Permalänk

Uppdatera Acer Predator G3610

Hej!
Jag har en Acer Predator G3610 https://www.komplett.se/product/638022#
(är osäker på om detta är EXAKT den versionen jag har det enda jag vet är annorlunda är att grafikkortet är amd radeon hd 6800-series, då mitt ex köpte nytt)

Den har ett par år på nacken men fungerar fortfarande väldigt bra. Undrar bara om det är något man skulle kunna ändra/uppgradera för att den inte ska låta lika mycket. Öppen för de flesta förslag!

Även byta av chassi är intressant, då jag tycker det tillhörande är oerhört fult. Gillar fractals Define chassi om det skulle fungera.

Anyhow, tipsa!

Tillägg
Permalänk
Avstängd
Skrivet av whokilledbob:

Hej!
Jag har en Acer Predator G3610 https://www.komplett.se/product/638022#
(är osäker på om detta är EXAKT den versionen jag har det enda jag vet är annorlunda är att grafikkortet är amd radeon hd 6800-series, då mitt ex köpte nytt)

Den har ett par år på nacken men fungerar fortfarande väldigt bra. Undrar bara om det är något man skulle kunna ändra/uppgradera för att den inte ska låta lika mycket. Öppen för de flesta förslag!

Även byta av chassi är intressant, då jag tycker det tillhörande är oerhört fult. Gillar fractals Define chassi om det skulle fungera.

Anyhow, tipsa!

Vill du ha ner ljudnivån bör du byta ut det mesta, d.v.s Nätaggregat,Chassi och CPU-kylaren. Dessa delar kan sedan återanvändas vid en framtida uppgradering. Med tanke på den stundande mellandagsrean skulle jag avvaktat en uppgradering, define R5 chassin kan man knippa för runt 8-900kr.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Skrivet av Peppar2014:

Vill du ha ner ljudnivån bör du byta ut det mesta, d.v.s Nätaggregat,Chassi och CPU-kylaren. Dessa delar kan sedan återanvändas vid en framtida uppgradering. Med tanke på den stundande mellandagsrean skulle jag avvaktat en uppgradering, define R5 chassin kan man knippa för runt 8-900kr.

Tack för svar!

Om du/någon annan har tips på andra uppdateringar man kan göra så blir jag superglad. Har märkt att jag har ganska låg fps när jag spelar lite nyare spel numera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av whokilledbob:

Tack för svar!

Om du/någon annan har tips på andra uppdateringar man kan göra så blir jag superglad. Har märkt att jag har ganska låg fps när jag spelar lite nyare spel numera.

Det är väl att byta ut grafikkortet till något mer "modernt", ett kort ur HD6800 serien duger väl i stort sett enbart till CS:GO. Vilket kort du bör satsa på beror helt på din totala budget för hela uppgraderingen.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av whokilledbob:

Tack för svar!

Grafikkort!
kanske ett beg gtx970 eller nytt gtx1050Ti eller annat beroende på budget

Visa signatur

Moderkort: X370 - CPU: 5600G - RAM: 32GB - M.2: 1.25TB - SSD: 500GB - GPU: RTX3060Ti - Chassi: Eclipse P400 - Skärm: AOC Q2770PQU + Mi Curved Gaming Monitor 34”

Permalänk
Skrivet av riger:

Grafikkort!
kanske ett beg gtx970 eller nytt gtx1050Ti eller annat beroende på budget

Okej, tack!

Permalänk

Tja!

Kollat lite fläkttemperaturer och mitt grafikkort verkar bli supervarmt när jag använder datorn, även cpufläkten, så ger mig själv kanske nytt i julklapp.
Skulle dessa funka?

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9981552/

Permalänk
Skrivet av whokilledbob:

Tja!

Kollat lite fläkttemperaturer och mitt grafikkort verkar bli supervarmt när jag använder datorn, även cpufläkten, så ger mig själv kanske nytt i julklapp.
Skulle dessa funka?

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9981552/

Ja.

Visa signatur

Citera för svar.