Hur många poäng får ni i 3dmark 2001SE??

Permalänk
Medlem

Zengir: Njaa..när jag ökade fsb´n från 166 till 200 fick jag ca 400p mer. Nu gäller det väl bara at pressa cpu´n men jah har lite dåligt med kylning på den frånten (se sign) Funderar eventuellt på vatten kylning i framtiden (det är ju sommar och varmt)
jag skulle kunna gissa på att jag får ca 700-800p mer om jag klockar den till 2400mhz..
(kör nu på 1.8 vcore)
Grafikkorts promlemet måste ju helt enkelt åtgärdas.
Har lite problem med kylningen dock. om man skulle sätta flänsar på minnena skulle jag bli tvungen att byta fläkt.
den är så stor så att den täcker hälften av minneskretsarna som sitter på under sidan. Dom på ovan sidan går det ju bra på..
det blir ett projekt det..
Du pratade om ett nytt moderkort..
jag hade inga problem alls att nå 200 fsb.
vet inte varför heller. de flesta verkar ha bekymmer med detta.
jag har ju den 8rda verisionen utan soundstorm och NIC.
Jag har diable´at LPT portar och de andra COM portarna jag inte använder. Det skumma är att jag fortfarande har orginal flänsen på NB, och det täcker ändå bara ca 40% av chipset..ändå gick det.
Jag rekommenerar kortet men nu finns ju nForce2 400 ultra och allt vad det heter.

oh shit! snacka om OT bäst att sluta skriva på en kvart:)

Visa signatur

2600k@ 4,4 Vattenkylt med en Noctua 120mm @ 7v. 16 gig Corsair Dominator. GTX 1050 Ti Passivtkylt. Corsair RM550 80 Gold. Corsair M4 ssd 256 gig. Asus Sabertooth p67. (Takfläkten låter mer än själva datorn).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZengiR

Arne: Hehe, du har dratt ifrån mig "lite grann" Var inte så länge sen ändå vi låg på ungefär samma poäng Men jag har inte direkt haft pengar till att uppgradera min burk så mkt....sitter fortfarande på mitt gamla Abit Siluro kort

Det krävs ju att man har ganska bra datorprylar om man vill ha höga 3dmarkpoäng tyvärr Det duger inte längre med en fsb på tex 180 Nu ska man helst ligga över fsb220 för att ha en chans och det innebär oftast diverse voltmoddar av moderkortet Och minnen som fixar de En processor som klockar som en gud + ett jäkligt bra grafikkort

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Jag får bara 14949 :(, oclockat. Men jag ska allt få upp det till 17000+, lite senare när jag har lust. Tycker faktiskt inte det är så viktigt... Märker ju ändå ingen skillnad i spelen. Kanske när dom lite bättre spelen kommer ut.

Visa signatur

Ursäktar min wall-of-text.

Permalänk
Medlem

FLoz: Vet inte om flänsar på GFX-minnena hjälper så mkt, minnen som inte vill så mkt utan brukar inte gå så mkt högre med...isf ska du nog försöka öka spänningen till minnena...

Har funderat på at kyla mina minnen, men aldrig orkat...kanske kommer ännu lite högre då.. Vore inte fel att komma upp i 700Mhz på minnena....skulle väl ge ett antal poäng...dessutom tror jag att med vatten på GPU skulle jag nog komma lite högre oxå, vore ju inte hel att ligga i 350/700 ... Sen nytt Mobo och en t-bred 1700+ JIUHB ... i 2500Mhz och ett par Twinmos Pc3200 Winbond 256:or... då skulle man få _HÖG_ poäng...funderar på att låna lite prylar av en kompis....han har nämligen 1xAbit NF7-s rev 2.0, 1xT.bird 1700+ JIUHB, 2x 256Mb twinmos PC3200 Winbond...Och det används som server kanske kan snacka med killen om ett byte mot mina prylar

Arne: Ja det är sant...Men du kan ju inte påsta att du har fått speciellt dåliga saker när du har handlat... Ditt Abit ti4200 klockade ju rätt bra, Albatronet sjukt bra....och dina processorer vet jag inte om jag ens vill diskutera

Sephroth : Känns som att du har för mkt pengar och jag för lite.... din andra dator slår nästan min burk ju

Funderar på om det skulle vara värt att försöka lite med 3dmark igen, har inte hållit på med det på bra länge...känns liksom meningsölst när inte moderkortet vill palla hög FSB...Och pengarna strömmar ju inte direkt in i fickan på en student som mig :/

Får väl leva som en råtta ett tag och köpa prylar sen

Visa signatur

Datorn: AMD64 3800+ | GeForce 7800GTO | 1536MB PC3200 | 1320gb hdd |
Bilen | Last FM
Sådetså.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZengiR

Arne: Ja det är sant...Men du kan ju inte påsta att du har fått speciellt dåliga saker när du har handlat... Ditt Abit ti4200 klockade ju rätt bra, Albatronet sjukt bra....och dina processorer vet jag inte om jag ens vill diskutera

Mitt Abitkort sålde jag men Albatronkortet har jag kvar Jag ska väl voltmodda det när jag orkar Jag har 3st 1700:or och den som klockar sämst gör bara 2541mhz men nu har jag kört på en Barton 2500+ för att den ger lite högre 3dmarkpoäng än en vanlig 1700:a

Visa signatur

Permalänk
Medlem

16933p. Radion9500np, se sign

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem

För VARMT

, synd att jag bara kan köra processorn på "halvfart":rolleyes: Både kort o prolle blir riktigt varmt.Så hadde den kunnat gå i 185x18 hadde jag slagit mitt rekord 16407 lätt:D
Så jag är ganska nöjd, dessutom Vmodd på GPUn(som e HET:D

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk

Re: För VARMT

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabbax
, synd att jag bara kan köra processorn på "halvfart":rolleyes: Både kort o prolle blir riktigt varmt.Så hadde den kunnat gå i 185x18 hadde jag slagit mitt rekord 16407 lätt:D
Så jag är ganska nöjd, dessutom Vmodd på GPUn(som e HET:D

Joo det är inte kul med värmen om man ska klocka Jag lyckades i alla fall få upp mina poäng igår nu är det bara 35kvar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: Re: För VARMT

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Joo det är inte kul med värmen om man ska klocka Jag lyckades i alla fall få upp mina poäng igår nu är det bara 35kvar

Låter härligt:D .Du Arne, att jag inte kan klocka kortet nämnvärt måste väl nästan bero på att det utvecklar betydligt mer värme nu?När modden e gjord, jag har juh bara en "pissig kylplåt" på ovansidan, samt en liten org 40mm fl.Sen iof är väl min prolle inte så jätte stabil(behöver kyla), det lär juh åxå påverka?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om det inte är allt för fuktigt i luften ikväll ska jag försöka ta 21K gränsen... har beställt nytt minne idag så det blir att jobba på 22K snart

Visa signatur

Asus Z170-K | I7-6700K | 4X4 GB DDR4 Dominator Platinum | 2 X Samsung 250 Gb SSD | EVGA GTX 980 Ti | Antec 650 W PSU

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ridex
Om det inte är allt för fuktigt i luften ikväll ska jag försöka ta 21K gränsen... har beställt nytt minne idag så det blir att jobba på 22K snart

Du har alltså tagit 20931p med bara 1 minne I så fall är det jäkligt bra

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur mycket mer ger DC i 3dmark2k1 igentligen? Säg att man kör sc i 220 fsb och DC i ~210 hur mycket skulle det tänkas ge?

Permalänk
Medlem
Citat:

Du har alltså tagit 20931p med bara 1 minne I så fall är det jäkligt bra

Det stämmer... har bara en sticka Corsair på 512 Mb, har beställt 2X256 Corsair Twinx 3200 LL... ska bli intressant att se vad man får efter det!

Visa signatur

Asus Z170-K | I7-6700K | 4X4 GB DDR4 Dominator Platinum | 2 X Samsung 250 Gb SSD | EVGA GTX 980 Ti | Antec 650 W PSU

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ridex
Det stämmer... har bara en sticka Corsair på 512 Mb, har beställt 2X256 Corsair Twinx 3200 LL... ska bli intressant att se vad man får efter det!

Jag har för mej att det ger ungefär 500p med dubbla minnen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

14112 poäng
CPU: 1700+ @ 2300Mhz
GPU: Creative Ti4200
FSB: 200 4-2-2-2

Permalänk
Antielefant

med Koolance vattenkylning på proc och grafikkort, samt klockat till 2700 MHz.. 16969, 17001 och 16992 i tre test.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

S...tan va skönt:D Nu efter en ICKE seriös "benching" så blev det 16683 P kortet i 340/742(V modd bara på GPU)

http://service.futuremark.com/compare?2k1=6577120

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vad skall man säga?? Detta är juh helt j..la sjukt ett Ti4200 som gör 19714!!:cool: .Kan juh säga att 1 platsen känns mer o mer avlägsen:D

http://service.futuremark.com/compare?2k1=6577009

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabbax
S...tan va skönt:D Nu efter en ICKE seriös "benching" så blev det 16683 P kortet i 340/742(V modd bara på GPU)

http://service.futuremark.com/compare?2k1=6577120

Hmmm snygga poäng Men när du tagit 17k så börjar jag troligtvis bli lite orolig

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Arne.. hur FAAN kan du få över 17000 med ett Ti4200? .. låter lite omöjligt tycker jag

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Arne.. hur FAAN kan du få över 17000 med ett Ti4200? .. låter lite omöjligt tycker jag

17237p http://service.futuremark.com/compare?2k1=5732337 Men visst jag förbättra det resultatet

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Thx Arne , jo det är en bit kvar.Sen om du Vmoddar så e man troligt efter igen:D , grejen e att det går juh bara att "bencha" på natten lr tidig morron.Men det kan juh bli svårt om man har familj:D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hoho nära 20000 med ett Ti42! Det trodde jag inte var möjligt!

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem
Citat:

17237p http://service.futuremark.com/compare?2k1=5732337 Men visst jag förbättra det resultatet

Okej.. men då kör ni säkert så här skitfult va? .. typ ställer in allt på performance .. å typ allt ser skitfult ut..?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Okej.. men då kör ni säkert så här skitfult va? .. typ ställer in allt på performance .. å typ allt ser skitfult ut..?

Självklart gör man de för att få så höga 3dmarkpoäng som möjligt det ger ju ändå några 100p extra

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Självklart gör man de för att få så höga 3dmarkpoäng som möjligt det ger ju ändå några 100p extra

jasså.. gav mig några tusen extra poäng.. men jag tycker det e oseriöst.. jag tycker alla ska köra på fulla detaljer.. vad får du då?.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

jasså.. gav mig några tusen extra poäng.. men jag tycker det e oseriöst.. jag tycker alla ska köra på fulla detaljer.. vad får du då?.

Jag kan knappast tycka att det är oseriöst eller fusk att ställa in så bildkvaliten blir sämre och prestandan blir bättre så gör ju alla Om du kollar min 3dmarkguide http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=91505 så är dom inställningarna bara en bråkdel mot vad dom riktiga 3dmarkproffsen håller på med

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag kan knappast tycka att det är oseriöst eller fusk att ställa in så bildkvaliten blir sämre och prestandan blir bättre så gör ju alla Om du kollar min 3dmarkguide http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=91505 så är dom inställningarna bara en bråkdel mot vad dom riktiga 3dmarkproffsen håller på med

näänää.. det är säkert sant.. men vad får du på full detaljer då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag håller med Arne.Känns helt ointressant vad man får för poäng med "bra" bild osv.Syftet är juh att få så mycket P som möjligt,inget annat.Det finns i princip bara EN regel att du nyttjar upplösningen i D 1024x768x32, sen är dom flesta medel tillåtna.
Detta har det pratats om flera gånger, flest P vinner

Visa signatur