Permalänk
Medlem

Alltså, med storleken på stället och träväggar/golv, jag förstår inte ens varför det diskutteras något annat än en kraftfull router?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Alltså, med storleken på stället och träväggar/golv, jag förstår inte ens varför det diskutteras något annat än en kraftfull router?

Du förstår inte varför vi rekommenderar accesspunkter istället för en router.

EDIT: Router med WiFi då...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hanrax:

Hej!

Vilken stad finns ni i?

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

@eMannen: Smart, glömde helt bort den funktionen!

@dales: Tack för tipset, vi får se över det!

@AkUs: Vi finns i Uppsala!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hanrax:

@eMannen: Smart, glömde helt bort den funktionen!

@dales: Tack för tipset, vi får se över det!

@AkUs: Vi finns i Uppsala!

Bättre ni satsar på proffs grejer. Om ni orkar köra ner till Malmö så kan jag höra med min chef. Vi har det ni
behöver. Nyligen tagna ur drift. 10ggr bättre än någon ny hemmarouter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av dales:

Vill bara tipsa om vad jag kommit fram till.

Har igenom åren kört med diverse routrar med wifi (den senaste ASUS RT-AC68U), olika mjukvaror på dessa har också testats. Har inte riktigt hittat en riktigt bra och stabil setup.

Köpte tillslut en Ubiquiti Networks EdgeRouter ER‑X (ca 800:-) och till den en Ubiquiti Networks UniFI AP AC LR (ca 1500:-) och har aldrig varit så nöjd med nätverket. Skyfflar trafik som aldrig förr och allt är svalt och behagligt (Asusen kunde man nästan steka ägg på).

Behövs det (vilket jag inte skulle tro) så är det väldigt enkelt att lägga till AP's allt efter behov.

hyfsat vanligt med varma asusar, min ac68u har jag moddat dit en 80mm fläkt som kyler av den, innan tappade den wifi och betedde sig rätt underligt och den var precis som du sa kokhet.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Ah okej. Ja men hittar du det så kan du ju hojta till. Här är den nya iallfall. Har varit hård åtgång på dem. Beställde en från Webbhallen nu när de fick in dem i lager och de är snart slut igen.
https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap-ac-pro/
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/232278-u...

Nej jag hade definitivt en äldre version. Hoppas det har fixat sig då. Ska nog beställa ett par igen och testa. Verkar inte gjorts några tester online på denna än.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

@AkUs: Tack för erbjudandet, men kanske lite väl långt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hanrax:

@AkUs: Tack för erbjudandet, men kanske lite väl långt!

Ok...

Visa signatur