Steam på väg att tillåta betalning med Bitcoin

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Steam på väg att tillåta betalning med Bitcoin

Enligt läckt information från Steams utvecklarforum ska distributionstjänsten introducera ett nytt betalningssätt för sina kunder, nämligen den digitala valutan Bitcoin.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013

Det var på tiden!

Main || Intel Core i7 980X @ 4.12GHz || ASUS Rampage III Gene || Corsair Vengeance 6x4GB @ 1800MHz || EVGA GTX 780 Reference || Creative Sound Blaster ZxR || 2x Intel 530 240 GB || Western Digital Blue WD10EZEX 1000 GB || ASUS VG248QE (no G-sync) ||
Laptop || Lenovo Thinkpad X220 4291-37G ||
Project: Pentium Clockbox || Intel Pentium G3258 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tanzcentrum, Stuttgart
Registrerad
Feb 2007

Bitcoin är fortfarande en grej alltså? Åfan.

Das Haus, det bästa inom House.

| ASRock X370 Gaming Pro Fatal1ty | Ryzen 1700@4Ghz | 32GB DDR4 3200 CL14 | MSI 1080ti Gaming X | Samsung 960 Pro 1tb M.2 SSD | Dell UP3017 2560x1600 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011

Det gillar vi Ju mer legitimitet Bitcoin får desto mer ökar valutan i värde.

Första inlägget i en tråd är sällan relevant när tid har förflutit. Vänligen svara på mitt senaste inlägg i tråden, inte det första, annars blir det kass. http://ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av Ozzed:

Nja, den behöver ju inte öka men den har lättare för sig att stabilisers.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enköping
Registrerad
Maj 2015

Hoppas fler butiker, även typ Ica, hänger på

Skickades från m.sweclockers.com

Asus x99-a, intel i7 5820k @4,5GHz, Titan X (Pascal), HyperX fury ddr4 16Gb @ 2400MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, NZXT H440, custom loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av kokkojambo:

Jadå, hur ska annars knarklangarna få sina pengar i princip anonymt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2011

Slipper man skatt på betalningar med bitcoin tro? Eller håller staten koll på det ändå?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2014

"Jaw hits floor..."

@OlleTheGreat vad tror du? Du måste ju tom bekräfta landet du bor i för att Steam ska kunna dra rätt skatt på spelet redan nu. Varför skulle du få lov att bli skattesmitare bara för att? Hoppa till Nordea om du vill pyssla med sånt skit.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Mar 2016
Skrivet av OlleTheGreat:

Slipper man skatt på betalningar med bitcoin tro? Eller håller staten koll på det ändå?

Ge de inga idéer!

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av OlleTheGreat:

Tänker du på moms så är jag helt övertygad om att det är inräknat i priset. Något annat vore ju väldigt svårbegripligt.

Skrivet av Oringen:

Ge de inga idéer!

Jag tror inte Valve är speciellt intresserade av viten eller skattekonflikter.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Unit simplex
Registrerad
Jun 2004
Skrivet av OlleTheGreat:

Det är nog inte så att 'staten' håller koll på alla dina transaktioner från dina bankkonton idag utan det ligger rimligen på försäljarna att ta ut moms och det lär inte vara annorlunda i sak om steam börjar med bitcoin.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av OlleTheGreat:

https://www.skatteverket.se/privat/skatter/vardepapper/andrat...

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Unit simplex
Registrerad
Jun 2004

@grenadecx: då förstår jag nog mer vad personen ovan var ute efter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Okt 2003

Kul för dom som sitter på några coins, lär ju stiga lite i värde nu.

Gigabyte Z270x Gaming 7 | Intel Core i7 7700K | Corsair 16GB (2x8192MB) | Asus Geforce GTX 980 Ti Strix DirectCU III | 2x Samsung 840-Series 250GB | Samsung 850-Series 500GB | HTC Vive

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2005

Det är långt ifrån första gången det dyker upp en bild som hävdar att företag X ska börja ta emot bitcoin. 99 % av dem har varit fejk och jag utgår från att även detta är fejk så länge allt hänger på en enda skärmdump som är trivial att förfalska.

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/usr/local/bin/
Registrerad
Maj 2012

PC: Intel i7 3930K16 GB RAMGTX 980 SLI1 TB SSD
Ljud: Audeze LCD-3 FazorShure SE846EONE MKII MUSES (AMP + DAC)
Bild: Samsung 43" 4K SUHD HDR 12-bit (till Dator/PS4 Pro)
Bärbart: Apple iPad Pro 12,9"Apple MacBook 12"Oppo HA-2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lumbridge
Registrerad
Jan 2010

Inte lite sent kanske? Kan ju vara väldigt trevligt för de som sitter på ett par BTC, men börjar inte valutan dö ut nu när det är svårare än någonsin att skapa nya BTC? Hade själv ett par BTC för två år sedan men gick tillbaks till riktiga pengar som man känner lite verklighetskänsla i. Virtuella pengar är så klart jätte bra om man vill undgå att betala skatt även om Skatteverket gärna beskattar BTC säljare samt köpare ifall de får reda på detta. Sen hela biten att köpa eller på annat sätt införskaffa BTC idag är riktigt svårt. Men som sagt, kul för de som redan har BTC samlat i en hög. För oss övriga dödliga så är väl PayPal eller VISA/ MasterCard det som gäller fortsättningsvis.

i7 8700K 4.6GHz|ASUS TUF Z370-PLUS GAMING|GTX 1070| Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200MHz| SanDisk Ultra Plus 256GB| Kingston SUV400 120GB| WD Blue 1TB 7200RPM| Corsair RM850i| Windows 10 Pro| IGN: Kattmat | Discord: Kattmat#0001

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2014
Skrivet av cider123:

Ja kontanter har ju fungerat som anonym betalning i ett par hundra år nu. Men ja, knarkhandel sker även på nätet och valutan är oftast bitcoin.

Jag har för många prylar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristinehamn
Registrerad
Aug 2014
Skrivet av Berrabub:

Ja kontanter har ju fungerat som anonym betalning i ett par hundra år nu. Men ja, knarkhandel sker även på nätet och valutan är oftast bitcoin.

Det är lättare att spåra Bitcoin än det är att spåra kontanter.

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra götaland
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av Erwya:

Det är lättare att spåra Bitcoin än det är att spåra kontanter.

Det är värt att notera att det är fullt möjligt att tvätta bitcoins. Utan tvättning så har alla i hela världen åtkomst till ens transaktioner givet att de lyckas anknyta konto och person/organisation. Utan anknytning är det extremt svårt.

Kan låta oavsiktligt aggressiv.
Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jan 2002

Åh fasen... det trodde jag faktiskt inte!

Citera eller Svara för respons! •
Pixel Artist - Öppen för förslag på beställningsjobb! PM'a mig. • Mer på Instagram
YouTube - Gör lite såsaker här ibland, unboxing, drönar/go-pro saker och dyl. •

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2011

Tack för ett vettigt svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
V-ås - är jag inte söt?
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av kokkojambo:

Precis som flugan internet fortfarande är kvar. Det kommer inte bara att sluta finnas av ingen anledning. Först måste folk tröttna på det här med pengar, eller så måste det komma något ännu bättre som helt gör Bitcoin överflödigt.

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2007

Har inte en enda bitcoin och vad jag förstått det så är det idag omöjligt att "mina" om man inte har ett datakluster typ.

Spel: Ryzen 7 1800x, MSI 1080 ti, 16GB DDR4 Flare X
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, Vega 64
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av cider123:

shhhh! berätta inte för fåren vad den ekonomiska ryggraden för Bitcoins är!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Zotamedu:

Det är långt ifrån första gången det dyker upp en bild som hävdar att företag X ska börja ta emot bitcoin. 99 % av dem har varit fejk och jag utgår från att även detta är fejk så länge allt hänger på en enda skärmdump som är trivial att förfalska.

Det är inte fejk, detta var aktuellt redan i början på året. Nu verkar det vara dags att skeppa på riktigt.

Vad är anledningen för din irrationella skepsis?

Citat:

99 % av dem har varit fejk och jag utgår från att även detta är fejk så länge allt hänger på en enda skärmdump som är trivial att förfalska.

Ingen aning var du pratar om.

Skrivet av Herr Kantarell:

Har inte en enda bitcoin och vad jag förstått det så är det idag omöjligt att "mina" om man inte har ett datakluster typ.

Som vanlig person minar man inte bitcoin idag, utan köper hos växlare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2008

Det trevliga med BitCoin är att man helt slipper PayPal om allt man vill göra är att flytta pengar.

Mjölnir: AMD Ryzen 5 2400G | Gigabyte GA-AB350N | Crucial Ballistix Sport 8GB | Sapphire RX 580 8GB NITRO+ | IKEA Knagglig
Server: Intel i7-2600 | ASRock Z68 Fatal1ty (defekt men bootar) | Corsair XMS 32GB | Sapphire HD 5850 1GB | NZXT Switch 810

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huddinge, Stockholm
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av Ozzed:

Fast en valuta som minskar eller ökar i värde har inte riktigt fullfyllt ett av de viktigaste kriterierna i en valuta, nämligen att vara stabil.

Jag tror överlappet mellan de som förespråkar bitcoin som valuta och de som vill att bitcoin stiger i värde (för att de äger massa bitcoins redan) är rätt stort. En valuta där en väldigt stor del av användarna spekulerar och försöker tjäna pengar på själva valutan (de försöker skapa instabilitet, och tjäna pengar på den), är en rätt kass valuta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm (Årsta)
Registrerad
Feb 2002
Skrivet av cider123:

Med kontanter som de senaste 100 åren?