Permalänk
Medlem

Tyda Pingplotter"graf"

Halloj,

Kört en pingplotter sen imorse då jag misstänker strul med min uppkoppling och jag har en jäkla massa packerloss i andra "hoppet".

Tyder jag det rätt att mellan datorn och min Asusrouter är det inget konstigt alls utan det är något konstigt mellan routern och CPE-boxen? Eller är det mellan CPE-boxen och nästa "hopp"? Dvs att det kan vara CPE-boxen som strular?

Här har ni en bild:
http://imgur.com/a/FznOY

Vänligen,
Anders

Visa signatur

- Vad heter Ed Sheerans trädgårdsintresserade bror?
- Scott Sheeran

Permalänk
Medlem

@eXpose:

Du har 0% drop till ditt mål, dvs det går helt utan drops till sunet.se
Att några routrar på vägen inte svarar på icmp då och då är ingenting som påverkar dig.

Däremot har du två lagg-spikar (12:20 & 14:20) och dessa har uppkommit mellan din dator och din router. Men på det hela taget så har du en mycket bra uppkoppling.

Permalänk
Medlem

@madtop:

De två spikar som uppstått var när jag körde ett TP-test under tiden så det är nog inget konstigt med det!

Nej, det var lite så jag tänkte eftersom det inte är någon packetloss alls till destinationen så kändes det ändå som "okej" eller var jag ska säga men blev fundersam när det var så enormt tidigare i kedjan...

Visa signatur

- Vad heter Ed Sheerans trädgårdsintresserade bror?
- Scott Sheeran

Permalänk
Medlem

Att du bara har packet loss emot ett hop på typ MTH/Pingplotter behöver inte betyda något för pathen. Kan helt enkelt vara så att den noden inte prioriterar att svara på ping.

Visa signatur

En server här, några servrar där.