HP ML10V2 Problem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2011

HP ML10V2 Problem

Hej,

Har en HP server som inte beter sig konsekvent vilket jag misstänker beror på något av HW/BIOS/drivrutiner.

Går från Ubuntu till Solaris.

Installationen går igenom utan problem men systemet startar inte upp efter reboot. Grub fungerar och man väljer Solaris. Programversionen visas på skärmen så det verkar ok men efter några sekunder startat datorn om.

Gjorde en factory restore på BIOS, ändrade till stöd för boot från USB och en ny installation. Installationen går igenom utan problem och efter reboot startat Solaris som det skall. Jag stänger ned systemet och dagen efter när jag skall fortsätta installationen av applikationer startar inte systemet igen utan beter sig som ovan med omstart när Solaris skall installeras.

Inga varningar som visas på skärmen när det händer och när man skall montera USB/rpoolen så varnar den för att filsystemet saknas eller är skadat. Dock ser man Grub katalogen när man importerar rpoolen.

Har testat tre olika installationsmedium för Solaris och alla beter sig på samma sätt så jag tycker det lutar åt att det är något problem med själva servern.

Har någon varit med om samma problem?
Hur kan man gå vidare?