Corsair Vengeance DDR3 minnen trasiga

Permalänk
Medlem

Corsair Vengeance DDR3 minnen trasiga

Halloj.

Jag får fel på några av mina minnesmoduler i min rigg när jag kör memtest86. De är inköpa 2012 och 2013 från Inet (4x4 GB) och ska ju enligt er ha livstids garanti. Hur går jag tillväga för att ersätta dessa?

Tack på föhand/
Kilrah

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, Ryzen 7 9800X3D, Hellhound 7900 XTX, 64GB Kingston Fury, SoundBlaster Z, Corsair HX1200i

Permalänk
Medlem

@Kilrah:
Skapa ett konto här:
https://corsair.secure.force.com/ (om du inte redan har ett).
Sedan skapar du en ticket, för att det ska snabbare "ladda upp" ditt kvitto som bild fil eller pdf (ja, kvitto krävs, annars kommer de inte godkänna din RMA), vänta på att du får RMA godkänt, då får du ett RMA nummer.

Vill du ha minne skickad till dig innan du skickar in dina trasiga, PM'ar du Corsair Johan ditt ticket nummer, (eller anger det här i tråden) och ber honom att göra om det till Express RMA, var dock medveten om att vid Express RMA måste du ha ett kreditkort, så de kan reservera kostnaden för det de skickar, denna reservation släpps när de har fått in dina trasiga.

Känner du för att ringa till USA, kan du begära att få det omgjort till ett Express RMA den vägen också.

Observera att om du som slutkund kontaktar Corsair för utbyte, så får du själva betala frakten till dem (skickas till Holland), frakten till dig står de för.

Notera också om de är kit, måste du skicka som kit, d.v.s oavsett om det bara är fel på ett av dem, så måste du skicka hela kit'et.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Gött, tack för svar. Får se till att få iväg de nu då, måste tyvärr montera ner kylaren först för att komma åt dem...

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, Ryzen 7 9800X3D, Hellhound 7900 XTX, 64GB Kingston Fury, SoundBlaster Z, Corsair HX1200i

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Kilrah:

Gött, tack för svar. Får se till att få iväg de nu då, måste tyvärr montera ner kylaren först för att komma åt dem...

Hör av dig hur det går!

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hör av dig hur det går!

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Har varit i kontakt med Inet som hävdar att det är aktiv garanti fortfarande så de ska skickas ner dit nu.

Visa signatur

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Kilrah:

Har varit i kontakt med Inet som hävdar att det är aktiv garanti fortfarande så de ska skickas ner dit nu.

Perfekt!

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan