Battlefield: Desert Combat

Permalänk
Medlem

Battlefield: Desert Combat

Kör någon denna underbara mod till BF42? Vilket lir! Finns inget skönare skadeglädje när man trycker flera megatons missiler från ens helikopter på kompisens tank!

EDIT: Direktlänkar till FZ´s arkiv.

#1: http://ftp.fragzone.se/download.php?file=spel/bf1942/Mods/des...
#2: http://ftp.fragzone.se/download_mirror1.php?file=spel/bf1942/...

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk

alltså va fan desert combat tycker ja bara är en "skin modd". är ju typ samma bara olika skins och så finns dfet helikoptrar.
Banorna e ju samma också, jetplan i en 40tals värld inte precis passande.
Spelar hällre vanliga då ja tycker det är bätter feeling i det.

Visa signatur

Arsenal FC

Permalänk
Medlem

Jag lirar då därför på ökenbanorna, undviker Berlin och likande då det inte passar liksom. När Desert Combat nått 1.0, kanske släpper de riktiga Desert Combat-banor.

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evrstr
Jag lirar då därför på ökenbanorna, undviker Berlin och likande då det inte passar liksom. När Desert Combat nått 1.0, kanske släpper de riktiga Desert Combat-banor.

hoppas det för det va ganska grymma skins och sådär men banorna har man ju redan kört i vanliga bf och dom passar absolut inte in me jetplan.

Visa signatur

Arsenal FC

Permalänk
Medlem

Grymt bra mod, väldigt välgjord. Dock behöver hitboxarna fixas lite, och framförallt behöver de nya banor. Gazala och El Alamein funkar bra dock.

Permalänk

En helt underbar mod måste jag säga, blev ju vald till årets nya mod 2002 (eller hur var det?).

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...

Permalänk
Medlem

Desertcombat kommer förmodligen bli retail inom en snar framtid, och då får de ju lite resurser = egna banor osv.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Hedersmedlem

Den är helt ok, men den har ännu långt kvar till BF:s balans och spelbarhet, men den är absolut mycket lovande.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

Det finns ju faktiskt minst 1 egen DC-bana, den där 74 days nånting. Sen håller jag inte med om skinmod, tycker att alla nya fordon skiljer sig klart från 40-tals fordonen. Det märks ju iof att den inte är färdig ännu, men en klar förbättring mot 0.2an är det iaf

Permalänk

Vad är det som är nytt ifrån 0.25??? Kan man kolla det någonstans. Håller inte heller med om att det är någon skinmod! Vänta bara tills 1.0 kommer ut!!! Det lär ju vara i storlek med CS över internet!

Visa signatur

MSI GT663-486eu

Permalänk
Medlem

www.desertcombat.com är en bra site för de som gillar modden
Nytt i 0.3 jämfört med 0.25 är annars bland annat Hind, Frogfot (min favvo:D), Gunship, SCUD och lite annat smått och gått...:D:D

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk

Re: Battlefield: Desert Combat

Citat:

Ursprungligen inskrivet av evrstr
Kör någon denna underbara mod till BF42? Vilket lir! Finns inget skönare skadeglädje när man trycker flera megatons missiler från ens helikopter på kompisens tank!

Hoppas inte du menar megaton...

Finns nog inga konventionella vapen med den sprängkraften

1 Megaton motsvarar 1 miljon ton trotyl...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondskan
www.desertcombat.com är en bra site för de som gillar modden
Nytt i 0.3 jämfört med 0.25 är annars bland annat Hind, Frogfot (min favvo:D), Gunship, SCUD och lite annat smått och gått...:D:D

oki, då måste jag få någon att dra hem det åt mig! Ligger ju bara på 56k modem .

Visa signatur

MSI GT663-486eu

Permalänk
Medlem

Hah,vet det. Det var typ ett talesätt liksom.

En kul bugg som jag upptäckte nyss, var att om man placerade en Sandbag på nån valfri fi-tank, tryckdes den till marken och sprängdes.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kom på "sandbaggningen" igår, riktigt effektivt

det funkar på alla fordon

Permalänk
Medlem

Min favoritroll är klart heli-pilot. Dock inte Blackhawk-pilot, förutom den där andra snygga med lite kul-kul

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jaja hellikopter e asakul ;P

Permalänk
Medlem

sandbaggning = ?

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nurfen
sandbaggning = ?

I 0.3 kan man bygga en sandsäcksmur, bygger man den uppe på ett fordon pressas det ned i marken

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...

Permalänk
Medlem

Inte spelat det än, men det sker nog snart vid köp av nytt grafikkort. Ser väldigt lovande ut iaf. Kan man hovra med helikoptrarna? Vore asgrymt..

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Capella
Inte spelat det än, men det sker nog snart vid köp av nytt grafikkort. Ser väldigt lovande ut iaf. Kan man hovra med helikoptrarna? Vore asgrymt..

Givetvis kan man hovra, det kan man göra med harriern också

Har man lite talang så kan man göra loop med hellikoptrarna med

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluescreen
Givetvis kan man hovra, det kan man göra med harriern också

Har man lite talang så kan man göra loop med hellikoptrarna med

Isånna fall är jag skit grymm på helikopter för jag kan göra jätte mångaloopar, typ 3-6 beror på hur högt upp jag är. Men jag kan inte styra upp den sen men det är en annan sak

Visa signatur

NiX...

Permalänk
Medlem

Man startar vertikalt med harriern va? Imorrn köper jag BF, sen väntar jag tills min beställning (som ska ske alldeles snart) med nytt grafikkort har kommit på posten. Då är det dags att testa vad Desert Combat går för!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hur startar man vertiklat med harrier?
kul mod förresten spelar den hela tiden men den laggar på min dator tyvär

Permalänk

För att starta med harriern så trydker man bakåt, trycker man frammåt så börjar den åka som ett normalt plan.

_SmurF_NiX_: försök på låghöjd och att inte komma i spinn och göra en liten krater sedan

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sture
hur startar man vertiklat med harrier?
kul mod förresten spelar den hela tiden men den laggar på min dator tyvär

Vad har du för datorsystem?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Måste ha dc 0.3.. 0.25c va ju ql som attan.. tanka modem

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk
Medlem

haha skit skoj med helikopter, med mig vid spakarna och 5 andra i Iraks gunship resulterar i 6 döda Irakier efter 20 sekunder i luften

Permalänk
Medlem

Igår köpte jag BF och laddade ner DC. FYFAN vilket LIR! Inväntar bara mitt beställda grafikkort så blir spelkänslan ännu bättre. Jobbigt när det hackar ibland hehe..

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Capella
Igår köpte jag BF och laddade ner DC. FYFAN vilket LIR! Inväntar bara mitt beställda grafikkort så blir spelkänslan ännu bättre. Jobbigt när det hackar ibland hehe..

Om du hoppade direkt på DC så missar du rätt mycket. Spela original först och vänta tills DC 1.0 kommer ut.

Det är rätt roligt faktistk, att alla(nästan) lamers har gått över till DC, blir lite mer seriösa spelare på BF1942 då=)

OBS Jag säger inte att du är en Lamer för att du spelar DC!

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.