Permalänk

Laptopkylare

hejsan! jag har en ny MSI GS73 VR som får ohyggliga temps i HWmonitor , 94c processor och 95c GPU.
Det är alltså en I7 och ett 1060 vi pratar om.
För mig känns temperaturen otroligt hög och detta går inte spela med utan kylplatta.
Så det jag funderar på om jag kan hitta en adapter som ger tillräckligt med hastighet till 2 Corsair 140 mm fläktar, någon som har något till på detta ?
Skulle en http://www.biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Batteri-och-Stromfor...
Fungera eller ska jag ha något starkare ? är ganska osäker på vad jag letar efter, men det ska driva 2x 140 mm fläktar ganska kraftigt.

Visa signatur

-[Asus TUF B650]-|- [AMD Ryzen 7800X3D]-|-[NZXT Krakeni]-|-[Sapphire 6750xt Nitro+ OC]-|-[Kingston Fury 6400Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
MSI30" UW 165hz -[Logitech G502 HeroAsus Rog Poker Vortex 65% White

Permalänk
Skrivet av affeiorby:

hejsan! jag har en ny MSI GS73 VR som får ohyggliga temps i HWmonitor , 94c processor och 95c GPU.
För mig känns temperaturen otroligt hög och detta går inte spela med utan kylplatta.
Så det jag funderar på om jag kan hitta en adapter som ger tillräckligt med hastighet till 2 Corsair 140 mm fläktar, någon som har något till på detta ?
Fungera eller ska jag ha något starkare ? är ganska osäker på vad jag letar efter, men det ska driva 2x 140 mm fläktar ganska kraftigt.

Laptopkylare finns ju redan att köpa varför uppfinna hjulet igen med 2 Corsair 140 mm fläktar ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Öppna laptopen och byt kylpasta

Permalänk

@Grönahunden: hittade från början ingen kylare med fläktar där jag behöver dom, hittade något innan men får se, mest kul att bygga

Visa signatur

-[Asus TUF B650]-|- [AMD Ryzen 7800X3D]-|-[NZXT Krakeni]-|-[Sapphire 6750xt Nitro+ OC]-|-[Kingston Fury 6400Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-

Permalänk
Skrivet av Spidey:

Öppna laptopen och byt kylpasta

ska det behövas på en 1 dag "gammal" laptop ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av affeiorby:

ska det behövas på en 1 dag "gammal" laptop ?

Reklamera? Kolla med butiken eller tillverkaren om det är meningen att den ska bli så varm

Permalänk
Skrivet av niclasc:

Reklamera? Kolla med butiken eller tillverkaren om det är meningen att den ska bli så varm

ja jag år nog göra så, ska ringa dom imorgon så får vi se

Visa signatur

Permalänk

@affeiorby: att bygga en laptop kylare känns lite overkill om det finns från kina för 3dollar skulle du bygga en så hitta fläktar som är gjorda för 5volt då kan du använda vanliga telefonladdare eller direkt från USB men varför spendera 400-500kr på bygga en om det finns på riktigt bra på webhallen?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av affeiorby:

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

@affeiorby: att bygga en laptop kylare känns lite overkill om det finns från kina för 3dollar skulle du bygga en så hitta fläktar som är gjorda för 5volt då kan du använda vanliga telefonladdare eller direkt från USB men varför spendera 400-500kr på bygga en om det finns på riktigt bra på webhallen?

För att det är kul och göra den precis som man själv vill ha den

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur