Permalänk
Avstängd

Kylning av GPU

Huj, kommer antagligen inte få några svar men det är värt ett försök. Jag ska nu beställa något som kan hålla GPU:n kall eftersom en fläkt på GPU:n har pajjat (ingen garanti kvar). Säg inte att jag ska beställa en ny Dual-X fläkt till mitt kort för det låter så mycket av skiten..

Jag hade tänkt köpa en Accelero Xtreme IV 280 (jag har ett 280) men efter att jag mätt lite grejjer så ser jag att det inte kommer att få plats utan att hålla på modda.. AIO-kylare är något som intresserat mig lite också men jag är inte säker på hur jag ska hålla VRM mm. svalt, Kraken G10 ser ju inte ut och göra något extremjobb precis. En annan nackdel med AIO-kylare är väl att dom låter rätt mycket om jag förstått rätt, iaf budget-kylarna?

Aja, jag behöver lite hjälp och tips från er, Budgeten ska helst hållas under 1,3k.

Edit: Jag har ett Sapphire R9 280 Dual-X

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att pumpen från en AIO-kylning kan överrösta en Dual-X i load.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vrmlnd:

Jag tror inte att pumpen från en AIO-kylning kan överrösta en Dual-X i load.

https://www.youtube.com/watch?v=s3HrtUnzwW8

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vrmlnd:

Jag tror inte att pumpen från en AIO-kylning kan överrösta en Dual-X i load.

Jag förstår fortfarande inte vad det är för skräp folk köper med pumpar som låter värre än skördetröskor.

Min första vattenkylning var en Antec Kühler H2O 620 som knackade riktigt mycket, men den överröstade inte någon chassifläkt för fem öre.
Därefter bytte jag till H2O 650 (billigaste AIO:n som gick att uppbringa då) som också knackade, men det hördes aldrig då fläkten höll på att jobba ihjäl sig med att kyla min tämligen varma AMD.
Nu sitter jag på en Corsair H110i GT där jag inte ens hör pumpen om jag så kopplar ur precis alla andra fläktar, men ändå finns det folk som tjafsar om pumpljud från dessa.

Har fullgod hörsel enligt läkarprovet för sjömän (vilket är ganska petigt).
Hur bär folk sig åt?

Skickades från m.sweclockers.com