hur spelar man in på en Sony Walkman MZ-R900?

Permalänk
Medlem

hur spelar man in på en Sony Walkman MZ-R900?

Jag har liksom ingen aning, skall man stoppa in en sladd man fick med ( den där som ser ut på samma ställ på bägge sidorna ) i ljudkortet och sen i den vita hålet på minidiscen? och sen bara dra record knappen åt sidan och sen trycka på knappen bredvid för att spela in? jag vet inte hur man använder denna mini disc och polaren jag låna den av är inte hemma. så ifall någon vet vore jag tacksam ifall han/hon kunde berätta hur man spelar in på denna mini disc spelare..

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Tech Support: "I need you to boot the computer."
Customer: (THUMP! Pause.) "No, that didn't help."

Permalänk
Medlem

Här är användarmanualen till MZ-R900 i pdf-format.

http://www.minidisc.org/manuals/sony/sony_mzr900_manual.pdf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
Här är användarmanualen till MZ-R900 i pdf-format.

http://www.minidisc.org/manuals/sony/sony_mzr900_manual.pdf

tackar . hoppas jag hittar, åker snart iväg med ett tåg som går kl 3.. så måste hinna bränna in låtarna annars kan jag inte ta med mig musik

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

problemet är att när jag spelar in så spelas det inte något ljud

alltså kopplar man in sladden till Line in på mini discen ,och sen in i hålet där högtalaren brukar kopplas till? sen spela upp en låt i winamp , då skall den spelas in?

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

du måste antagligen trycka på någon rec. knapp också...

Permalänk
Medlem

På min MZ-R90 går processen till på detta sätt iaf:

1. Koppla LINE OUT på ljudkortet till LINE IN på minidiscen (med en 3,5 hane-3,5-hane-sladd).

2. Flippra lite med knapparna på MD:n så den vaknar.

3. Håll in PAUSE (II) på MD:n och dra den röda REC-slidern till höger - släpp. Nu är MD:n i lyssnarläge, dvs den spelar inte in nåt men du ser vad den hör på displayen.

4. Sätt igång låten i datorn (Winamp - Play).

5. Kolla på MD:n:s dB-visare i displayen, det är som en liten progressbar. På MZ-R90 ska progressbaren stanna precis på mitten/vara där för bäst inspelning (enligt Sony). Men om du överdriver lite, typ sätter på 75% av baren som max istället så får du fetare ljud. Jag brukar överdriva lite

6. Justera Winamps volym så progressbaren hamnar där du vill. Tips: lyssna i hörlurarna på MD:n för att få vettig volym (what you hear is what you get).

7. När allt verkar OK laddar du låtarna i winamps playlist och trycker på PAUSE-knappen... MD spelaren går då ur lyssnarläget och börjar spela in det den hör.

8. Tryck på STOP på MD:n när du e klar.

Tips (igen): spelaren gör ny spårmarkering när den hört tystnad i 2 sec. Utnyttja detta (få spårmarkering mellan låtarna) genom att köra MD-pluginen på Winamp.com; Minidisc track pauser 2, endast winamp 2. Så kan du slänga i en spellista i winamp, sätta på rec o sen sova ... klicka i displayen i Winamp så den visar minustid istället också förresten... så har man mer koll

Visa signatur

"... ååh ja lättar ja flyger ja svävar fram..."