Minnesläcka? Hur vet man? Lösning? Någon genialisk här?

Permalänk
Medlem

Minnesläcka? Hur vet man? Lösning? Någon genialisk här?

Jag har benchmarkat min fps på battlefield 3. Jag börjar med två hundra fps men efter cirka 15 minuter in i bilden så ligger jag på 160 och ytterligare 20 min och jag är nere på 130 och så fortsätter det..
Om datorn stått på ett tag utan att jag spelat så har jag mycket sämre prestanda än om den är nystartad. Så prestandan sänks med tiden efter start.

Temperaturen är bra, ligger stabilt och med positiva värden.

Det enda som hjälper är att starta om datorn men då börjar processen om.

Win 10 home 64bit
Intel 4670k @ 4ghz (prövat att köra oklockat)
Asus gf 780 3gb
8gb corsair
samsung ssd 120gb

Tack i förhand!

Permalänk
Medlem

Du kan ju kolla på historiken för aktivitetshanteraren om något annat käkar kraft. Annars kan det ju vara så att tempen hålls nere av fläktarna men gpu-kraften får stå tillbaks (kortet throttlar lite). Detta kan du ju testa genom att starta om testet efter typ 10 minuter, datorn har fått idla lite.

Permalänk
Hedersmedlem

Moderkort? Killer NIC?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hade ett liknande problem tidigare och det visade sig vara Nvidia's Audio drivrutiner som strulade tillsammans med mitt inbyggda ljudkort och av något oförklarigt skäl sänkte min FPS på liknande sätt. Testa att gå in i kontrollpanelen, avinstallera alla drivrutiner från NVIDIA som har "Audio" i sitt namn (t.ex. HD Audio) och se om det löser ditt problem eller ej!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII