Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013

Felbeställt

Hej har beställt en dator som jag hämtade ut idag (Snabb leverans som vanligt) men verkar haft för bråttom då jag inte upptäkte att det var ddr3 minnen jag beställt då jag egentligen skulle ha ddr4. Självklart lyckades jag klippa upp förpackningen innan jag upptäckte mitt misstag. Min fråga är nu om jag kan returnera dem ändå?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Widde_100:

Hej har beställt en dator som jag hämtade ut idag (Snabb leverans som vanligt) men verkar haft för bråttom då jag inte upptäkte att det var ddr3 minnen jag beställt då jag egentligen skulle ha ddr4. Självklart lyckades jag klippa upp förpackningen innan jag upptäckte mitt misstag. Min fråga är nu om jag kan returnera dem ändå?

Förmodligen, men du tror inte att din återförsäljare kan ge ett bättre svar än vad vi kan?

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 8 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2004
Skrivet av elklazor:

Förmodligen, men du tror inte att din återförsäljare kan ge ett bättre svar än vad vi kan?

Det är troligtvis därför han skriver i Inets forumdel.

Phanteks Enthoo Pro - Corsair RM750x - Asus Z97-A - Intel i7 4790K@4800 - Corsair Vengeance 16GB@2400 - Gigabyte GTX 980@1541/8000 - Samsung 850 EVO 250GB - WD Red 3TB
EK-Supremacy EVO - EK-FC980 GTX - EK-D5 PWM - EK-D5 X-TOP CSQ - EK-RES X3 150 - EK-CoolStream RAD XTX 240 - EK-Ekoolant EVO UV Blue - Corsair AF140 x2 - Corsair SP120 x2
Dell U2713HM - Corsair K95 MX Red - Logitech Performance MX - Corsair Vengeance 2100

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Dec 2009

Enligt distansavtalslagen får en konsument utöva sin ångerrätt endast om denne kan återsända varan i väsentligen oförändrat skick. Enligt vad som sägs i lagens förarbeten ska ett brutet emballage normalt inte ses som att varan har förändrats. Kostnaden för en ny förpackning får anses ingå i de kostnader för varans återtagande som säljaren har att svara för. Konsumenten har även rätt att göra sådana ingrepp i varan som är nödvändiga för att kunna undersöka den, även om varan därigenom undergår en värdeminskning.

Källa:
http://www.arn.se/referat--vanliga-fall/vanliga-fall-hos-arn/...

CPU I5 2500K@4,6Ghz |EVGA GTX 1060 SC 11209p 3DMark |Ram 16GB CorsAir DDR3 Vengence |Antec P182| ASUS SaberTooth Z77 | SSD Intel 320 120GB |CorsAir 650W | Samsung 24" @1920*1200 | Win 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Zeecor:

Det är troligtvis därför han skriver i Inets forumdel.

Säkerligen, men jag misstänker att Inets vanliga vägar för support är snabbare

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 8 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

*Tråd låst*

Observera att enskilda supportärenden ej hör hemma i forumdelen Butiker och tillverkare, se tråden OBS! Denna forumdel är ingen kundtjänst

Citat:

I avdelningen Butiker och tillverkare har alla medlemmar en unik möjlighet att påverka företag i datorbranschen genom att exempelvis ge konstruktiva förslag på förbättringar av utbud, service och produkter. Denna forumdel ska dock inte användas för att ta upp konflikter. Dessa frågor diskuteras istället i forumdelen Konsumenträtt.

Vänligen observera att forumet inte heller ska ses som en motsvarighet till den ordinarie kundtjänsten. Vid frågor om exempelvis en specifik order, leveranstider eller returärenden är det bättre att använda de officiella supportkanalerna.

/moderator

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk