Permalänk

Felbeställt

Hej har beställt en dator som jag hämtade ut idag (Snabb leverans som vanligt) men verkar haft för bråttom då jag inte upptäkte att det var ddr3 minnen jag beställt då jag egentligen skulle ha ddr4. Självklart lyckades jag klippa upp förpackningen innan jag upptäckte mitt misstag. Min fråga är nu om jag kan returnera dem ändå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widde_100:

Hej har beställt en dator som jag hämtade ut idag (Snabb leverans som vanligt) men verkar haft för bråttom då jag inte upptäkte att det var ddr3 minnen jag beställt då jag egentligen skulle ha ddr4. Självklart lyckades jag klippa upp förpackningen innan jag upptäckte mitt misstag. Min fråga är nu om jag kan returnera dem ändå?

Förmodligen, men du tror inte att din återförsäljare kan ge ett bättre svar än vad vi kan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Förmodligen, men du tror inte att din återförsäljare kan ge ett bättre svar än vad vi kan?

Det är troligtvis därför han skriver i Inets forumdel.

Permalänk
Medlem

Enligt distansavtalslagen får en konsument utöva sin ångerrätt endast om denne kan återsända varan i väsentligen oförändrat skick. Enligt vad som sägs i lagens förarbeten ska ett brutet emballage normalt inte ses som att varan har förändrats. Kostnaden för en ny förpackning får anses ingå i de kostnader för varans återtagande som säljaren har att svara för. Konsumenten har även rätt att göra sådana ingrepp i varan som är nödvändiga för att kunna undersöka den, även om varan därigenom undergår en värdeminskning.

Källa:
http://www.arn.se/referat--vanliga-fall/vanliga-fall-hos-arn/...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zunil:

Det är troligtvis därför han skriver i Inets forumdel.

Säkerligen, men jag misstänker att Inets vanliga vägar för support är snabbare

Permalänk
Forumledare

*Tråd låst*

Observera att enskilda supportärenden ej hör hemma i forumdelen Butiker och tillverkare, se tråden OBS! Denna forumdel är ingen kundtjänst

Citat:

I avdelningen Butiker och tillverkare har alla medlemmar en unik möjlighet att påverka företag i datorbranschen genom att exempelvis ge konstruktiva förslag på förbättringar av utbud, service och produkter. Denna forumdel ska dock inte användas för att ta upp konflikter. Dessa frågor diskuteras istället i forumdelen Konsumenträtt.

Vänligen observera att forumet inte heller ska ses som en motsvarighet till den ordinarie kundtjänsten. Vid frågor om exempelvis en specifik order, leveranstider eller returärenden är det bättre att använda de officiella supportkanalerna.

/moderator