Nvidia Shield eller Galaxy Tab A?

Permalänk
Medlem

Nvidia Shield eller Galaxy Tab A?

Hej

Är ute efter en ny surfplatta då min gamla krånglar hela tiden.
Vill inte lägga för mycket pengar på en, så jag är ute efter en som är bra, men inte för dyr.
Har därför tittat in de två som är nämnda i rubriken och undrar om någon kan ge tips på vilken jag bör välja.

Jag spelar mest spel och surfar lite på min nuvarande platta. Lite film blir det också.

Nvidia har en mini HDMI, vilket jag gillar, men Galaxy känns som en lite bättre platta.
Storlekarna är olika på dem, men det rör mig inte så värst mycket. Hade från början tänkt gå ner från min 10-tummare till något mindre (inte för att storleken stört mig, men tänkte testa något nytt), men att Galaxyn är större är okej.

Så vilken tycker ni att jag ska välja, eller finns det andra alternativ i samma prisklass som är bättre?

Tack på förhand.

Permalänk

Personligen så är jag extremt nöjd med min nvidia shiel k1 skulle inte byta mot någon annan i den prisklassen

Sida mot sida
http://m.gadgets.ndtv.com/samsung-galaxy-tab-a-10-1-2016-lte-...
De enda galaxy verkar ha bättre är större skärm.
Shielden har Android 6.0 nu med
Så den rekommenderar jag tror inte någon platta ligger nära den prestandamäsigt i den prisklassen. Dock får du inte med laddare men kan använda vilken Android laddare som helst med till den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Medlem

Galaxy är bara bättre om du ska kolla mycket film då är 10 tum att föredra annars piskar shield det mesta som finns därute tycker jag.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren.
Jag ser förvisso ibland på film på min nuvarande platta, men Nvidia känns ändå som ett lite bättre alternativ. Och det funkar ju att titta på film på 8 tum.

Så det blir nog en Nvidia Shield.

Permalänk
Medlem

@cenneth:
Beställde själv precis en Shield

Permalänk
Medlem

Jag har 2 shield plattor, jättenöjd med båda. Dock på den äldre fanns det med en penna och lampa som visar när man laddar plattan. Det hade försvunnit på plattan jag köpte för en månad sen.