Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anon246659:

Har problemet på bilden nedan. Den där powerknappen trampar de väldigt ofta på och det är rätt enerverande! Men jag vill ändå att de ska få gotta sig i värmen som burken alstrar.
Tänkt hänga\fästa datorn under skrivbordet och alternativt borra hål i bordet så varmluften kan stiga upp. Nog skönare för kissarna att istället ligga på bordet.

Har ni några bra\roliga lösningar?

http://i.imgur.com/DG3eyds.jpg

Jag har ett förslag, du kan koppla bort startknappen eller så offrar du resetfunktionen och seriekopplar reset och startknapparna så man måste trycka på båda för att få startfunktion, men låt katten ligga

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@anon246659: Köp en sån där elektrisk värmefilt? Så slipper du hår i datorn också Kan du lägga den brevid på datorbordet eller liknande så kan katten vara med och "spela" också

Visa signatur

Dator: ASUS Z170 Pro Gaming | i7 6700K | Gigabyte GTX 1080 Xtreme Gaming | Noctua NH-U14S | Corsair RM750x 750W | Corsair 16GB 2133MHz CL13 Vengeance | Define R5 Blackout | Evo 750 500GB | WD 1TB | ASUS MG248Q | BENQ E2420HD

Permalänk
Medlem

@anon246659: Det ser onekligen väldigt mysigt ut men det enda jag kan tänka på är hur hårigt och skräpigt det måste vara i din dator. Angående din fråga så skulle jag vara förvånad om det inte finns on/off-knappar att köpa löst och koppla in på moderkortet och att du då kan sätta fast den på t.ex. sidan av chassit.

Permalänk
Hedersmedlem

Testade nya dubbelkameran i Honor 8:

Bra närbild och utan problem trots kanske 10-15cm ifrån. Inte redigerad annat än krympt kvalitetsmässigt till 700kB istället för över 3MB. Mörkt eftersom jag tittade på film (nya Bourne, makalösa actionscener och surroundljud men Alicia Vikander duger inte (än) i roller som kall och beräknande, ändå väldigt sevärd). Nöjd katt i husses knä!

För övrigt häftigt att kunna justera skärpedjupet i efterhand med alla olika bländaröppningar!

Tillägg
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Testade nya dubbelkameran i Honor 8:

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/IMG_20161212_170231_zpsjrfc9g9u.jpg

Bra närbild och utan problem trots kanske 10-15cm ifrån. Inte redigerad annat än krympt kvalitetsmässigt till 700kB istället för över 3MB. Mörkt eftersom jag tittade på film (nya Bourne, makalösa actionscener och surroundljud men Alicia Vikander duger inte (än) i roller som kall och beräknande, ändå väldigt sevärd). Nöjd katt i husses knä!

För övrigt häftigt att kunna justera skärpedjupet i efterhand med alla olika bländaröppningar!

Mycket bra bild på en fin katt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv

@mrqaffe: Tack för den idéen! ska nog riva lite i lådan efter en siesta

@JierexX: Jo värmefilt har jag också funderat på. Men är lite inne på att utnyttja den energin man redan kastar bort.

@Trunk: Den är faktiskt rätt ren invändigt. Har ju filter så det är ju mest partikeldamm som kommer in. Jag funderade på det med men mrgaffes ide var faktiskt bra.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Två nya bilder på Rex svårt att få han att va stilla när jag tar kort.

Bild 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Har problemet på bilden nedan. Den där powerknappen trampar de väldigt ofta på och det är rätt enerverande! Men jag vill ändå att de ska få gotta sig i värmen som burken alstrar.
Tänkt hänga\fästa datorn under skrivbordet och alternativt borra hål i bordet så varmluften kan stiga upp. Nog skönare för kissarna att istället ligga på bordet.

Det där känner man igen... Bytte till ett liknande chassi, med knappen uppepå.. Slutade dock med att jag bytte chassi igen. Blev för många abrupta avstängningar...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Ingen bra eller rolig lösning men en som funkar för mig. Har också en startknapp på toppen av datorn och har råkat ut för en del oväntade kattstopp. La helt enkelt en 2.5" extern HD ovanpå knappen. Visst, risken är ju att disken åker i golvet men det har inte hänt ännu och det är en gammal och inte "viktig" disk. Din låda är dock lite annan design så det kanske inte funkar med HD-lösningen för dig (jag har alla portar i fronten under en lucka).

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Jag har bara i Windows inaktiverat att strömknappen inte gör något.

Så det går att starta datorn med knappen men inte stänga av.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

@Bascule666: Jag har gjort exakt samma lösning. Honkatten älskar att sitta på chassit men är försiktig så hon knuffar inte ner disken. Hon gillar verkligen att titta in genom fönstersidan på chassit. Det blev ännu roligare efter att jag satte in mer LED-belysning. Hankatten är ointresserad och dessutom är chassit för lite att ligga/sitta på då han är en rejält stor kille.

Permalänk
Medlem

Skaffade en julfluga åt Kapten, men han verkar vara allt annat än nöjd med det beslutet.

Det fanns en bjällra på från början, men den ryckte han bort illa kvickt.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krabbtumme:

http://i.imgur.com/04HTH3S.jpg

Skaffade en julfluga åt Kapten, men han verkar vara allt annat än nöjd med det beslutet.

Min katt brukar sitta så där med en tass upplyft när hon vill ha mat

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Skräm inte upp era katter med skräckfilm

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Min katt brukar sitta så där med en tass upplyft när hon vill ha mat

Haha, ja, Kapten också. Men så fort jag ens tittar på honom så spinner och knådar han allt han kommer åt som tokig.

Sjukt social katt, har han blivit.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krabbtumme:

http://i.imgur.com/04HTH3S.jpg

Nä, han ser seriöst förbannad ut faktiskt.

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Skräm inte upp era katter med skräckfilm

https://www.youtube.com/watch?v=_kgRFHaNo-Y

Det klippet var ju helt jäkla lysande!

Min kisse Zelda brukar inte bry sig så mycket om vad som händer på TV:n med ett stort undantag. När jag drar igång HTPC:n med min extra stora svarta muspekare så blir hon ibland som galen och ska fånga den där förbannade svarta pilen. Följden är att jag alltid har en massa tassavtryck på TV:n.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

God Jul!

God Jul till alla katter och kattälskare i tråden!

Ett par bilder på Zelda Finakissen när hon leker i kartongerna jag sparat för hennes nöjes skull och plockar Dreamies (som hon älskar) ur fingrarna på mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Bascule666: Jag provade köpa Dreamies för att se om han gillar dem och nog uppskattades dem. Gillade pinnarna med fisksmak och det gör han än, men utav valen han fick framför sig så blev det Dreamies

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohem:

@Bascule666: Jag provade köpa Dreamies för att se om han gillar dem och nog uppskattades dem. Gillade pinnarna med fisksmak och det gör han än, men utav valen han fick framför sig så blev det Dreamies

Tror de kör med någon hemlig vanebildande ingrediens i Dreamies...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Lite mörk bild men...

Inget fel med sällskap på skrivbordet så länge hon inte ligger på själva tangentbordet eller musen.

Permalänk
Medlem

Och sen mors unga katt Gizmo som letar efter kattgodiset jag tog med mig

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Zelda Finakissen tar inte skit från någon oavsett om det är julafton eller inte!

Ska sanningen fram så var umgänget (julafton 2016) med mina föräldrars katt lite fram och tillbaka. Katterna var inte vänner men höll ändå på någon av variant av vapenvila. Emil The Norskt Skogskatt som den äldre och visare katten som är runt 10 år tog det väldigt lugnt och hade uppenbarligen taktiken att hela tiden vara helt osynlig, men det funkade inte enligt bilden jag tog.

Zelda är fortfarande ung (18 månader) och det kan man ju skylla på eller så är hon helt enkelt en kattpsykopat när hon är utanför vårt skyddade revir. Hon älskar och är djupt präglad på mig så det kanske gör det lite svårt att möta andra katter.

I vilket fall som helst så hade vi en trevlig jul!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Zelda Finakissen tar inte skit från någon oavsett om det är julafton eller inte!

Ska sanningen fram så var umgänget (julafton 2016) med mina föräldrars katt lite fram och tillbaka. Katterna var inte vänner men höll ändå på någon av variant av vapenvila. Emil The Norskt Skogskatt som den äldre och visare katten som är runt 10 år tog det väldigt lugnt och hade uppenbarligen taktiken att hela tiden vara helt osynlig, men det funkade inte enligt bilden jag tog.

Zelda är fortfarande ung (18 månader) och det kan man ju skylla på eller så är hon helt enkelt en kattpsykopat när hon är utanför vårt skyddade revir. Hon älskar och är djupt präglad på mig så det kanske gör det lite svårt att möta andra katter.

I vilket fall som helst så hade vi en trevlig jul!

http://i.imgur.com/Ltpq2C2.jpg

Systern (död) till min kvarlevande katt var hur gosig som helst, slickade och trampade på min hand när jag satt vid datorn, sov på min rygg när jag sov i sängen, men mot andra katter och hundar när jag gick med den katten i koppel ute så va hon en bitch och hur aggressiv som helst. Hon var intelligent också som kunde öppna ytterdörren själv (var tvungen att låsa den så hon inte smet ut)

Skulle ta hem en tredje katt från katthemmet då det var ont om plats där. Det small rätt skapligt och man ska inte försöka stoppa ett kattslagsmål märkte jag när katterna är så aggressiva då katterna kan attackera dig också. Jag fick ett skapligt rivmärke precis jämte knät som sedan svullnade upp som en tennisboll senare. Gjorde inte ett dugg ont, men det måste ha blivit infekterat av katten klor

Vart inte bra skrivet detta Nyvaken ock ska till jobbet snart

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av RickardCL:

Hade gärna bytt liv med bob :3

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

är ju inte min katt som så, min sambo´s katt som hon har/hade när vi träffades... Tjabo 15 bast å lipar åt husse när bild skall tas

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Systern (död) till min kvarlevande katt var hur gosig som helst, slickade och trampade på min hand när jag satt vid datorn, sov på min rygg när jag sov i sängen, men mot andra katter och hundar när jag gick med den katten i koppel ute så va hon en bitch och hur aggressiv som helst. Hon var intelligent också som kunde öppna ytterdörren själv (var tvungen att låsa den så hon inte smet ut)

Skulle ta hem en tredje katt från katthemmet då det var ont om plats där. Det small rätt skapligt och man ska inte försöka stoppa ett kattslagsmål märkte jag när katterna är så aggressiva då katterna kan attackera dig också. Jag fick ett skapligt rivmärke precis jämte knät som sedan svullnade upp som en tennisboll senare. Gjorde inte ett dugg ont, men det måste ha blivit infekterat av katten klor

Vart inte bra skrivet detta Nyvaken ock ska till jobbet snart

Jag märker en stor skillnad på Zelda när hon är på hemmaplan eller på bortaplan. Hemma i min lägenhet, i sitt eget revir är hon inte aggressiv mot besökare men på bortaplan typ hemma hos mina föräldrar så fräser hon nästan alltid mot "okända" människor.

En konstig sak jag har upptäckt är att hon nästan uteslutande fräser åt kvinnor och är mycket mer kelis med män. Hon fräser oftast åt min mamma men inte åt min pappa och min syster hamnar också i skottgluggen. Manliga kompisar på besök hemma går också hur bra som helst. Knepigt...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Från uppesittarkvällen inför julafton visserligen, men ungefär samma sak även idag :). Lilla Zeasar vi haft nu i två månader från ett katthem. Väldigt unik, charmig kisse med stor personlighet.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohem:

Min norrman tycker inte om Dreamies men gärna andra sorter. Vi har även köpt pinnar, men jag är ärligt talat rädd att ge honom sådana eftersom han inte tuggar skiten utan han väljer dem hela.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem
Skrivet av Señor Hallon:

Min norrman tycker inte om Dreamies men gärna andra sorter. Vi har även köpt pinnar, men jag är ärligt talat rädd att ge honom sådana eftersom han inte tuggar skiten utan han väljer dem hela.

Jag brukar bryta av pinnarna i bitar just för att göra det enklare att tugga och svälja. Däremot morsans katt Gizmo sa "Glump!" med en gång, både kul och smått oroande

Visa signatur