Gjorde jag ett bra bilköp ? Ungdom + Mercedes

Permalänk
Medlem

Gjorde misstaget när jag köpte vår första bil som var en dyr Audi A4, Den jävla bilen har kostat så mycket pengar på dom 5åren som vi har haft den så jag blir lessen. Rostat har den gjort med.

Idag fick jag nog och åkte och köpte en splitterny Kia Ceed 1.6 CRDI GT-line. Den kostade mig 190 000 inkl nya vinterhjul på alu fälg.

Tråkigare bil men nu är jag snart 30 och vill ha en bil som bara fungerar och inte kommer kosta skjortan.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

@Hymer:

Jag förstår. Vad var det för årsmodell på din A4 ? Samt motor ?

Permalänk
Medlem

Hade nog varit förnuftigare med en billigare bil som du kan repa och göra parkeringsskador med utan att det är hela världen. På en såpass dyr bil "måste" du nästan lämna in det och få det fixat. Sen lär försäkringen om den står på dig bli svindyr...

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Red Beaver:

Hade nog varit förnuftigare med en billigare bil som du kan repa och göra parkeringsskador med utan att det är hela världen. På en såpass dyr bil "måste" du nästan lämna in det och få det fixat. Sen lär försäkringen om den står på dig bli svindyr...

Det är väl som det brukar vara på "första bilen" för unga personer?
De ställs på mor/far/släkting för att få ner försäkringen, vilket i slutändan kan stå sig mycket dyrt, då försäkringen i vissa fall inte ens gäller då många bryter mot villkoren/kraven.

Ett klassiska fall där en ung person köp en bil, låtit mor/far/släkting eller så stå på den, och bott på annan plats, sedan om den blir stulen/krockad inte fått ut ett öre, då bilen i för stor utsträckning befunnit sig på fel ort, och fel person kört den.

Då försäkringspremier beräknas på vilken ort bilen är "stationerad", vem föraren är (ålder, hur länge personen haft körkort, skadehistorik för personen, antal brott i området/orten/länet, bilmodell, ålder på denna osv) vilka summeras ihop och blir en premie, så en person som är 40-50+ (eller säg 60-70) har kanske en premie på helförsäkring på 3000 kr på bilen, mot en person som är 20-30 kanske ligger på 6-10k (eller mer). för samma bild, på samma ort.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk

Bilen la jag på min fars namn då hel försäkring på mitt namn är helvetes dyr.. 42.000:- kostar det för mig och endast 9200:- på fars namn inkl. att förare under 25 får köra. Ganska definitivt vad man väljer. Farsan har varit förare i 35+ år och har en riktig stor bonus haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

@Triton242:

Haha kanske inte. Men man tjänar ju i längden. Min förra Audi 100 V6 Avant -94 drog som en häst !!! 1.5 i stadskörning och mercan drar endast 0.59 i stan haha.

Och mercan kostar vadå 50-60k (grovt räknat på allt) om året innan soppa medans audin gick på 5-10k?
Så du lär köra bra mycket för att "tjäna in det", men du kanske kör 20000 mil om året?

Är du nöjd är det väl ett bra köp, men ser man på det ekonomiskt är det inte det.
Antar att du är kring 18? Starkt att redan ha ekonomin för ett sånt köp, för det är väl inte lyxfällan nästa?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Jag lyckades faktiskt sälja en BMW för 5000 mer än vad jag köpte den för (100.000), 2 år senare! Ett av mina bättre bilaffärer (inte gjort så jättestor förlust på övriga bilaffärer heller för den delen). Inget man ska räkna med såklart men lite kul

OnT så håller jag med de som skriver att om du tycker att bilen är värd det så är det ett bra köp och behåll den så länge du kan och har råd och det är ekonomiskt (dvs den inte börjar dra iväg rejält i underhållskostnader).

Faktiskt också lyckats en gång fast med en 740 som jag fick av farsan. Hyrde ut den en sommar för 7000kr och sålde den sedan för 5000kr när sommaren var slut

Permalänk

@BergEr:

Syftar du på försäkring + bensin 50-60k om året ?
Fullförsäkringen ligger på 9200:- p.g.a att jag la bilen på farsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

@BergHa:

Syftar du på försäkring + bensin 50-60k om året ?
Fullförsäkringen ligger på 9200:- p.g.a att jag la bilen på farsan.

Nej jag skrev allt innan bensin.
Service, värdeminskning, eventuellt lån (vilket jag antar du har pga helförsäkring), försäkring, skatt osv.
Bara värdeminskningen är väl 20-30k om året? 9200:- försäkring som du nämnt, 2717:- skatt

Fast du (egentligen din far väl? Bilen är ju skriven på honom.) har ju just köpt bil för 170k, du har väl redan räknat på allt detta?
Enkelt då för dig att bara jämföra kostnaden mot behovet om du gjort en bra affär.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

@Hymer:

Jag förstår. Vad var det för årsmodell på din A4 ? Samt motor ?

Det är en 07a med 2.0T bensin. Vi köpte den sommaren 2010 och då hade den gått någonstans runt 12 000mil. Tror vi gav 150 för den.

Det har ju varit en bra bil men den har varit sjukt dyr att äga om jag ser till hur mycket som har gått sönder på den samt vad det kostar att laga. Sen att den har rostat på högerframskärm är ju inte heller kul. Tror vi kan få runt 35 för den nu när vi säljer den ;D

Men som sagt du är ung och då vill man ha en fräsch bil Var beredd på att det kan bli dyrt bara om du får ett dåligt ex som vi fick

Ska bli kul att ge Kia en chans och se vad dom går för men när jag var 20 skulle jag aldrig köpt en Kia ;D

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Nej jag skrev allt innan bensin.
Service, värdeminskning, eventuellt lån (vilket jag antar du har pga helförsäkring), försäkring, skatt osv.
Bara värdeminskningen är väl 20-30k om året? 9200:- försäkring som du nämnt, 2717:- skatt

Fast du (egentligen din far väl? Bilen är ju skriven på honom.) har ju just köpt bil för 170k, du har väl redan räknat på allt detta?
Enkelt då för dig att bara jämföra kostnaden mot behovet om du gjort en bra affär.

Farsan betalade 60% och jag betalade resten. Service har min far en kompis som jobbar på Mercedes och utför service väldigt billigt. Så tror ej att utgifterna blir så höga.

Permalänk
Skrivet av Hymer:

Det är en 07a med 2.0T bensin. Vi köpte den sommaren 2010 och då hade den gått någonstans runt 12 000mil. Tror vi gav 150 för den.

Det har ju varit en bra bil men den har varit sjukt dyr att äga om jag ser till hur mycket som har gått sönder på den samt vad det kostar att laga. Sen att den har rostat på högerframskärm är ju inte heller kul. Tror vi kan få runt 35 för den nu när vi säljer den ;D

Men som sagt du är ung och då vill man ha en fräsch bil Var beredd på att det kan bli dyrt bara om du får ett dåligt ex som vi fick

Ska bli kul att ge Kia en chans och se vad dom går för men när jag var 20 skulle jag aldrig köpt en Kia ;D

Sälja den för 35k ?
Dayum det kanske jag skulle kunna ha köpt istället om jag visste att man kunde få en 07 A4 för 35.

Permalänk
Medlem

@Melinho2895: Du vill inte ha den Rost på framskärmen och på kofferten samt att oljepumpen är vad jag fick höra från min audi mekaniker på väg att ge upp och då blir det riktigt dyrt.

Men här har du en för 56:-

http://www.blocket.se/stockholm/Audi_A4_2_0T_QUATTRO_KOMBi_AU...

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av Hymer:

@Melinho2895: Du vill inte ha den Rost på framskärmen och på kofferten samt att oljepumpen är vad jag fick höra från min audi mekaniker på väg att ge upp och då blir det riktigt dyrt.

Men här har du en för 56:-

http://www.blocket.se/stockholm/Audi_A4_2_0T_QUATTRO_KOMBi_AU...

Aj aj oljepump är inte kul att göra med. Men kärran ser ju inte så pjåkig ut faktiskt. Inget man skäms att åka i direkt.

Permalänk
Medlem

Själv köpte man en relativt fräsch VW Golf GTI -99 för 17k i förra veckan.

Att som ungdom köpa bil för 170k låter inte som världens bästa investering. Mycket bättre att köpa bil för upp till 20k, då alla tidigare ägarna fått ta de stora ekonomiska smällarna i värdeminskning.

Men visst, Mercedes E-klass är trevliga bilar och det viktigaste är ju att du själv är nöjd. Bra bilköp skulle jag dock inte kalla det...

Visa signatur

CPU: i5 9600K GPU: Asus GTX 1080 Ti MB: Asus Prime Z390-A RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB Chassi: Fractal Design Define 7 Compact PSU: Seasonic Focus GX 750 CPU kylare: Noctua NH-D15 Ljudkort: Sound Blaster Z Skärm: LG 27GL83A
Laptop: Lenovo Thinkpad L380 CPU: i5 8250U RAM: 16GB SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Så när börjar renoveringen av motorn ?

+ Att han lagt ut 65,000:- i reparationer för en bil han betalat 40.000:- för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

@BergHa:

Syftar du på försäkring + bensin 50-60k om året ?
Fullförsäkringen ligger på 9200:- p.g.a att jag la bilen på farsan.

Då hoppas jag att din far är den som kör bilen mest, annars begår ni ett brott och om försäkringsbolaget ens fattar misstankar om detta vid en krock så betalar de inte ut en krona till er. De är mycket duktiga på att hitta sådana här försäkringsbedrägerier när det gäller dyrare bilar.

Permalänk
Skrivet av Aktsu:

Då hoppas jag att din far är den som kör bilen mest, annars begår ni ett brott och om försäkringsbolaget ens fattar misstankar om detta vid en krock så betalar de inte ut en krona till er. De är mycket duktiga på att hitta sådana här försäkringsbedrägerier när det gäller dyrare bilar.

Man kan även åka upp i domstol för försäkringsbedrägeri. Jag smällde min första bil som stod på farsan. Köpte den för 80k (var trimmad med kvitton osv på allt).

Fick välja detta av försäkringen:

Synas i domstol
Ta 20 000kr och bita i sura äpplet.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Man kan även åka upp i domstol för försäkringsbedrägeri. Jag smällde min första bil som stod på farsan. Köpte den för 80k (var trimmad med kvitton osv på allt).

Fick välja detta av försäkringen:

Synas i domstol
Ta 20 000kr och bita i sura äpplet.

Ja, försäkringsbedrägeri är inte kul för någon.
Det finns en anledning till att försäkringen är svindyr på bilar som BMW/Merca om man är ung

På tal om försäkring. Jag var först sugen på en BMW, kollade lite på förra 3-serien runt 100k. Men med den dyrare försäkringen så skulle bilen kosta lika mycket i månaden som en Volvo V40 2015 för 195k... Så ja det blev en Volvo!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av ronz:

Ja, försäkringsbedrägeri är inte kul för någon.
Det finns en anledning till att försäkringen är svindyr på bilar som BMW/Merca om man är ung

På tal om försäkring. Jag var först sugen på en BMW, kollade lite på förra 3-serien runt 100k. Men med den dyrare försäkringen så skulle bilen kosta lika mycket i månaden som en Volvo V40 2015 för 195k... Så ja det blev en Volvo!

mor och far har en v60 och kompisen en d2 V40 och har aldrig gillat någon av dom annars var priset ganska bra.

Små saker som att om man tar i och bryter lite i handtag osv så knakar det, detta händer inte i en BMW

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Man kan även åka upp i domstol för försäkringsbedrägeri. Jag smällde min första bil som stod på farsan. Köpte den för 80k (var trimmad med kvitton osv på allt).

Fick välja detta av försäkringen:

Synas i domstol
Ta 20 000kr och bita i sura äpplet.

Japp. Dock brukar bolagen skita i att anmäla dessa bedrägerier till polisen eftersom i en sådan process anses du oskyldig till motsatsen bevisats. Om de å andra sidan anser att du brutit mot försäkringsavtalet och ger dig 0 kronor i ersättning är det ett civilrättsligt mål och du måste driva processen mot dem och bevisa att du inte skenförsäkrat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

mor och far har en v60 och kompisen en d2 V40 och har aldrig gillat någon av dom annars var priset ganska bra.

Små saker som att om man tar i och bryter lite i handtag osv så knakar det, detta händer inte i en BMW

Jasså! En anledning till att jag personligen valde Volvo'n var för att den kändes mycket modernare, speciellt inredningen. Samt att inget knakade
Pappa har dock en sprillans ny V40 och på den knakar växelspaken en massa... jag kanske hade tur med min.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

@Triton242:

Haha kanske inte. Men man tjänar ju i längden. Min förra Audi 100 V6 Avant -94 drog som en häst !!! 1.5 i stadskörning och mercan drar endast 0.59 i stan haha.

Och vad kostade a4an i inköp mot denna ?

//Moralpredikan BÖRJAR
Ju fortare man inser att köpa "tuffare" bilar är en rent ekonomisk katastrof och kapitulerar inför detta så tycker jag ändå det är ok.
Skatt, försäkring, reparationer, service & drivmedel kostar ganska mycket pengar i månaden om man börjar räkna på det.
Alltid nyttigt att göra en måndagskostnad av vad alla fasta utgifter är samt en beräkning på vad service och extra underhåll kostar per månad.
Ofta blir det ganska tråkiga siffror när man ser det svart på vitt.
Tycker man sedan det är okey så ja varför inte... Ja har köpt onödigt dyra stereo prylar för närmare samma pengar så det handlar om hur man vill prioritera.
Dock skall man se till att man VERKLIGEN har råd. Annars kan det bli riktigt tråkigt.
//Moralpredikan SLUT.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av PowerNet:

I dagens läge så skulle man nog inte köpa bil, utan leasa den, så service mm ingår, det går att få splitter nya bilar för under 2k/mån om man så vill, och då ingår service, reparationer osv (förutom de skadorna som du vållar, vilket din försäkring får stå för / du får stå för).

Jag har undrat vem som tar den "riktiga" smällen för detta?
Jag tycker att nuvarande leasing-priser verkar alldeles för låga för de som leasar ut.
Man kan ju tjäna massor på det som privatperson, speciellt om man kör mycket och alltid vill köra i en riktigt fin bil.

Vad är haken?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av ronz:

Jasså! En anledning till att jag personligen valde Volvo'n var för att den kändes mycket modernare, speciellt inredningen. Samt att inget knakade
Pappa har dock en sprillans ny V40 och på den knakar växelspaken en massa... jag kanske hade tur med min.

Tycker också den känns modernare men inte alls i samma klass när det gäller premiumkänsla, mycket av detta är väl såklart personligt.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Skrivet av Aktsu:

Japp. Dock brukar bolagen skita i att anmäla dessa bedrägerier till polisen eftersom i en sådan process anses du oskyldig till motsatsen bevisats. Om de å andra sidan anser att du brutit mot försäkringsavtalet och ger dig 0 kronor i ersättning är det ett civilrättsligt mål och du måste driva processen mot dem och bevisa att du inte skenförsäkrat.

Var ju 18 år då så man vågade inte riktigt. Dock så var det en trimmad bil med smidd motor, baslåda och en stor dekal med "team varvstopp" i rutan så var ganska tydligt att den var min.

Man får heller inte låna sin fars bil för mycket, han frågade hur mycket jag lånade och jag sa fram och tillbaka till skolan. Detta innebär att jag kör den mest och då ska jag stå på försäkringen, även om far köpt bilen.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sisyfos:

Jag har undrat vem som tar den "riktiga" smällen för detta?
Jag tycker att nuvarande leasing-priser verkar alldeles för låga för de som leasar ut.
Man kan ju tjäna massor på det som privatperson, speciellt om man kör mycket och alltid vill köra i en riktigt fin bil.

Vad är haken?

Det kan man undra. Det gäller att lusläsa avtalen och se vad som är "normalt slitage" och få det beskrivet.

Annars så är ju värdeminskningen på de 3 åren ungefär vad du betalar i kostnad, inkl service mm.
Fördelen med att leasa för en köpare är ju att det är ju inte ett lån, således så påverkar det inte din kreditbild ex om man går i husköparplaner.

Och när bilen tas in så lägger de ju på 20-40k på försäljningspriset mot "restvärdet".

Så en bil som de skulle köpt in för 70-80k har ett utpris på 100-120k till nästa köpare.

Tro inte att bilhandlarna gör något gratis eller utan vinst, de har det uträknat.

Det intressanta blir priserna på de begagnade leasade bilarna om några år om fler går på leasing, kommer de dumpas i pris för att säljas? Blir lite jobbigt att leasa ut bilar för att sedan se begagnatmarknaden falla, pga att kunder istället vill leasa.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Jag har undrat vem som tar den "riktiga" smällen för detta?
Jag tycker att nuvarande leasing-priser verkar alldeles för låga för de som leasar ut.
Man kan ju tjäna massor på det som privatperson, speciellt om man kör mycket och alltid vill köra i en riktigt fin bil.

Vad är haken?

Hur tjänar du pengar på detta?

Edit: någon han svara ovan mig och har gjort en bra svar av leasing.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Triton242:

Hur tjänar du pengar på detta?

Edit: någon han svara ovan mig och har gjort en bra svar av leasing.

Det jag menar med "tjäna" är jämfört med om man själv skulle köpt bilen man leasar för fullrpis och betalat för service etc helt själv.

Jag är väldigt skeptisk till att den kostnaden skulle bli lägre än att leasa för att inte tala om allt jobb som det innebär inklusive att ha kapitalet eller att ta ett lån för bilen.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Det kan man undra. Det gäller att lusläsa avtalen och se vad som är "normalt slitage" och få det beskrivet.

Annars så är ju värdeminskningen på de 3 åren ungefär vad du betalar i kostnad, inkl service mm.
Fördelen med att leasa för en köpare är ju att det är ju inte ett lån, således så påverkar det inte din kreditbild ex om man går i husköparplaner.

Och när bilen tas in så lägger de ju på 20-40k på försäljningspriset mot "restvärdet".

Så en bil som de skulle köpt in för 70-80k har ett utpris på 100-120k till nästa köpare.

Tro inte att bilhandlarna gör något gratis eller utan vinst, de har det uträknat.

Det intressanta blir priserna på de begagnade leasade bilarna om några år om fler går på leasing, kommer de dumpas i pris för att säljas? Blir lite jobbigt att leasa ut bilar för att sedan se begagnatmarknaden falla, pga att kunder istället vill leasa.

Detta är ju egentligen inte ett nytt fenomen. Det är nytt för privatmarknaden ja men inte annars.
Det är egentligen en ganska bra ide.
Man får ut bilar till flera olika typ av kunder direkt vid första "försäljningen".
Skulle priserna sjunka på beg bilar kommer leasingkostnaden bara att gå upp.