Permalänk
Melding Plague

Roccat Kiro

Roccat besöker åter testlabbet, den här gången via spelmusen Kiro med ambidexter formgivning. Häng med in till testlabbet för en ordentlig genomgång.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Verkar som en riktig skitmus för priset.

Permalänk

Intressant läsning. Gillar att läsa om möss och tangentbord

Visa signatur

Lian Li 011 Air Mini | Ryzen 7800X3D | EK-Nucleus AIO CR240 Lux | | G.Skill Trident Z5 NEO DDR5 6400mhz | Radeon 7900 XTX Hellhound | Asus ROG Strix B650-A Gaming | DeepCool PX1200G | Western Digital SN850X 2TB | Crucial P3 4TB | +Femtioelva rgb-fläktar^^

Permalänk
Medlem

Roccats tangentbord är helt okej men av någon anlending är mössen av otroligt låg kvalité.

Permalänk
Medlem

Mus-ten kanske gick ur dem vid utvecklandet.
Kanske blev den riktiga sensorn på musen snodd av katten.
Men det alltid trevligt att Gråtta ner sig en sån här recension.
Även om den inte visade sina muskler med ett chip som borde vara på museum.

O nej jag är inte från Göteborg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Hur kan den få "usel mjukvara" när det inte nämns något om det under fliken mjukvara? Eller menar ni logaritmen som skulle motverka jitter? Förvirrande...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

Själv väntar jag på Logitechs kommande mus, PRO ngt, tror jag den hette. Ser väldigt intressant ut ska komma i början på nästa månad hoppas jag. Räknar med ett test på den här också snart.

Permalänk
Medlem

Värt att notera att musen i fråga fungerar mycket bra i Ubuntu (14.04LTS) vilket inte är allt för vanligt med andra gaming möss. Roccat har också ett program där alla inställningar kan göras likt Windowsprogrammet, men något mindre "flashig" grafik.

Jag använder den själv just nu och är mer än nöjd, spelar mest Dota 2. Körde på en Steelseries Sensei och innan det Microsoft IntelliMouse. Detta har varit den bästa hittills för mig! Katten bet dock på sladden på mitt första ex så jag vart tvungen att köpa en ny.

Länk till installationsinstruktioner:
http://roccat.sourceforge.net/general.html#driver_install

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plams:

Värt att notera att musen i fråga fungerar mycket bra i Ubuntu (14.04LTS) vilket inte är allt för vanligt med andra gaming möss. Roccat har också ett program där alla inställningar kan göras likt Windowsprogrammet, men något mindre "flashig" grafik.

Jag använder den själv just nu och är mer än nöjd, spelar mest Dota 2. Körde på en Steelseries Sensei och innan det Microsoft IntelliMouse. Detta har varit den bästa hittills för mig! Katten bet dock på sladden på mitt första ex så jag vart tvungen att köpa en ny.

Länk till installationsinstruktioner:
http://roccat.sourceforge.net/general.html#driver_install

Men om sensorn/hårdvaran är billig och dålig så blir den väl inte bättre

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Ambidexter - Där försvann intresset.

Bra att ni recenserar möss! Fortsätt med det

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakan78:

Mus-ten kanske gick ur dem vid utvecklandet.
Kanske blev den riktiga sensorn på musen snodd av katten.
Men det alltid trevligt att Gråtta ner sig en sån här recension.
Även om den inte visade sina muskler med ett chip som borde vara på museum.

O nej jag är inte från Göteborg.

Skickades från m.sweclockers.com

Hahaha kung

Visa signatur

Main: Core-i7 2600K@stock, Noctua NH-U12S, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Corsair Vengeance 1600MHz 32GB, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, Corsair HX750 PSU, MSI GTX 1080 Gaming X, Win 10 Pro 64 bit eng, Acer XB270HU Predator, Logitech MX-518
Nettop: Samsung NC10, Tablet: Samsung Galaxy Tab 3, Phone: Honor 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Men om sensorn/hårdvaran är billig och dålig så blir den väl inte bättre

Vart sa jag det?

Permalänk
Skrivet av enterthewoid:

Roccats tangentbord är helt okej men av någon anlending är mössen av otroligt låg kvalité.

Håller inte med.
Roccat XTD optical har vart en fantastisk mus.