Permalänk

Comhems uppladdningshastighet.

Så jag sitter på en comhem uppkoppling hemma hos morsan som är 250/10, vilket jag tycker är helt värdelöst. Kan man pressa comhem tro och få ner priset och få mer uppladdning?

Morsan har dessutom en TiVo då hon fick något erbjudande från comhem, utan att fråga mig gick hon med på det så vi hade 500/50 i typ 6 månader och nu är det nere på 250/10 som sagt, och betalar 700 eller något för TiVo och bredband. Vad tror ni jag kan pressa dom på? Hur gärna vill dem ha kvar oss som kunder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelollarn:

Så jag sitter på en comhem uppkoppling hemma hos morsan som är 250/10, vilket jag tycker är helt värdelöst. Kan man pressa comhem tro och få ner priset och få mer uppladdning?

Morsan har dessutom en TiVo då hon fick något erbjudande från comhem, utan att fråga mig gick hon med på det så vi hade 500/50 i typ 6 månader och nu är det nere på 250/10 som sagt, och betalar 700 eller något för TiVo och bredband. Vad tror ni jag kan pressa dom på? Hur gärna vill dem ha kvar oss som kunder?

Du vill alltså har mer och betala mindre? Det känns inte helt realistiskt.

Permalänk
Medlem

Din mor har antagligen bindningstid på abonnemanget så det mesta kvittar nog 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av Hubertus:

Du vill alltså har mer och betala mindre? Det känns inte helt realistiskt.

Tänkte väl att man kanske kan dra ner på nerladdning och dra igång lite mer på uppladdning så typ 100/50, tror du dom går med på det?

Permalänk
Medlem

Jag vet! Du kan ju alltid ringa och fråga dem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelollarn:

Tänkte väl att man kanske kan dra ner på nerladdning och dra igång lite mer på uppladdning så typ 100/50, tror du dom går med på det?

100/50 verkar inte finnas om jag tolkar:

https://www.comhem.se/bredband/bredband100

rätt så jag tvivlar på att de fixar en specialare. Dessutom är 100 billigare än 250 så det kan vara svårt att byta ner om det finns bindningstid.

Men jag antar att det inte skadar att ringa och höra med dem dock. De kan ju inte göra direkt mer än att säga nej.

En sak som kan vara bra är att ha koll på priserna när bindningstiden närmar sig sitt slut. Comhem (och säkert andra) brukar inte automatiskt sänka priserna för befintliga kunder utan att dessa säger till.

Permalänk
Medlem

Det fanns tidigare ett alternativ att lägga till några extra kronor per månad för att få högre uppladdningshastighet. Jag har Comhem och 100/50, jag betalar 30 kr extra per månad för 50 upp istället för 10. Nu har de ju precis släppt nytt brand med en ny hemsida ser det ut som så slå en signal och kolla om de kan lägga till det manuellt. Det kostar ju inte att fråga.

Gjorde precis den här mätningen:

Permalänk
Skrivet av vargylet:

Det fanns tidigare ett alternativ att lägga till några extra kronor per månad för att få högre uppladdningshastighet. Jag har Comhem och 100/50, jag betalar 30 kr extra per månad för 50 upp istället för 10. Nu har de ju precis släppt nytt brand med en ny hemsida ser det ut som så slå en signal och kolla om de kan lägga till det manuellt. Det kostar ju inte att fråga.

Gjorde precis den här mätningen:
http://www.noshit.se/bilder/comhem.png

Låter bra det, ska ta och ringa senare idag, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelollarn:

Låter bra det, ska ta och ringa senare idag, tack!

Hur gick det för er? Sitter själv i samma sits och vill inte lägga "massa" pengar för att gå från 10mb/s till 30mb/s upp :/

Permalänk
Medlem

Kommer nog inte gå, det går att höja nedladdnings hastigheten men inte sänka den innan bindningstidens slut.