Permalänk
Medlem

Nforce2+Western Digitaldisk=inte bra

Har läst Nforce2 FAQ tråden men ändå inte fått svar på frågan om hur statusen för problemet är, löst eller olöst. Vissa med MB med Nf2 har inte problem med WD diskar medan andra har det.

Permalänk
Medlem

Jag har också sökt efter en lösning till problemet, har inte hittat någon. Har en WD20gig som inte fungerar (har testat på 2st Nf7-s).

Permalänk
Medlem

Funkar då bra med mitt epox ;P

Visa signatur

Ryzen 5900x@3700 MHz | 64GB Kingston Fury 3600 CL18 | MSI MAG B550 Tomahawk | Powercolor Radeon RX 7800XT Hellhound 16GB | Noctua NH-D15 | FD Meshify 2 Compact | Seasonic Focus GX 750W | WD Black SN750 1TB

Permalänk
Avstängd

Funkar fint med mitt A7N8X Deluxe också.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

har 2 kompisar med Abit NF7-S och för dem funkade det nar dom satte HDD:n på cable select...

Permalänk

Funkar fint med mitt A7N8X Deluxe också.

Permalänk
Medlem

Funkar ej för mig med Cabel Select. Men det fungerade så på mitt förra sis648 kort har jag för mig.

Permalänk

Klipp av den röda tråden på ide-kabeln. Då bör det funka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FarsanFjutt

Vad har den tråden för funktion?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamers
Vad har den tråden för funktion?

Den anger vilken kabel som skall kopplas till pinne nr1 på IDE-kontakten.

Min WD-disk fungerar utmärkt med mitt A7N8X (non-deluxe).

Visa signatur

Min Dator: ASUS A7N8X (nForce 2) @ 196 Mhz FSB, Athlon XP 2400+ @ 2.36 GHz, 2x256 + 512 MB DDR SDRAM @ 6-2-2-2, Thermaltake Volcano 7+ @ "bandsåg", Powercolor Radeon 9800 pro @ orginal, Western Digital 80 GB(8 MB cache), SB Audigy2 Platinum, Creative Megaworks 550D THX, samt Svart Chieftech Dragon miditower. - Den som aldrig gör fel lär sig aldrig något. -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Furre
Den anger vilken kabel som skall kopplas till pinne nr1 på IDE-kontakten.

Min WD-disk fungerar utmärkt med mitt A7N8X (non-deluxe).

Själva färgen visste jag funktionen på, men vad för signaltyp som går i tråden var det jag undrade över.

Permalänk
Medlem
Citat:

Cirka 24 dagar för sent va?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne980
Cirka 24 dagar för sent va?

Vad menar du? Har du sålt din wd-disk eller?

Permalänk
Medlem

Min WD 100gb funkar bra som slave till mitt Abit Nf7-S 2.0.. så d så Aldrig fattat vad det är som alla företag varnar för.. hade en "orekommnderad" kombination til min förra burk också, men no problem..

Visa signatur

Xp1700 JIUHB @ 2.32Ghz Vcore 1.65 | 256mb Twinmos pc3200 | Abit NF7-S 2.0 | Geforce3 128mb 220/490 | 340gb totalt | Luftkylning | Chiefteclåda | Hercules-ljudkort. Så var det me det..

Permalänk
Medlem

Dj warez: kan väl vara så att WD måste köras i single alltså utan bygeln om den ska vara ensam på kabeln.

Visa signatur

IBook G4 12" | 1.5GB | 120Gb | OS X 10.4.9 / Ubuntu
C2D E6400@2.8GHz | 2GB | 1,7TB | Gentoo
1700+@2400MHz | KD7-RAID | 1,25GB | Win2k

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad menar du? Har du sålt din wd-disk eller?

Nej men det var första April då... (klippa av röda kabeln)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dj Warez
Min WD 100gb funkar bra som slave till mitt Abit Nf7-S 2.0.. så d så Aldrig fattat vad det är som alla företag varnar för.. hade en "orekommnderad" kombination til min förra burk också, men no problem..

Det var väl endast gamla WD diskar, 100Gig kanske är så pass ny att den funkar. Min wd som inte fungerar är en 20gigs, 5400rpm.

Permalänk

Alltså en polares msi nforce2 kunde inte hitta hans wd och då läste han nånstans att man kunde klippa den röda kabeln. Funkade för honom. Jag hittar ingen länk som beskriver detta dock.

Permalänk
Medlem

Det går väl alltid att köpa nya ide kablar om det inte skulle funka?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neutri
Det går väl alltid att köpa nya ide kablar om det inte skulle funka?

Och sitta där med en WD disk eller mobo som inte funkar som man vill.

Permalänk
Medlem

Skämtar du eller? Jag har tonvis med ide kablar, om du vet något mer om vart man skall klippa den mellan moderkortet och slave ellermellan slave och master. Fungerar det på 133/100/66 Kablar?

Skulle ju vara skönt att öka på Hd utrymmet med 50%.

Permalänk
Medlem

Min WD 80gb funkar najs som slave på mitt nf7-s v1.2

Har nog mera problem med min IBM 5gb

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk
Medlem

Mina WD diskar funkar fint på mitt 8RDA+ .... hoppas att de funkar lika bra på mitt nya NF7-S v2.0!!!

Har två WD 80gb SE och en 60gig 5400rpm

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 9800X3D | Liquid Freezer III 280 | Asus Gaming B850m Plus | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6400Mhz CL30 | MSI PCIE5 850W | RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem

Det var väl endast gamla WD diskar, 100Gig kanske är så pass ny att den funkar. Min wd som inte fungerar är en 20gigs, 5400rpm. [/B][/QUOTE]

Nää.. den är över 1år gammal så nytillverkad är den inte direkt. Men jo, din är ju betydligt äldre troligen.

Visa signatur

Xp1700 JIUHB @ 2.32Ghz Vcore 1.65 | 256mb Twinmos pc3200 | Abit NF7-S 2.0 | Geforce3 128mb 220/490 | 340gb totalt | Luftkylning | Chiefteclåda | Hercules-ljudkort. Så var det me det..