CSGO låg fps. GTX 1070 Strix

Permalänk
Medlem

CSGO låg fps. GTX 1070 Strix

Hej!

Jag kör en i7-4790 CPU och uppgraderade nyligen kortet från ett GTX960 till GTX1070. Tidigare låg jag på stadiga 250 fps i CSGO, efter uppgraderingen är jag glad om jag får ut 200 fps. Vad kan vara problemet här? Jag avinstallerade alla Nvidia komponenter för att manuellt ladda ner senaste drivrutinen till kortet (detta för att slippa Geforce Experience etc).

CPU borde väl ändå inte flaskhalsa GPU:n?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cuppo91:

Hej!

Jag kör en i7-4790 CPU och uppgraderade nyligen kortet från ett GTX960 till GTX1070. Tidigare låg jag på stadiga 250 fps i CSGO, efter uppgraderingen är jag glad om jag får ut 200 fps. Vad kan vara problemet här? Jag avinstallerade alla Nvidia komponenter för att manuellt ladda ner senaste drivrutinen till kortet (detta för att slippa Geforce Experience etc).

CPU borde väl ändå inte flaskhalsa GPU:n?

Det är CPU'n som är flaskhalsen, jo. Men du ska inte få lägre fps med samma setup och samma inställningar. Så frågan är om du har exakt samma inställningar med gamla och nya kortet? Om du sätter tillbaka ditt gamla kort, får du 250fps? Du behöver inte installera om drivrutiner mellan de två korten.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Det är CPU'n som är flaskhalsen, jo. Men du ska inte få lägre fps med samma setup och samma inställningar. Så frågan är om du har exakt samma inställningar med gamla och nya kortet? Om du sätter tillbaka ditt gamla kort, får du 250fps? Du behöver inte installera om drivrutiner mellan de två korten.

Hej! Självfallet håller CPUn tillbaks GPUn aningen. Men den bör ju vara tillräckligt kapabel. Igår efter mängder omstarter etc så tycktes problemet lösa sig och jag låg plötsligt på 300-500 fps. Jag bänkade även systemet med Firestrike, vilket gav ett score på 14000. Vilket bör vara bra med tanke på att CPU inte är i absolut vassaste laget?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

är i7-4790K så pass dålig :O? vad ska man då ha? har själv i7-4790K i cs har jag dock inga problem men i H1z1 ligger jag på 70-90 fps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cuppo91:

Hej! Självfallet håller CPUn tillbaks GPUn aningen. Men den bör ju vara tillräckligt kapabel. Igår efter mängder omstarter etc så tycktes problemet lösa sig och jag låg plötsligt på 300-500 fps. Jag bänkade även systemet med Firestrike, vilket gav ett score på 14000. Vilket bör vara bra med tanke på att CPU inte är i absolut vassaste laget?

Skickades från m.sweclockers.com

CPUn flaskar ditt grafikkort enormt i CS:GO. CS:GO är knappast någon grafisk utmaning för datorn, det är alltid CPUn som håller tillbaka fpsen i CS. Vill man ha mycket fps i CS bör man satsa på en överklockad i5 och ett grafikkort för runt 1000-lappen.

Sen skiljer det sig mellan olika kartor med. Gamla kartor som dust2 ger skyhög fps, nya kartor som nuke och inferno ger betydligt lägre.

Vill du ha mer fps så stäng av hyperthreading i bios och överklocka processor så högt du kan.