Samsung Galaxy Note 7 är officellt död

Permalänk
Melding Plague

Samsung Galaxy Note 7 är officellt död

Världens största telefontillverkare Samsung kastar in handduken med sitt senaste flaggskepp, Galaxy Note 7, som efter ett produktions- och säljstopp nu skrotas.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lite synd om Samsung tycker jag ändå. Många var ju taggade för Note 7 dessutom.

Permalänk
Medlem

Väldigt trist då jag ville ha en men förståeligt och lika bra faktiskt..
Blev en Huawei P9 Plus istället

Permalänk
Avstängd

Kanske vi får tillbaka utbytningsbara batterier? Kan leva med 1mm tjockare telefon för den möjligheten

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Herregud, stort bakslag. Skulle aldrig ge dem pengarna(tror jag) men innan felen så var den väldigt intressant.

Permalänk
Medlem

Var rätt beslut att skrota modellen efter all dålig publicitet.
Dags att börja fila på en Note 8 då.

Permalänk
Medlem

Denna soppa kommer lukta länge för Samsung! Nästan lite synd om dem.

Visa signatur

[Fractal Design Define R5][Asus Prime X370-Pro][AMD Ryzen 7 1700X 3,4GHz+Noctua NH-U12S SE][Samsung 850 Pro 250Gb][Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) 3200MHz][ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC][Corsair RM750X]

Permalänk
Medlem

Synd Var stört taggad på den här luren. Den var helt perfekt för mig och så händer detta. ffs.

fick i alla fall ett presentkort av Inet för att jag hade kvar min beställning hos dom

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Var rätt beslut att skrota modellen efter all dålig publicitet.
Dags att börja fila på en Note 8 då.

Tror de får lägga ner "Note" som namn efter detta.
Bättre att döpa om den till Pro/Plus eller något annat för gemene man kommer inte våga köpa Note efter detta.

Dessutom finns redan en "Note 8.0" notera att det är .0 men ändå.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

RIP.. vilket dystert öde åt en fantastisk produkt linje Då får vi hoppas dom satsar seriöst på S8 då.

Permalänk
Medlem

Ah men va fan. Enda mobilen man såg fram emot. Min dröm om N7 blev bara en dröm! R.I.P. Ingen som har en dödlig telefon till salu?

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem

Vill inte försköna deras misstag på något sätt, men ändå stort gjort att faktiskt erkänna vilken katastrof de har åstadkommit och skrota hela produkten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugster:

Denna soppa kommer lukta länge för Samsung! Nästan lite synd om dem.

Nästan, men sen kommer man på att de gjort för dålig säkerhetskontroll, skyndat ut en lösning utan att testa den tillräckligt ännu en gång och sedan satt sig i samma skit igen. Samsung har bara sig själva att skylla på. Däremot är det synd om alla konsumenter som köpt eller väntade på en Note 7.

Permalänk
Medlem

Den cyniska delen av mig tänker dock att de lär ju inte kasta bort all utveckling och produktion. De kommer börja tillverka en Galaxy Note 7.1 och döpa den till något helt annat. "Samsung Universe Absoluuut Ingen Note Vi Lovar".

Permalänk
Medlem

Det jag undrar är... vem i tusan kommer våga frakta en kartong fylld med dessa enheter?! Den på planet var ju avstängd tom... ändå hände det.

Synd ändå, då det såg ut att vara en bra enhet på pappret. Men helt rätt beslut av Samsung att erkänna missen, ta smällen och göra rätt. Att försöka rätta till ett fel en gång är en sak, men att inte försöka pilla med det igen är tufft beslut att ta.

Tror dock aktieägarna är dumma i H. Inte direkt så detta sänker ett bolag i denna storleken, och deras aktie kommer att gå upp igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Vill inte försköna deras misstag på något sätt, men ändå stort gjort att faktiskt erkänna vilken katastrof de har åstadkommit och skrota hela produkten.

Skickades från m.sweclockers.com

Det handlar väl snarare om att de redan lagt ut alldeles för mycket pengar och inte tycker det är värt att riskera ännu fler förluster eller dålig publicitet.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Är det nu man ska försöka komma åt aktier i Samsung?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Jag kanske har missat något här men är Note-modellerna verkligen "flaggskepp"? Jag trodde det var S7 och S7 Edge som var flaggskeppen? Och att de säljer en väldigt mycket större mängd av de senare än av note-modellerna som (som jag förstått det) ändå är en nisch-modell?

Jag funderar alltså på om jag missuppfattat något här, media och de av mina vänner som är Apple-fanboys omskriver Note 7 i det här debaclet som att det är den enda modellen Samsung har på marknaden idag och jag tycker inte det stämmer.

(Nämnda Apple-fanboys verkar för övrigt tro att jag är någon sorts Samsung-sektmedlem bara för att jag har en androidmobil och skickar konstant länkar till mig med artiklar á la feber.se om Note 7 och kommenterar att det här måste vara slutet för Samsung. Självklart innebär det här att jag nu måste göra mig av med min nuvarande lur och köpa en iPhone.)

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DozeN:

Lite synd om Samsung tycker jag ändå. Många var ju taggade för Note 7 dessutom.

Gör dem skit ska de skit ha, så många problem jag haft med Samsung samt närastående när de kommer till deras mobiler och jag har fått agera support, alltifrån felaktiga chipp (wifi har funkat medan den stänger av telefonsignalen, och ibland de omvända, och så batterier som tappar ifrån 100% väldigt fort bl a, har varit med om tillräckligt många Samsung nu med min Galaxy note 4 senast som gjort att jag ser efter andra märken/tillverkare.

Tycker inte synd om de det minsta, då deras kvalitetskontroller tycks vara av bristande kvalité många gånger, har kvar min gamla Sony Xperia Play bl a, samt har jag ägt Sony Xperia S, Xperia X10, Galaxy S3, S4 och nu de senaste året note 4, känns mest som samsung vill producera och stressade fram denna telefonen i ett tappert försök att vara ute före Apple med deras senaste iPhones.

Är bara för Samsung att göra om och göra rätt.
Men mig efter alla dessa år har de fått att kolla efter andra märken när nästa mobil ska inhandlas, då jag finner deras kvalitét väldigt bristande, och det är min egna subjektiva åsikt jag skapat mig efter åtaliga Galaxy S3or, S4or, en S5a, samt en del andra i deras produktserie som jag fått handhava och bistå hjälp med.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Medlem

wow, dyr historia

Permalänk
Inaktiv

Varför släpte dem denna versionen av telefonen om dem visste att den hade stora problem? för dem måste ha vetat om alla problemen innan, eftersom dem själva producerar batterierna och själva telefonen, så jag undrar ju varför dem släpte den till marknaden då det bara skadar deras märke.

Vilken tomte som helst kan ju räkna ut att om den har så stora problem så skulle det inte ge tillräckligt med vinst + skada deras märke, mycket konstigt tycker jag.

Det enda som jag kan tänka mig har hänt här är att kommunikationen mellan de olika avdelningarna som arbetat på telefonen inte har varigt så bra, allt annat när jag tänker på det verkar inte bli till scenarion som skulle spelats up i verkligheten.

Permalänk

En överprisad telefon fylld med Bloatware mindre helt enkelt. Har ingen respekt för Samsungs mobilsida. Noten är i och för sig en bra lur (utöver mjukvaran) men det borde den va för pengar man får en hygglig bil för. Samsung har förutsättningarna att göra trevliga telefoner, ändå så sätter de pengarna före kunden vilket är synd.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

får tuffa på med note 5 tills "note8" kommer då...

Permalänk
Medlem

Det enda rätta. Om en telefon hade börjat brinna i kabinen och planet störtat så hade det varit slutet för Samsung.

Batterierna måste vara idiotsäkra. Man ska väl inte behöva vara rädd för att flyga pga felaktiga batterier i andras telefoner?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Esseboy:

Kanske vi får tillbaka utbytningsbara batterier? Kan leva med 1mm tjockare telefon för den möjligheten

Håller med!

Vansinne med fasta batterier både ur miljösynpunkt, och nu även ekonomiskt/säkerhetsmässigt.

Permalänk
Medlem

Dröjer väl inte länge innan den lanserar
Note 7 version 2, nu vattentät och brandsäkra ^^

Visa signatur

Odämpat Master chassi med 200Perforeringar || Moderkort med Pegasus vingar, B550 klassade || En 120 snurr i snurr av beigebrunt utförande || Grafikkort med dubbla insug som sussar runt i 4060ti RPM || Processor i rött utförande, GHz norr om 5600 || Spänningsbox certifierad i guldtext att klara 600w

Permalänk
Medlem

På 90-talet, eller tidigare tycke man nr man såg en Samsung-produkt, TV, CD-ROM eller Stereo att det var billigt plastskräp. Nu dreglar alla över deras produkter och slåss på nätet om att dom är bäst. Skulle aldrig köpa en samsung-lur, dels för det och att jag tycker deras framsida på mobilerna är så hiskeligt fula.

Permalänk
Medlem

Nån som kan sin historia och vet om något liknande hänt tidigare på just mobilsidan (alla märken)?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

så sätter de pengarna före kunden vilket är synd.

Du beskrev nyss alla mobiltillverkare någonsin.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Inaktiv

Nej men nu blir man ju lagom besviken. Förhandsbokat sedan dagen före dag 1, samt beställt skins från dbrand som lär dimpa ner i brevlådan vilken dag som helst. Men mobilen, den får man aldrig se ens. Får jag inte en rejäl kompensation på detta blir min nuvarande note 4 den sista telefonen från detta märke jag någonsin äger. Lanseringen av note 4an var hemsk, skjöts upp flera gånger och totalt blev det flera månader av väntan, så till denna lansering var jag beredd på att få vänta riktigt länge. Men detta kunde jag omöjligt vara beredd på detta.