Permalänk
Avstängd

Otterbox ?

Jag hörde om Otterbox första gången idag när jag letade efter möjliga skydd till 1+3. Är de bättre än andra skydd/cases?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pigge_85:

Jag hörde om Otterbox första gången idag när jag letade efter möjliga skydd till 1+3. Är de bättre än andra skydd/cases?

Jag har köpt ett Symmetry case till min Iphone 6 plus, lätt det bästa skalet jag haft kvalitativt. Visst 400kr, men det slår att byta ut alla 100kr's skal 20x gånger.

Permalänk
Avstängd

Nåt 100-kronorsskal är inte aktuellt för min del. Snarare står valet mellan ett lite tunnare läder-flipcase och ett Otterskal. Jag gillar iden med Otter för man har access till skärmen hela tiden, men eftersom det är så fult (för 1+3) vill man ju att det åtminstone ska skydda telefonen ordentligt om jag tappar den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pigge_85:

Nåt 100-kronorsskal är inte aktuellt för min del. Snarare står valet mellan ett lite tunnare läder-flipcase och ett Otterskal. Jag gillar iden med Otter för man har access till skärmen hela tiden, men eftersom det är så fult (för 1+3) vill man ju att det åtminstone ska skydda telefonen ordentligt om jag tappar den.

Jag har alltid kört flipcase på mina telefoner, tror personligen att de skyddar telefonen bättre då både bak och framsida är skyddad. De skalen som inte skyddar framsidan är ju rätt meningslösa enligt mig om man inte har en telefon som är som en blöt tvål att hålla i.

Permalänk
Avstängd

Jag hade ett Otterbox Defender på en äldre smartlur, den var rejält skyddad iallafall.
Telefonen blev ju tjock som överviktig tonåring men man får ju väga för och nackdelar.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Mitt symmetry case till iphone 6 plus skyddade även framsidan då kanterna stack upp lite = alltså om jag tappade telefonen med skärmen neråt tog ej skärmen i.

Permalänk

J5

Jag hittar inget från Otterbox till min Samsung J500, finns det andra som passar, någon som vet?