Första brott - grov ratt fylla wtf

Permalänk
Medlem

Många är alldeles för snälla emot klåparen här i tråden.
Jag har helt andra tankar, då jag samtidigt som detta hände i natt har 2 st döttrar ute på vägarna fast i nyktert tillstånd.
Den ena med i alla fall 8 års erfarenhet vid ratten, och den andra med bara drygt ett år.
Det är just sånt vi föräldrar oroar oss för, att såna ****""€{[idio**££** som du finns ute på vägarna.

jag hoppas du får LIDA ordentligt, länge och hårt för ditt val. och att det förhoppningsvis lär dig något inför framtiden...Jag har inga snälla ord att ge, inte heller har jag medlidande. i detta fall

Visa signatur

One of the sheep, and part of the herd!

Permalänk
Medlem

Som tidigare skrivits så se detta som en vändpunkt i ditt liv.

Var glad att du inte orsakat någon skada på någon annan. Min ståndpunkt är att våra straff för GROV rattfylla, som detta är alldeles för mesiga. Du borde ALDRIG få framföra ett fordon igen i ditt liv. Det är skillnad på grov och icke grov rattfylla kan jag lova.

Självklart är det trist för dig att du försatt dig i den situationen du gjort, och med handen på hjärtat så tror hag knappast att detta var första gången du kört påverkad. BORT FRÅN VÅRA VÄGAR! :@

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Om dessa siffror stämmer så måste jag nog ärligt talat säga att jag blir glatt överraskad ändå på hur pass bra folk kör när de är alkoholpåverkade. Endast (1 000+75)/4 600 000 = 0,023% av alla rattfyllor slutar i död eller svåra skador. Kalla mig optimist, men jag tycker ändå dom siffrorna är väldigt bra.

Men nej, jag vill självklart inte att folk kör bil påverkade. Jag måste nog ändå säga det för att ha ryggen fri, annars kommer det någon och attackerar mig snart.

Det räcker inte att enbart titta på statistiken för onyktra resor. Den säger inte mycket utan att sätta den i perspektiv mot "nyktra resor". Se:

0,5-1,0 promille = 13 gånger större olycksrisk än en nykter förare
1,0-1,5 promille = 100 gånger större olycksrisk än en nykter förare
1,5 promille och mer = 150 gånger större olycksrisk än en nykter förare

Källa: http://www.mhf.se/sv-SE/uppleva-resa/res-tryggt-sakert/rattfy...

Det innebär att i TS fall var risken ca 100 gånger högre (!) att han skulle orsaka en olycka än om han varit nykter. Även om procentsatsen för dödlig utgång är låg, så är risken betydligt högre än vanligt. Det är just därför som det inte är okej att köra berusad.

Permalänk
Avstängd

Du blir av med körkortet - Det finns en risk att du får ta om det, lite oklart hur de gör i ditt fall rent generellt.

Du blir garanterad dömd till fängelse. Något annat finns inte. Du ska dock veta att det rör sig om ca. 1-2 månader och det straffet kommer du kunna avtjäna med fotboja.

En dom verkställs efter 14 dagar efter rättegången om du inte överklagar. Tro mig, du vill inte överklaga. Det spelar ingen roll vad du har för historia etc. Utan det är bara bita i det sura äpplet.

Du har ingen dokumenterad historik med alkoholproblem, så ett program hos Frivården/KVV är inte aktuellt. Det tar dessutom minst 6 månadet att genomgå dem i regel, så det är värre än boja.

Om du har en otroligt skicklig advokat som bryr sig om ditt fall så kanske, KANSKE (jag har sett enstaka fall) kan du få vilkorligdom, böter och samhällstjänst 40-60 timmar.

Samhällstjänsten skall utföras på din fritid, så du kan inte bara riva av allt på en vecka. I regel så gör man 4 timmar i veckan. You do the math.

Och ja, jag vet hur det fungerar. Nej jag är inte dömd för rattfylla.

Visa signatur

Lantbrukare med intresse för teknik. Mest hjälper jag ungarna men jag hinner spela också. Krånglar hellre än bra med grejorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moralen:

Du har ingen dokumenterad historik med alkoholproblem, så ett program hos Frivården/KVV är inte aktuellt. Det tar dessutom minst 6 månadet att genomgå dem i regel, så det är värre än boja.

Det är ett krav från Kriminalvården om dom ska godkänna ansökan om att avtjäna straffet med fotboja. Programmet är en månad a sju tillfällen.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Grov rattfylla:
Körkortet borta i 2 år. Ansöka om alkolås till bilen går. Du står för alla kostnader/tester/service. Annars kan du tidigast ansöka om lämpa efter 18 månader och då lämna prover som bevisar din nykterhet i 6 månader och sedan ta om körkortet igen.

Straffet blir troligen en månad i fängelse (om du är ostraffad och inte har betalningsanmärkningar osv). Alternativt fotboja om du har arbete/studerar minst 50%. Ett annat alternativ är skyddstillsyn/samhällstjänst. Omständigheterna kring varför du tog bilen och var du körde kommer påverka. Böter kan det även bli tal om. Om du vill så kan det finnas möjlighet till behandlingshem (samma längd som fängelsestraffet) + skyddstillsyn i 1 år istället.

Tänk även på att du kommer få strängare straff om du gör något olagligt dom närmsta 3 åren och att du kommer finnas i belastningsregistret i minst 5 år (om du blir dömd).

Rekommenderar att du kontaktar öppenvården omedelbart. Även Vårdcentral för att eventuellt få medicin mot ditt alkoholmissbruk. Detta kommer även ses som positivt vid rättegången (förutsatt att du sköter det).

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X, 32GB@6000MHz DDR5 & Nvidia RTX 5070

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon160117:

åker den 5e Januari, redan erkänt grov rattfylla efter de blåste mig på stationen! Var för övrigt väldigt trevlig, pratglad och snäll under hela tiden jag var med polisen (som jag alltid är såklart!). H

Kan lägga till att någon resa till Australien är inte att tänka på. Även om du erkänt rakt av.

Accepterade du ett strafföreläggande på plats, av tex. en jouråklagare? Enligt det du skriver så så är så inte fallet, då hade du vetat om ditt straff, och för brott som är så grova som Grovt Rattfylleri så får man inte sådana. De frågar alltid om man accepterar det, men de delas inte ut kors och tvärs. Jag har hört om väldigt enstaka fall när det hänt, men det är via misstag eller idioti från polisens sida.

Så bara invänta en kallelse från tingsrätten med att datum när du skall infinna dig på huvudförhandling.
Du kommer bli tilldelad en offentlig försvarare om du inte skaffar dig en själv.

Kort innan rättegången kommer du bli kallad till frivården för en personutredning. Om du nu är skötsam etc. kommer den visa på att du inte har några poblem med missbruk osv. Denna kommer läsas upp under rättegången.

Har du dragit till Australien kommer du och ingen annan få betala för att åka hem. När du inte svarar på kallelsen kommer de börja eftersöka dig. Förmodligen först hos dina närstående. Du kommer inte kunna försöka vara med via videolänk eller liknande. I värsta fall beslutar de om, när de lokaliserat dig, om hämtning. Mindre troligt för ett sådant här brott men tro mig - allting ses som försvårande.

Du har fuckat up big time och du kommer få betala för det. Grov rattfylla ser man inte enkelt på. Det bästa du kan göra är att avboka dina australienplaner till att börja med. Jag skulle även berätta för päronen. Det kommer bli en ohållbar situation av lögner och annat tillslut.

Visa signatur

Lantbrukare med intresse för teknik. Mest hjälper jag ungarna men jag hinner spela också. Krånglar hellre än bra med grejorna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av smkr:

Det är ett krav från Kriminalvården om dom ska godkänna ansökan om att avtjäna straffet med fotboja. Programmet är en månad a sju tillfällen.

Jo självklart, Men nu har han ju inget problem med alkohol så då kommer han inte gå något program.

Skrivet av hulkenstrong:

Tänk även på att du kommer få strängare straff om du gör något olagligt dom närmsta 3 åren och att du kommer finnas i belastningsregistret i minst 5 år (om du blir dömd).

Rekommenderar att du kontaktar öppenvården omedelbart. Även Vårdcentral för att eventuellt få medicin mot ditt alkoholmissbruk. Detta kommer även ses som positivt vid rättegången (förutsatt att du sköter det).

Rätt mycket fel här.

Är han över 20 år kommer han finnas med i belastningsregistret i 10 år till att börja med.

Betalningsanmärkningar har inget med påföljden att göra.

Du har rätt i att det spelar in vart han körde. Däremot så är minimumstraffet han kommer få - 1 månad fängelse - i regel baserat på att man blev tagen utan att ha varit någon som helst fara för annan. Tex. på en grusväg i skogen, landsväg långt ut på landet eller liknande.

TS kommer bli dömd till 1-2 månaders fängelse eller en vilkrolig dom + samhällstjänst motsvarande 1-2 månaders fängelse eftersom han är tidigare ostraffad och om rätten anser att han inte kommer återfalla i brottslighet (dvs. att han är skötsamt)

Och det här med alkoholmissbruk etc. Har han ju inte. Att fejka ett missbruk för att tex. få en skyddstillsyn, böter och behandling är det dummaste han kan göra. Det är direkt kontraproduktivt till att rätten skulle anse att han inte återfaller i brott etc.

I vilket fall som helst. Australien är bara att spola i toaletten just nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moralen:

Jo självklart, Men nu har han ju inget problem med alkohol så då kommer han inte gå något program.

Det kan man nog inte avgöra med informationen från denna tråden. Men om han talar sanning så har han gjort sig skyldig till grovt rattfylleri vilket är ett stort och allvarligt problem.

Kör man med så mycket alkohol i blodet (över 1 promille) så har man med all sannolikhet en förhöjd toleransnivå vad gäller alkohol, och har eller håller på att utveckla ett beroende.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

Många är alldeles för snälla emot klåparen här i tråden.
Jag har helt andra tankar, då jag samtidigt som detta hände i natt har 2 st döttrar ute på vägarna fast i nyktert tillstånd.
Den ena med i alla fall 8 års erfarenhet vid ratten, och den andra med bara drygt ett år.
Det är just sånt vi föräldrar oroar oss för, att såna ****""€{[idio**££** som du finns ute på vägarna.

jag hoppas du får LIDA ordentligt, länge och hårt för ditt val. och att det förhoppningsvis lär dig något inför framtiden...Jag har inga snälla ord att ge, inte heller har jag medlidande. i detta fall

Jag håller med. Det funkar inte med ett "förlåt" det ger jag fan i. Första gången han kör bil full och åkte dit, den går jag inte på. Han kommer säkert gråtandes igen när han kört ihjäl någon, vill ha empati och förståelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moralen:

Rätt mycket fel här.

Är han över 20 år kommer han finnas med i belastningsregistret i 10 år till att börja med.

Betalningsanmärkningar har inget med påföljden att göra.

Och det här med alkoholmissbruk etc. Har han ju inte. Att fejka ett missbruk för att tex. få en skyddstillsyn, böter och behandling är det dummaste han kan göra. De kommer märka direkt att han inte har problematiken och då blir det anstalt direkt med den sköna inställelsetiden framför sig om han inte nöjdförklarar sig och sitter i häktet, eller att KVV snabbar på med ett beslut om boja osv.

I vilket fall som helst. Australien är bara att spola i toaletten just nu.

Hur vet du att han inte har problem? Åker man dit för grov rattfylla har man troligen druckit en hel del och byggt upp en tolerans mot alkohol och detta tyder ofta på ett riskbruk/missbruk. Därav min rekommendation att kontakta öppenvården/vårdcentralen för att få hjälp att både se OM man har ett missbruk och hur långt det gått. Det är viktigt ta tag i det så snabbt som möjligt. Varför det inte är obligatoriskt med behandling vid rattfylla/grov rattfylla över mitt förstånd.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Känner en som blev tagen också för första gången för grov rattfylla(första brott) och han fick 13000kr i böter och indragen körkort i 8 månader.

Visa signatur

Lite go musik att njuta av medans du sitter och slö surfar :)
https://www.youtube.com/watch?v=KnX1QXroAss

Permalänk
Avstängd
Skrivet av smkr:

Det kan man nog inte avgöra med informationen från denna tråden. Men om han talar sanning så har han gjort sig skyldig till grovt rattfylleri vilket är ett stort och allvarligt problem.

Kör man med så mycket alkohol i blodet (över 1 promille) så har man med all sannolikhet en förhöjd toleransnivå vad gäller alkohol, och har eller håller på att utveckla ett beroende.

Skrivet av hulkenstrong:

Hur vet du att han inte har problem? Åker man dit för grov rattfylla har man troligen druckit en hel del och byggt upp en tolerans mot alkohol och detta tyder ofta på ett riskbruk/missbruk. Därav min rekommendation att kontakta öppenvården/vårdcentralen för att få hjälp att både se OM man har ett missbruk och hur långt det gått. Det är viktigt ta tag i det så snabbt som möjligt. Varför det inte är obligatoriskt med behandling vid rattfylla/grov rattfylla över mitt förstånd.

Citerar er båda här.

Jo, absolut. Men jag förmodade att TS hade skrivit om han hade problem med alkohol, det var allt.

Men låtsäga att han har problem, säger till öppenvården och KVV vid personutredningen att han vill ha behandling så kommer rätten INTE kunna utdöma en villkorlig dom + samhällstjänst.

Det blir då garanterat Skyddstillsyn (1+2 år varav första året är såkallat "intensivövervakat") + att han skall underkasta sig behandling vilken av frivården anses lämplig + att han även kan få samhällstjänst. Och det är ett långt mycket hårdare och längre straff än att bara riva av 40-60 timmars samhällstjänt och en villkorlig dom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moralen:

Citerar er båda här.

Jo, absolut. Men jag förmodade att TS hade skrivit om han hade problem med alkohol, det var allt.

Men låtsäga att han har problem, säger till öppenvården och KVV vid personutredningen att han vill ha behandling så kommer rätten INTE kunna utdöma en villkorlig dom + samhällstjänst.

Det blir då garanterat Skyddstillsyn (1+2 år varav första året är såkallat "intensivövervakat") + att han skall underkasta sig behandling vilken av frivården anses lämplig + att han även kan få samhällstjänst.

Det har du helt rätt i, men kriminalvården har rätt att i princip ställa vilka krav som helst oberoende av domstolen. Det är även kriminalvården som beslutar om fotboja. Fotboja klassas som ett fängelsestraff, även om det finns vissa praktiska skillnader, bla max 6 månader osv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160117:

Vafan ska jag säga liksom? Det är som det är just nu, jag hoppas bara att mina planer inte blir helt förstörda pga mitt misstag...

Riktigt dumt att köra alkoholpåverkad

Körde bra, inge farlig körning etc..

Intressant hur olikt en utekväll kan gå, mest lust att bara hoppa av en bro just nu (tänker inte ta livet av mig jag har bara aldrig befunnit mig i en så dålig situation som nu)

Säger allt om din intelligens, eller snarare avsaknaden av det.

Skrivet av anon160117:

Inte druckit på minst två veckor och skulle _bara_ köra hem en kompis

Vill du ha en guldstjärna eller? Som vi redan fastställt lider du av allvarlig "IQ-brist" så du gör det bara värre av att skriva mer på samma sätt som du säkerligen förvärrade din situation när du var pratglad med snuten.

Skrivet av anon160117:

Farsan har en BMW 428i 2016, skulle nog inte ha kvar körkortet länge om jag ägde den, går som ett skott! Extrem körglädje, bra ljudsystem (riktigt skönt med bluetooth och allt det öppnar upp för) och över allt utseendet, en riktig skönhet och dessutom har jag bara sett en handfull med 428i Coupes.

Hittade ditt inlägg från i våras, komiskt va? Hahaha ay lmao

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jan Cogo:

Känner en som blev tagen också för första gången för grov rattfylla(första brott) och han fick 13000kr i böter och indragen körkort i 8 månader.

Transportstyrelsen drar in kortet (kallat spärrtid) som minimum 1 år (12månader) ifall du rapproteras för grovt rattfylleri. Så detta var väldigt länge sedan, eller så har du missförstått eller blivit felinformerad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Jag håller med. Det funkar inte med ett "förlåt" det ger jag fan i. Första gången han kör bil full och åkte dit, den går jag inte på. Han kommer säkert gråtandes igen när han kört ihjäl någon, vill ha empati och förståelse.

Vet du varför jag inte håller med på denna punkt?

Jag ska berätta. Troligen mår han skit nu. Massa känslor tankar rasar fullt ut. Att skrika och skälla ut här kommer bara trycka ner han mer. Har du ett riskbruk/missbruk är chansen stor att han då tar till alkohol igen.
Okej men varför ska vi bry oss om det? Han har ju åkt dit och kommer bli dömd. Har han blåst för grov rattfylla har polisen redan tagit hans körkort. Well...Det första som sker när polisen släpper dig är att du får din bilnyckel tillbaka och blir visad ut från polisstationen. Så vad tror ni som ryter till här att det finns för risk med en med alkoholproblematik och massa skuld/tyng/ilska/stress/ångest och en bilnyckel i handen?

Jag överlåter dömandet till rättsväsendet och försöker peka mot diverse hjälpmedel istället. Detta anser jag som säkrast för individen och samhället. Däremot tänker jag inte sitta och förminska problemet utan försöka hålla mig neutral. Stöttning ska ske om han själv söker sig mot behandling och vill/visar på ändring/förbättring.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av smkr:

Det har du helt rätt i, men kriminalvården har rätt att i princip ställa vilka krav som helst oberoende av domstolen. Det är även kriminalvården som beslutar om fotboja. Fotboja klassas som ett fängelsestraff, även om det finns vissa praktiska skillnader, bla max 6 månader osv.

Ja, nu är vi på banan. Fotbojan är en frihetsberövande åtgärd och är aktuell sålänge man har sysselsättning som sagt, så är det ett alternativ om KVV anser det lämpligt istället för tid på anstalt.

Det jag menar är att det som KVV lägger fram är i regel vad domstolen går på - speciellt i sådana här fall. Och på TS låter det som att han har en walk in the park framför sig.

Det kan jag meddela att det har han inte. Bättre att vara ärlig här. Han har sabbat så jävla mycket i och med det här att han förstår inte.

- Söka jobb? De begär registerutdrag från McDonalds numera. Vem försvinner först i en gallring? Den med eller utan belastningsregister?
- Lexbase? Tjoho!
- Dra och chilla i Australien i väntan på eventuella förhör (kommer garanterat bli kallad till ett förhör inom kort även om han redan blivir hörd) , utredningar, möten med advokat, huvudförhandling och påföljder?

HAHA säger jag bara.

Det är bara bita i det sura äpplet och försöka göra det bästa av situationen. Har han problem med spriten - sökhjälp och se till att slippa andra påföljder än behandling. Har han inte problem - se till att ta straffet som tar kortast möjliga tid att avhandla. Fängelse i tex. 45 dagar (i det här fallet förmodar vi att han har möjlighet till sysselsättning och fotboja då via KVV) är betydligt mildare än att ha skyddstillsyn i 1 år med möten varje vecka under minst 4-6 månader innan de börjar slappna av lite. Och detta är inte säkert, allt beror på övervakaren och dennes filosofi.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moralen:

Citerar er båda här.

Det blir då garanterat Skyddstillsyn (1+2 år varav första året är såkallat "intensivövervakat") + att han skall underkasta sig behandling vilken av frivården anses lämplig + att han även kan få samhällstjänst. Och det är ett långt mycket hårdare och längre straff än att bara riva av 40-60 timmars samhällstjänt och en villkorlig dom.

Så du vill ha ut en som kan ha problem med alkohol i samhället så fort som möjligt och med så liten kontroll på sig som möjligt? Det är väl inget negativt med 1 års övervakning? Har han inte problem med alkohol så ska ett år nykter inte vara ett problem ändå?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moralen:

Ja, nu är vi på banan. Fotbojan är en frihetsberövande åtgärd och är aktuell sålänge man har sysselsättning som sagt, så är det ett alternativ om KVV anser det lämpligt istället för tid på anstalt.

Det jag menar är att det som KVV lägger fram är i regel vad domstolen går på - speciellt i sådana här fall. Och på TS låter det som att han har en walk in the park framför sig.

Det kan jag meddela att det har han inte. Bättre att vara ärlig här. Han har sabbat så jävla mycket i och med det här att han förstår inte.

- Söka jobb? De begär registerutdrag från McDonalds numera. Vem försvinner först i en gallring? Den med eller utan belastningsregister?
- Lexbase? Tjoho!
- Dra och chilla i Australien i väntan på eventuella förhör (kommer garanterat bli kallad till ett förhör inom kort även om han redan blivir hörd) , utredningar, möten med advokat, huvudförhandling och påföljder?

HAHA säger jag bara.

Inget fel i det du skriver här, det jag pekade på var skillnaden mellan att i domstol dömas till vård pga. drogproblem och att genomgå ett program hos Kriminalvården.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Ironiskt att du skall just till Australien:

Permalänk
Medlem

Hur mycket får man dricka för att nå 1,1 om man väger 80-90kg ? 6-8 stora stark på några timmar ?

Har man vänt över promillen så är det väl frågan om man bör köra dagen efter heller.

Det är ju iaf inte något man råkar göra efter en eller två öl till maten om man säger så....

Kan säga att jag inte känner någon sympati för TS, man vet om man druckit alkohol, man råkar inte glömma det om man har så mycket i blodet. Ska inte säga mer än så för vad jag anser om beteendet att köra påverkad är inget jag kan skriva på swec utan risk för ban.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hulkenstrong:

Så du vill ha ut en som kan ha problem med alkohol i samhället så fort som möjligt och med så liten kontroll på sig som möjligt? Det är väl inget negativt med 1 års övervakning? Har han inte problem med alkohol så ska ett år nykter inte vara ett problem ändå?

Det säger jag inte. jag säger dock att om han inte har problem med alkoholism så är det ingen poäng i att han går ett program och får behandling. Och tror han att straffet är mildare att försöka få till det och säga att han har problem (genom att tex. besöka öppenvården m.m.) så kommer det ta oändligt mycket längre tid tills han kan lägga detta bakom sig och gå vidare i livet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Ironiskt att du skall just till Australien:
https://youtu.be/Z2mf8DtWWd8

Med lite tur sätter han bilen runt ett träd nästa gång.

Permalänk
Medlem

@Karaff: gjorde en snabbis med det här.
http://www.promillehalt.se/

8 starköl på 2 timmar ge 1.19 promille

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/ASUS PRIME Radeon RX 9070 OC 16GB/Corsair SF750 Platinum/Kingston Fury Beast 2x16GB 3600MHz CL18/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Hur mycket får man dricka för att nå 1,1 om man väger 80-90kg ? 6-8 stora stark på några timmar ?

Har man vänt över promillen så är det väl frågan om man bör köra dagen efter heller.

Det är ju iaf inte något man råkar göra efter en eller två öl till maten om man säger så....

Kan säga att jag inte känner någon sympati för TS, man vet om man druckit alkohol, man råkar inte glömma det om man har så mycket i blodet. Ska inte säga mer än så för vad jag anser om beteendet att köra påverkad är inget jag kan skriva på swec utan risk för ban.

Det är svårt att svara på, det beror på vad dina 80-90 kilo består av, alkohol är vattenlösligt inte fettlösligt. så är du stor och har mycket muskler så kommer alkoholen att spädas ut mer än om du inte har så mycket muskler men mer fett.

Har man varit berusad dagen innan så bör man låta bilen stå hela dagen, brukar ta en massa timmar innan man är ren från alkohol. Vill minnas att en 33cl 5% öl tar en timma för kroppen att förbränna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kollade lite i hans post history
Du ska inte köra full

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quon:

Du ska inte köra full

Haha den var lite komisk

Men det brukar ju vara så att. det är lätt att slåss för sina principer men svårt att följa dom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En polare åkte dit för 10 år sedan typ. 1.2 promille kostade honom 2 års indraget körkort samt fotboja i 6 månader eller så med restriktioner på vart han fick röra sig samt en massa hembesök etc.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quon:

Du ska inte köra full

xD