Microsoft slutar tillverka Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

känns som jag är den enda här som fortfarande spelar på 360

Absolut inte, ett spel behöver inte bara handla om bra grafik. XBOX 360 har väldigt många bra spel(enligt min smak) som jag fortfarande återvänder till.

Förövrigt ser jag inget konstigt i att de fortsatt tillverka enhet, se bara hur länge de äldre Playstation konsolerna hängde kvar.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av anon159643:

Som fler var jag förvånad att tillverkningen fortfarande fanns kvar. När jag nu googlade såg jag att den säljs ny för runt 1500kr och det är prisvärt för konsumenter men inte Microsoft.

Jag tänker framförallt på barnfamiljer med dålig ekonomi där de köper begagnade spel och MS in princip inte tjänar något. En Xbox one skulle då bli mycket dyrare.

Nå bra att de lägger ner den, då de kan spendera pengarna på annat som att förbättra windows 10.

Hur vet du vad som är prisvärt för microsoft? Jag är helt övertygad om att microsoft lägger ner xbox 360 en bra bit innan den börjar visa röda siffror. Sen finns det dessutom flera andra aspekter förutom de rent monetära som skulle kunna motivera att ha kvar produktionen. T.ex. Ökade marknadsandelar och flera märkeslojala kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Ta dig en titt här då:

http://youtu.be/1Hbc6AyFIks

De försöker matcha konsolinställningar i Division med 1080p och 60fps.

Skickades från m.sweclockers.com

mm fint, behöver inte titta på din video då en utvecklare på massive har sagt att dom måste hålla tillbaka PC-versionens grafik för att inte springa ifrån konsolerna för mycket.

Du kan sluta citera mig för jag tänker inte diskutera detta med någon som på fullaste allvar tror att den enda nackdelen med att spela på en konsol 3-4k jämfört med en PC med 970/980, processor och ram som inte flaskar, samt tillräckligt kraftfull PSU, är att du blir låst till 30 FPS medans en PC kan spela i 60+ med samma grafik. Vill inte beröva dig på din fantasivärld, då den verkligen verkar vara en fantastisk plats att leva i, billig framför allt. Jag menar, vem hade på största allvar betalat 2.5-3 ggr så mkt för att spela samma spel men för att enbart få mer än 30 FPS?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Undrar vilket antik handel eller museum som vill ta emot de som inte har sålts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Absolut inte, ett spel behöver inte bara handla om bra grafik. XBOX 360 har väldigt många bra spel(enligt min smak) som jag fortfarande återvänder till.

Förövrigt ser jag inget konstigt i att de fortsatt tillverka enhet, se bara hur länge de äldre Playstation konsolerna hängde kvar.

360:n har ett tag kvar till pensionen här också...har en hög på ca 50 spel jag planerar att ta mig igenom, och ca 200 spel till i förrådet varav ca 150 jag inte spelat (mer än ngn enstaka testomgång) plus de spel jag fått via gwg.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AndreasPC:

Nu kanske vi får spel som inte begränsas av antik hårdvara!

Så lägg ner PC sidan så vi inte begränsas längre!

Skrivet av dlq84:

Det tror jag inte, spelen begränsas ju fortfarande av Xbone och PS4.

Nej, inte alls, båda ger hög grafik i klass över datorer i den prisklassen.

Skrivet av Marticus:

Sorry men jag va bara tvungen haha, spel som finns på både konsol och PC kommer alltid hållas tillbaka för PC versionen tyvärr.

Nej, det är inte konsolernas fel, utan slappa utvecklare.

Skrivet av Ozzed:

Å fan.. Trodde de slutade tillverka den när XB1 började tillverkas. Varför har de haft kvar tillverkningen så länge för?

För att den säljer fortfarande? Precis som att äldre grafikkort, cpuer mm finns kvar.

Skrivet av PV52:

Dåså, då ska dom bara lägga ner ps4 och xbone så kanske spel utvecklingen kan ta fart

Nej, för båda konsollerna är kraftfulla och ger hög grafik, så det finns inget som "kan ta fart", förutom att utvecklare/cheferna satsar på PC sidan, vilket inte kommer ske så lönge piratkopieringen är så hög.

Skrivet av Marticus:

slutade läsa efter den meningen.

Synd att du inte ser att konsoler är framtiden

Skrivet av Silles:

Undrar vilket antik handel eller museum som vill ta emot de som inte har sålts.

De kommer säljas ut, precis som tidigare generationer sålts ut.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Nej, det är inte konsolernas fel, utan slappa utvecklare.

Nej det är inte utvecklarnas fel, det är konsolernas fel.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

Nepp, vi är två!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Så lägg ner PC sidan så vi inte begränsas längre!

Nej, inte alls, båda ger hög grafik i klass över datorer i den prisklassen.

Synd att du inte ser att konsoler är framtiden

Vad är det som begränsar med PC?

Där har du svaret, i den prisklassen, dom blir fortfarande "steamrolled" av allt annat...

Snarare synd att du inte ser att konsoler är forntiden, inte framtiden.

Men framhäv gärna fakta som stödjer konsolerna, alltså inte "jag föredrar 720p i 15fps" eller "jag trivs som konsol bonde" "30fps är mer som en film"

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

slutade läsa efter den meningen.

Detta är en jämförelse med XBone, PS4 och en dator med 980ti. Personligen tycker jag inte det är stor skillnad att det är värt att böla om.

Och här berätta dom lite mer ingående om skillnaderna mellan PS4 och PC. Ja, jag vet att han nämner att spelet flyter bättre på PC.
Men då jämför vi en en kompetent dator mot en konsol för 4000kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Detta är en jämförelse med XBone, PS4 och en dator med 980ti. Personligen tycker jag inte det är stor skillnad att det är värt att böla om.
https://www.youtube.com/watch?v=LZ7vfmGC8hc

Videon är i 720p.. borde väl vara 1080p, 1440p eller 2160p om man ska kunna jämföra bästa möjliga inställning till PC

Permalänk
Medlem

@Alpha77: Vad pratar du om? Båda YT klipp finns i 1080p 60fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Ta dig en titt här då:

http://youtu.be/1Hbc6AyFIks

De försöker matcha konsolinställningar i Division med 1080p och 60fps.

Så... du anser att en PC med 970/390 som kört 1080p @ 60 fps är "lika snabb" som en PS4a som försöker hålla 30 fps... Du kanske borde inse att det är 2x fler frames, varje sekund. Du jämför mao 2st PS4ors prestanda vs en PCs.
Och XBoxOne kör inte ens 1080p... de kör dynamisk upplösning för att kunna hålla 30 fps.

Du kanske ska se motsvarande?
https://www.youtube.com/watch?v=WteZ4c5wzEc

Med det sagt, de har gjort en bra kompromiss och utan tvekan gjort en bra spelupplevelse på PS4an. Men 30fps borde tom ett vettigt 280X eller klockat 7970 klara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Jag liksom många andra trodde nog att de slutade tillverka den när de började sälja Xbox one.

Fast det är ändå ingen skillnad, PC kommer begränsas av nuvarande som inte ser alls bra ut i dagsläget.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

Nepp.. Mitt xbox one har stått sen i November medans 360't spelas på några gånger i veckan för de finns ju runt 1200 titlar att köpa och spela

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Så... du anser att en PC med 970/390 som kört 1080p @ 60 fps är "lika snabb" som en PS4a som försöker hålla 30 fps... Du kanske borde inse att det är 2x fler frames, varje sekund. Du jämför mao 2st PS4ors prestanda vs en PCs.
Och XBoxOne kör inte ens 1080p... de kör dynamisk upplösning för att kunna hålla 30 fps.

Du kanske ska se motsvarande?
https://www.youtube.com/watch?v=WteZ4c5wzEc

Med det sagt, de har gjort en bra kompromiss och utan tvekan gjort en bra spelupplevelse på PS4an. Men 30fps borde tom ett vettigt 280X eller klockat 7970 klara.

De klagade ju på att konsolerna höll tillbaks grafiken på PC. Då påpekade jag, att om man vill köra i 60fps så kan de flesta inte dra på bättre grafik än konsolerna i alla fall. Om man nöjer sig med 30fps är det dock en annan femma.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marticus:

Nej det är inte utvecklarnas fel, det är konsolernas fel.

Nej. Det är utvecklarna (eller snarare cheferna/företagen bakom) som är snåla, och inte vill satsa på PC pga hög piratkopiering.
Ser man på konsoler så är piratkopieringen närmst icke existerande (på nuvarande generation), lika så på ex PS3, medans ex 360 rätt snabbt knäcktes, men även där så är det inte idag många som piratkopierar.
Se sedan på PC hur många som piratkopierar, spelen finns många gånger ute på ex The Pirate Bay dagar innan officiella releasen äger rum, och i många fall spelklara.

Skrivet av PV52:

Vad är det som begränsar med PC?
Där har du svaret, i den prisklassen, dom blir fortfarande "steamrolled" av allt annat...
Snarare synd att du inte ser att konsoler är forntiden, inte framtiden.
Men framhäv gärna fakta som stödjer konsolerna, alltså inte "jag föredrar 720p i 15fps" eller "jag trivs som konsol bonde" "30fps är mer som en film"

Inget begränsar PC, utomn snålhet från spelutvecklarna (bolagen) och piratkopiering.
Och du vet att konsolerna kör 1080p@60 fps med?
Det mesta handlar om hur mycket tid (och pengar) bolagen lägger ner på att optimera och göra spelen, och inte som idag släppa halvfärdiga och buggiga spel (oavsett plattform) och sedan "oups, vi patchar!" och sedan "vi ger er ett gratis spel pga besvären" pudlar.

Man kan ex ta Rockstar och GTA V som ett bra exempel, där släppte de PS3/360 versionerna, sedan Xbox One/PS4 och sist PC med mumma för alla plattformar, och en skaplig version till alla plattformarna redan från start.
Tänk om fler bolag skulle skjuta på releaser och sprida ut dem över längre tid, så att alla versioner når upp till en bra nivå.

Skrivet av Vangen:

Fast det är ändå ingen skillnad, PC kommer begränsas av nuvarande som inte ser alls bra ut i dagsläget.

Då får du nog skaffa nya glasögon, för spelen till konsol är högupplösta, och har bra grafik, och i många fall betydligt bättre än många PC spel, oavsett om PC versionen har högre upplösning, högre fps (som är helt ointressant egentligen) och mer "mumma" för de som säger så.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Nej. Det är utvecklarna (eller snarare cheferna/företagen bakom) som är snåla, och inte vill satsa på PC pga hög piratkopiering.
Ser man på konsoler så är piratkopieringen närmst icke existerande (på nuvarande generation), lika så på ex PS3, medans ex 360 rätt snabbt knäcktes, men även där så är det inte idag många som piratkopierar.
Se sedan på PC hur många som piratkopierar, spelen finns många gånger ute på ex The Pirate Bay dagar innan officiella releasen äger rum, och i många fall spelklara.
Inget begränsar PC, utomn snålhet från spelutvecklarna (bolagen) och piratkopiering.
Och du vet att konsolerna kör 1080p@60 fps med?
Det mesta handlar om hur mycket tid (och pengar) bolagen lägger ner på att optimera och göra spelen, och inte som idag släppa halvfärdiga och buggiga spel (oavsett plattform) och sedan "oups, vi patchar!" och sedan "vi ger er ett gratis spel pga besvären" pudlar.

Man kan ex ta Rockstar och GTA V som ett bra exempel, där släppte de PS3/360 versionerna, sedan Xbox One/PS4 och sist PC med mumma för alla plattformar, och en skaplig version till alla plattformarna redan från start.
Tänk om fler bolag skulle skjuta på releaser och sprida ut dem över längre tid, så att alla versioner når upp till en bra nivå.
Då får du nog skaffa nya glasögon, för spelen till konsol är högupplösta, och har bra grafik, och i många fall betydligt bättre än många PC spel, oavsett om PC versionen har högre upplösning, högre fps (som är helt ointressant egentligen) och mer "mumma" för de som säger så.

Seriöst, är det Sony eller Microsoft som pröjsar dig? Konsoler renderar ert mesta i 720p och skalar sen upp till 1080p, väldigt få spel som renderar i full 1080p upplösning liksom det är väldigt få spel på konsol som håller 60 konstant...

Sen skriver du att konsolerna är snyggare även fast PC kör högre upplösning? Say wut?

Ursäkta, men det är nog du som ska skaffa nya brillor, för du har misslyckats med att se något i denna fråga med klar syn...

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

Otroligt få titlar som mäktar med1080p och 60fps till dagens konsoler utan i princip allt körs ju 720p uppskalat till 1080p, även om det finns ett och annat guldkorn där ute. Det är ju inte direkt än väl bevarad hemlighet.
Sen att konsolerna skulle ge en bätte upplevelse grafikmässigt än en pc? Give me a break. Det är ju just det som är din pc:s största fördel, att den inte är låst till en specifik hårdvara utan att du kan anpassa den om inte kraften räcker.
Konsolernas största fördel stavas i min mening:
Exklusiva titlar och bekvämligheten med att ex bara kunna sätta sig och lira i soffan eller vart det nu behagar en.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PV52:

Seriöst, är det Sony eller Microsoft som pröjsar dig? Konsoler renderar ert mesta i 720p och skalar sen upp till 1080p, väldigt få spel som renderar i full 1080p upplösning liksom det är väldigt få spel på konsol som håller 60 konstant...

Sen skriver du att konsolerna är snyggare även fast PC kör högre upplösning? Say wut?

Ursäkta, men det är nog du som ska skaffa nya brillor, för du har misslyckats med att se något i denna fråga med klar syn...

Nej.
Finns 1080p titlar med, ett antal.
Och nej, finns rätt många gånger där PC sett sämre ut, trots både högre upplösning och fps.
Och upplösning är inte allt, 1080p(eller mer) är främst PC stuk, på konsol där man sitter 3-4 gånger längre ifrån så syns det inte om det är lägre grafik, då enskilda pixlar inte kan urskiljas.

Skrivet av RVX:

Otroligt få titlar som mäktar med1080p och 60fps till dagens konsoler utan i princip allt körs ju 720p uppskalat till 1080p, även om det finns ett och annat guldkorn där ute. Det är ju inte direkt än väl bevarad hemlighet.
Sen att konsolerna skulle ge en bätte upplevelse grafikmässigt än en pc? Give me a break. Det är ju just det som är din pc:s största fördel, att den inte är låst till en specifik hårdvara utan att du kan anpassa den om inte kraften räcker.
Exklusiva titlar och bekvämligheten med att ex bara kunna sätta sig och lira i soffan eller vart det nu behagar en.

Och så finns det rätt mycket 1080p spel med ja.

Gå och ta rast då, för så är det. Högre upplösning krävs på PC just för att man sitter närmare än på konsol.

Och du glömde överlägsen integration mot övriga spelare, portabilitet på annat sätt än PC mm.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Nej.
Finns 1080p titlar med, ett antal.
Och nej, finns rätt många gånger där PC sett sämre ut, trots både högre upplösning och fps.
Och upplösning är inte allt, 1080p(eller mer) är främst PC stuk, på konsol där man sitter 3-4 gånger längre ifrån så syns det inte om det är lägre grafik, då enskilda pixlar inte kan urskiljas.
Och så finns det rätt mycket 1080p spel med ja.

Gå och ta rast då, för så är det. Högre upplösning krävs på PC just för att man sitter närmare än på konsol.

Och du glömde överlägsen integration mot övriga spelare, portabilitet på annat sätt än PC mm.

Har någon förnekat att det skulle finnas? Nej.
Gå och ta rast, vad pratar du om exakt? Överlägsen integration, på vilket sätt? Portabilitet är en annan sak, ja det är smidigare att bära med en konsol än en pc, ingen annan som påstått det heller. Så där har du definitivt en poäng då en skärm inte alltid är det smidigaste att nära med sig.

Högre upplösning gör sig ju mer behövd ju längre bort du sitter och hur stor skärmen är. Är ingen mening med 4k i en mobil ex men i en tv ja.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Nämn ett PS4 spel som renderas i endast 720p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Nämn ett PS4 spel som renderas i endast 720p.

Kan inte på rak arm om jag ska vara ärlig, vilken upplösning är den som används mest av dagens konsoler då? Inte är det väl fortfarande 540p som är standard?
Vad jag kan se ska ex bf4 köra enbart 720p på one medans ps4 får 900p...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RVX:

Har någon förnekat att det skulle finnas? Nej.
Gå och ta rast, vad pratar du om exakt? Överlägsen integration, på vilket sätt? Portabilitet är en annan sak, ja det är smidigare att bära med en konsol än en pc, ingen annan som påstått det heller. Så där har du definitivt en poäng då en skärm inte alltid är det smidigaste att nära med sig.

Högre upplösning gör sig ju mer behövd ju längre bort du sitter och hur stor skärmen är. Är ingen mening med 4k i en mobil ex men i en tv ja.

Du sade ju att du skulle ta rast
Integration mellan spelare via PSN/Xbox Live, enkelt se när spelare är online, skicka inbjudan snabbt, bra chatt mm, som på PC många gånger kräver tredjepartsprogramvara (ex Teamspeak/Skype eller liknande).

Nej. Högre upplösning krävs på kortare avstånd, sitter man på "pc avstånd" (ca 1m) så är 1080p(eller mer) vägen att gå, sitter man på konsolavstånd (runt 3-4 meter) så är upplösningen inte lika viktig, så länge du inte drar upp en stor projektor, då är 1080p troligen behövligt om man så vill.

I en mobil är knte 4k behövligt nej, inte heller på en tv då pixlarna ändå inte kan urskiljas ur 1080p på normalt avstånd.

Skrivet av RVX:

Kan inte på rak arm om jag ska vara ärlig, vilken upplösning är den som används mest av dagens konsoler då? Inte är det väl fortfarande 540p som är standard?
Vad jag kan se ska ex bf4 köra enbart 720p på one medans ps4 får 900p...

Nej. 1080p är många spel, speciellt på PS4, medans Xbox One oftast kör 900p/720p i fler fall än 1080p.

Ja, och båda BF4 upplösningarna är väl tillräckligt egentligen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Integration mellan spelare via PSN/Xbox Live, enkelt se när spelare är online, skicka inbjudan snabbt, bra chatt mm, som på PC många gånger kräver tredjepartsprogramvara (ex Teamspeak/Skype eller liknande).

Nej. Högre upplösning krävs på kortare avstånd, sitter man på "pc avstånd" (ca 1m) så är 1080p(eller mer) vägen att gå, sitter man på konsolavstånd (runt 3-4 meter) så är upplösningen inte lika viktig, så länge du inte drar upp en stor projektor, då är 1080p troligen behövligt om man så vill.

I en mobil är knte 4k behövligt nej, inte heller på en tv då pixlarna ändå inte kan urskiljas ur 1080p på normalt avstånd.
Nej. 1080p är många spel, speciellt på PS4, medans Xbox One oftast kör 900p/720p i fler fall än 1080p.

Du verkar inte riktigt förstå vad bättre innebär ur en objektiv synvinkel va?

Kan man rendera högre upplösningar(både ingame texturer och allmän upplösning) med mer filter och effekter i en mycket högre framerate så är det ju en bättre grafikupplevelse, sen om du gillar att kolla på lägre upplösningar i en framerate som mer liknar ett bildspel så fine, men objektivt sett är konsolerna ljusår efter vad PC kan vara och är.

För vad är grafik om man inte får räkna in upplösning, inställningar, filter, effekter, mm?
Och hur ska man kunna mäta prestandan i en titel om man inre ska kolla hur många bilder per sekund enheter kan rendera?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Att du fortfarande svammlar om rast...har inte ens nämnt det..släpp det nu.
Samma integration finns ju till pc, i vissa fall så är det ju samms program som du använder man använder endast i ett annat utförande, så det är ingen exklusiv feature.
Sen har vi ju också aspekten att i 360/One's fall så är det heller ingen gratis feature.

Upplösning är ju mer betydelsefull ju längre bort du sitter. Det du menar är att föredrar du ex gamla 720p. än 4k på din 65" tv? Nej. Men det skulle vara mindre problem på din skärm till datorn.
Ju närmare du sitter ju lägre upplösning behövs, även om det så klart är skönare med "onödiggt" högre.
Som sagt är det ingen inklusive mig som hävdat att inget spel skulle rendera i 1080p, men ge oss några exempel?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PV52:

Du verkar inte riktigt förstå vad bättre innebär ur en objektiv synvinkel va?

Kan man rendera högre upplösningar(både ingame texturer och allmän upplösning) med mer filter och effekter i en mycket högre framerate så är det ju en bättre grafikupplevelse, sen om du gillar att kolla på lägre upplösningar i en framerate som mer liknar ett bildspel så fine, men objektivt sett är konsolerna ljusår efter vad PC kan vara och är.

För vad är grafik om man inte får räkna in upplösning, inställningar, filter, effekter, mm?
Och hur ska man kunna mäta prestandan i en titel om man inre ska kolla hur många bilder per sekund enheter kan rendera?

Jo, och då är konsoler betydligt bättre än PC.
"Liknar ett bildspel" vart hr du fått det ifrån? Många spel körs i 30/60fps och det är inte "bildspel".
Även om några tittlar har dippar ibland, ex Just Cause 3 när det är mycket explosioner.

Skrivet av RVX:

Att du fortfarande svammlar om rast...har inte ens nämnt det..släpp det nu.
Samma integration finns ju till pc, i vissa fall så är det ju samms program som du använder man använder endast i ett annat utförande, så det är ingen exklusiv feature.
Sen har vi ju också aspekten att i 360/One's fall så är det heller ingen gratis feature.

Upplösning är ju mer betydelsefull ju längre bort du sitter. Det du menar är att föredrar du ex gamla 720p. än 4k på din 65" tv? Nej. Men det skulle vara mindre problem på din skärm till datorn.
Ju närmare du sitter ju lägre upplösning behövs, även om det så klart är skönare med "onödiggt" högre.
Som sagt är det ingen inklusive mig som hävdat att inget spel skulle rendera i 1080p, men ge oss några exempel?

Jo, du ville ha rast: "Give me a break".
Jo, det finns inte samma program till PC, på PC kör man vanligen Skype, Teamspeak, mumble eller liknande, och där krävs det att alla är registrerade på den tjänsten, installerar programmet osv, mot ex PSN/Xbox Live där allt är inbyggt i systemet, så där har man bättre integration, lika så på spelinbjudningar.

Nej. Upplösning har mer betydelse ju närmare du sitter, precis som på mobiler.
Sitter man på "PC avstånd" så är 1080p att föredra, sitter man dock på "konsolavstånd" så kan man gott och väl gå ner till 900/720p utan problem, för ju längre ifrån ju lägre upplösning kan man ha utan att det påverkar.

Sedan så är det en sak om det är "fan, måste ha 4K bara för att" kåthet, men det på 3-4 meter avstånd är rätt onödigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är lika enkelt att köra någon form av chatt tjänst eller liknande.
1080p är att föredra? Ur ditt perspektiv ja.
Så vilken uppläsning föredrar du till din tv?
Du svamlar som vanligt, du har redan varit avstängd 3 gånger på lika många månader för att du trollar och inte lägger fram bevis för något. Skärp dig nu.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RVX:

Är lika enkelt att köra någon form av chatt tjänst eller liknande.
1080p är att föredra? Ur ditt perspektiv ja.
Så vilken uppläsning föredrar du till din tv?
Du svamlar som vanligt, du har redan varit avstängd 3 gånger på lika många månader för att du trollar och inte lägger fram bevis för något. Skärp dig nu.

Nej. Det är inte "lika enkelt".
Har redan gett svar på det.
Svamlar? Herregud, då kan du inte läsa vad som skrivits, att lägga fram att konsol är bättre är inte att "svamla".
Trollar? Det är inte "trolla" att lägga fram att en plattform är bättre än en annan.

Sen att du har en annan åsikt om att PC är bättre är din sak då du är pixel"kåt", men för många så är konsol en bättre plattform just för enkelheten med integration mellan spelare, inga krånglig installationer/problem med drivrutiner mm, och just en bättre prispunkt än att köpa en PC för 10k+, när konsoler ger samma (och bättre) upplevelse i många fall än PC.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Nej. Det är inte "lika enkelt".
Har redan gett svar på det.
Svamlar? Herregud, då kan du inte läsa vad som skrivits, att lägga fram att konsol är bättre är inte att "svamla".
Trollar? Det är inte "trolla" att lägga fram att en plattform är bättre än en annan.

Sen att du har en annan åsikt om att PC är bättre är din sak då du är pixel"kåt", men för många så är konsol en bättre plattform just för enkelheten med integration mellan spelare, inga krånglig installationer/problem med drivrutiner mm, och just en bättre prispunkt än att köpa en PC för 10k+, när konsoler ger samma (och bättre) upplevelse i många fall än PC.

Ja, du svamlar.

Att en konsol ger mycket prestanda för pengarna är det ingen som säger emot, de vi försöker få dig att inse är att en pc presterar bättre och har generellt mycket, mycket mer kraft än en konsol.

Att påstå att max 60fps är bättre än stadiga 144fps är ju bara löjligt. "min bil går max 80km/h medan din bil lätt håller 200km/h, men det betyder inte att din bil är snabbare" en, va?

Att tex steam eller Skype inte är förinstallerat på datorer gör det ju lite krångligare, men du får tillbaka det i form av valmöjligheter istället.

Drivrutiner kan man ha automatiska uppdateringar på om man så vill även på en pc.

Att säga att 720p/900p är snyggare än tex 1440p/4k?
Tycker du suddiga foton är snyggare än klara skarpa och färgkorrekta foton?

Att du blir kallad för troll är inte förvånande då du antingen är et troll, lite "efter" eller bara otroligt envis blandat med okunnig...

Visa signatur