post. Men känner att det är lättast att få all post till denna adressen ifall det är något lustigt som inträffar.

Någon som har erfarenheter tips på bästa lösningen?

Ska bo hos min flickvän och hyr ut min lägenhet i andrahand under tiden, så kan inte adressändra helt?

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Det du ska ha är Särskild postadress dock precis som det står på sidan är det under 6 månader rekommenderas eftersändning istället, då särskild post adress endast kan has om det är 6 månader eller mer.

Dock bör du ha C/O till din flickvän vilket du än väljer, då detta kommer undvika en hel del problem med t.ex myndigheter att du bor/ har din adress hos henne.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

@Belzader: tack för svaret, ska läsa om särskild postadress och se vad det är.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

En stor fördel med eftersändning är att du slipper kontakta alla ställen och ändra din adress, desto smidigare om det även om det är under enbart 6 månader. Visst är det bara 2 ställen så kanske du kan skippa det och köra c/o, men ofta dyker det upp brev man inte tänkt på och ibland kan de vara "viktiga".

Permalänk
Medlem
Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

@oobum: @Cr0wN: Tack för tipset

Visa signatur

Citera för garanterat svar