Inet - Ångerrätt monterad dator

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Triton242:

Då gör du det enkelt för dig och köper ifrån dem i framtiden.
Visar det sig att alla kunder börjar göra det kommer andra företag följa efter.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför ska alla andra följa efter?! Ångerrätten är ingen som företaget kan välja att göra som dom vill.
Jag ser detta som mer korrekt än Intes egna tollkning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Verkar sitta många företagare här som tänker ur ett företags perspektiv och inte konsumentens.

Vilka är det som i slutändan får betala för strulpellar och velputtar som alltid ska öppna, använda och sen skicka tillbaka? Är det onda direktörer som vältrar sig i pengar som Joakim von Anka? Nej det är vi andra konsumenter som får betala i slutändan.

Aldrig personligt ansvar utan det är alltid någon annans fel. I TS fall är det tydligen Intels (!!) fel trots att TS beställt ett AMD-system...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lobocut:

Varför ska alla andra följa efter?! Ångerrätten är ingen som företaget kan välja att göra som dom vill.
Jag ser detta som mer korrekt än Intes egna tollkning.

Tolkar jag dig rätt att du tycker en sak och jag en annan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Vilka är det som i slutändan får betala för strulpellar och velputtar som alltid ska öppna, använda och sen skicka tillbaka? Är det onda direktörer som vältrar sig i pengar som Joakim von Anka? Nej det är vi andra konsumenter som får betala i slutändan.

Aldrig personligt ansvar utan det är alltid någon annans fel. I TS fall är det tydligen Intels (!!) fel trots att TS beställt ett AMD-system...

Jag satt och filade på EXAKT samma argument men såg nu att du skrivit ett som duger åt oss andra.

Ta ansvar för dina handlingar, svårare är det inte.
Tyvärr finns det så sjukt många exempel som man träffar varje dag som bara skyller på andra och blå ljuger rakt upp ansiktet för så fjuttiga saker som 5kr att man skulle vilja vara Christopher Silfverbielke flera gånger per dag och rensa upp & ha lite skojsigt.

Permalänk
Medlem

Har inte läst igenom hela tråden, men bifogar en länk.
https://www.inet.se/info/9/forsaljningsvillkor

Det här står under "Ångerrätt vid distansavtal (privatkonsument)"
"Ångerrätten gäller inte hygienartiklar som ex. in-ear hörlurar, datorprogram, spel eller ljud- och bildupptagningar då förseglingen/plomberingen brutits samt specialtillverkad dator av oss."

Permalänk
Medlem
Skrivet av backlulund:

Har inte läst igenom hela tråden, men bifogar en länk.
https://www.inet.se/info/9/forsaljningsvillkor

Det här står under "Ångerrätt vid distansavtal (privatkonsument)"
"Ångerrätten gäller inte hygienartiklar som ex. in-ear hörlurar, datorprogram, spel eller ljud- och bildupptagningar då förseglingen/plomberingen brutits samt specialtillverkad dator av oss."

1. Ett företag kan skriva lite vad det vill, det innebär inte att det gäller.
2. För vissa av dessa varor så är det klart att ångerrätten inte gäller, vad som har argumenterats för eller emot i tråden är om en ihopsatt dator av vanliga delar kan anses vara specialtillverkad.

Vad är skillnaden mellan att jag köper en dator av vissa delar som företaget sätter ihop och som jag sedan kräver att få ångra och att jag köper samma delar, sätter ihop dem, och vill sedan ångra dem.

Eller om man som TS ångrar minnena i av företaget ihopsatt dator jämför med att man köper delarna själv, sätter ihop det, testar systemet, och sedan bestämmer sig för att använda ångerrätten för minnena.

En vanlig ihopsatt dator kan inte jämföras med tex specialtillverkade skor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backlulund:

Har inte läst igenom hela tråden, men bifogar en länk.
https://www.inet.se/info/9/forsaljningsvillkor

Det här står under "Ångerrätt vid distansavtal (privatkonsument)"
"Ångerrätten gäller inte hygienartiklar som ex. in-ear hörlurar, datorprogram, spel eller ljud- och bildupptagningar då förseglingen/plomberingen brutits samt specialtillverkad dator av oss."

Skrivet av Gropenator:

1. Ett företag kan skriva lite vad det vill, det innebär inte att det gäller.
2. För vissa av dessa varor så är det klart att ångerrätten inte gäller, vad som har argumenterats för eller emot i tråden är om en ihopsatt dator av vanliga delar kan anses vara specialtillverkad.

Vad är skillnaden mellan att jag köper en dator av vissa delar som företaget sätter ihop och som jag sedan kräver att få ångra och att jag köper samma delar, sätter ihop dem, och vill sedan ångra dem.

Eller om man som TS ångrar minnena i av företaget ihopsatt dator jämför med att man köper delarna själv, sätter ihop det, testar systemet, och sedan bestämmer sig för att använda ångerrätten för minnena.

En vanlig ihopsatt dator kan inte jämföras med tex specialtillverkade skor.

Självklart skriver företag lite som de vill, men om det står under försäljningsvillkor så har man väl som köpare accepterat dessa?

Är det inte så att om ett företag bygger en dator så säljer de datorn som "färdigbyggd" även om man valt delarna själv?
Man kan ju inte köpa en dator på elgiganten och säga att man ångrar minnena.
I annat fall så bör man väl kunna plocka ur minnet och "ångra" det köpet, dock är det svårt om det måste vara obruten förpackning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mfm:

Vilka är det som i slutändan får betala för strulpellar och velputtar som alltid ska öppna, använda och sen skicka tillbaka? Är det onda direktörer som vältrar sig i pengar som Joakim von Anka? Nej det är vi andra konsumenter som får betala i slutändan.

Aldrig personligt ansvar utan det är alltid någon annans fel. I TS fall är det tydligen Intels (!!) fel trots att TS beställt ett AMD-system...

Skrivet av Triton242:

Tolkar jag dig rätt att du tycker en sak och jag en annan?

Så är det, men skillnaden är att du tolkar det utefter eget tycke. Jag tolkar det utefter vad lagen säger, vad förarbeten säger, tidigare beslut och formuleringar från ARN och juridisk uttalande från juridikstudenter på olika sidor.

Permalänk
Medlem

@backlulund: Allmänt: Herregud vad många det är som skjuter från höften och gör ett juridiskt spörsmål till ett stackars-företag-som-måste-följa-lagen-dito. Distans- och hemförsäljningslagen är tvingande till konsumentens fördel. Detta p.g.a. att konsumenten helt riktigt anses mer utsatt än näringsidkaren. Det går att avtala om bättre villkor än de som nämns i distans- och hemförsäljningslagen men det går inte att avtala om ur konsumentens perspektiv sämre villkor (med få undantag).

Det enda, och låt mig upprepa, DET ENDA som är intressant för tråden är huruvida 2 kap 11 § 3 är tillämplig i det här fallet: Undantag från distans- och hemförsäljningslagen när en vara tillverkats enligt konsumentens anvisningar, eller på annat sätt fått en tydlig personlig prägel.

Som tidigare lyfts är det inte bara att tänka: OJ MEN INET HAR BYGGT DATORN PÅ BEGÄRAN OCH DÄRFÖR HAR DEN TILLVERKATS ENLIGT TS ANVISNINGAR!!!111oneoneoenoneone!!11 Det är inte så juridik fungerar. Det finns ett par anledningar till varför juristprogrammet kräver en hyfsad insats under 4.5 år. Att lära sig tolka och värdera rättskällor är en (eller två) av dem.

TS har vid ett par tillfällen fått uppmaningen att föra frågan vidare till ARN. Det kan vara intressant, inte för att sätta dit Inet utan för att se hur paragrafen tolkas. Nu saknar ARN juridisk dignitet jämfört med exempelvis en dom men kan ändå ge en fingervisning. Enligt förarbetena handlar det om "en vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål" -> "en vara som näringsidkaren normalt inte har i sitt sortiment". När det gäller personlig prägel krävs inte vidare kommentar än att det inte är tillämpligt eftersom det handlar om exempelvis tryckta namnskyltar, specialtryck på t-shirt, etc.

Med hänvisning till stycket ovan, samt tanken om att distans- och hemförsäljningslagen är tvingande till konsumentens fördel tror jag att ARN kanske, eventuellt, hyfsat troligen, typ, skulle anse att rekvisiten inte är uppfyllda.

Edit: Syftningsfel.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av backlulund:

Självklart skriver företag lite som de vill, men om det står under försäljningsvillkor så har man väl som köpare accepterat dessa?

Är det inte så att om ett företag bygger en dator så säljer de datorn som "färdigbyggd" även om man valt delarna själv?
Man kan ju inte köpa en dator på elgiganten och säga att man ångrar minnena.
I annat fall så bör man väl kunna plocka ur minnet och "ångra" det köpet, dock är det svårt om det måste vara obruten förpackning.

Men vad är det du inte förstår? Företag kan skriva lite som dom vill,där är vi alla överens...
Men bara för att företag skriver något i avtalet betyder det inte att det gäller. Ångerrätten är en sådan lag som företag inte kan hitta på egna regler för vad som ska gälla. Ångerrätten är bindande i sin helhet.
Företag som hittar på egna försäljningvillkor som skulle göra ångerrätten oanvändbar i delar eller helhet ÄR inte bindande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lobocut:

Så är det, men skillnaden är att du tolkar det utefter eget tycke. Jag tolkar det utefter vad lagen säger, vad förarbeten säger, tidigare beslut och formuleringar från ARN och juridisk uttalande från juridikstudenter på olika sidor.

Gud vad du missar poängen ***bort/mod***

§1.1 /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Triton242:

Gud vad du missar poängen vad vi båda två menar...

Eller så kan du inte läsa. Läs fösta meningen 100 ggr till.

Permalänk
Medlem

@Lobocut jag tolkar absolut ingenting förutom vad du skrev lite längre upp

Permalänk
Avstängd

Vad är poängen som jag missa...

Permalänk
Medlem

Hänvisar till http://www.hallakonsument.se/angerratt där det står "Det finns undantag då ångerrätten inte gäller. Säljaren ska informera dig om ångerrätten inte gäller ditt köp." vilket de gjort via försäljningsvillkoren.

Men ge inte upp, gå till butiken i helgen som du tänkt.
Annars kan du prova med Konsumentverkets ångerblankett. http://publikationer.konsumentverket.se/sv/kontrakt-och-malla...

Har du köpt datorn online har du 14 dagars ångerrätt, har du köpt den i butik har du tyvärr ingen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Triton242:

Jag satt och filade på EXAKT samma argument men såg nu att du skrivit ett som duger åt oss andra.

Ta ansvar för dina handlingar, svårare är det inte.
Tyvärr finns det så sjukt många exempel som man träffar varje dag som bara skyller på andra och blå ljuger rakt upp ansiktet för så fjuttiga saker som 5kr att man skulle vilja vara Christopher Silfverbielke flera gånger per dag och rensa upp & ha lite skojsigt.

Nu handlar inte diskussionen om vad du eller någon annan TYCKER utan om utifall ångerrätten gäller eller om monterad dator räcker för att räknas som specialtillverkad.

Skrivet av backlulund:

Självklart skriver företag lite som de vill, men om det står under försäljningsvillkor så har man väl som köpare accepterat dessa?

Är det inte så att om ett företag bygger en dator så säljer de datorn som "färdigbyggd" även om man valt delarna själv?
Man kan ju inte köpa en dator på elgiganten och säga att man ångrar minnena.
I annat fall så bör man väl kunna plocka ur minnet och "ångra" det köpet, dock är det svårt om det måste vara obruten förpackning.

Det spelar ingen roll om man som köpare har "accepterat köpvillkoren" eller inte. Ångerrätten är såvitt jag vet en s.k tvingande lagstiftning som inte går att avtala bort. Sen kan man såklart diskutera om ev ångerrätt gäller hela köpet (hela datorn) eller om man kan utnyttja den på bara en del som t.ex minnena (tveksamt om man kan enligt mig).

Skrivet av backlulund:

Hänvisar till http://www.hallakonsument.se/angerratt där det står "Det finns undantag då ångerrätten inte gäller. Säljaren ska informera dig om ångerrätten inte gäller ditt köp." vilket de gjort via försäljningsvillkoren.

Men ge inte upp, gå till butiken i helgen som du tänkt.
Annars kan du prova med Konsumentverkets ångerblankett. http://publikationer.konsumentverket.se/sv/kontrakt-och-malla...

Har du köpt datorn online har du 14 dagars ångerrätt, har du köpt den i butik har du tyvärr ingen.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inte upp till butiken att bestämma (hitta på) i vilka fall ångerrätten inte gäller. Det finns beskrivet i lag/i förarbetena till lagarna i vilka fall ångerrätten inte gäller.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av backlulund:

Hänvisar till http://www.hallakonsument.se/angerratt där det står "Det finns undantag då ångerrätten inte gäller. Säljaren ska informera dig om ångerrätten inte gäller ditt köp." vilket de gjort via försäljningsvillkoren.

Men ge inte upp, gå till butiken i helgen som du tänkt.
Annars kan du prova med Konsumentverkets ångerblankett. http://publikationer.konsumentverket.se/sv/kontrakt-och-malla...

Har du köpt datorn online har du 14 dagars ångerrätt, har du köpt den i butik har du tyvärr ingen.

Skickades från m.sweclockers.com

1. Undantagen då ångerrätten inte gäller är inte upp till säljaren. Bara för att säljaren informerar köparen att ångerrätten inte gäller för ett köp så innebär det inte att ångerrätten inte gäller. Det du citerar handlar om de fallen då, enligt lagen (och inte säljarens godtycke), ångerrätten inte gäller så måste säljaren informera köparen om det.

2. Nej, man har inte alltid 14 dagars ångerrätt när man köpt saker på nätet, det finns som sagt undantag. Tråden har handlat om olika personers åsikter gällande ångerrätten och om den skulle gälla när ett företag sätter ihop en dator av vanliga datorkomponenter.

3. Ett råd, läs tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Nu handlar inte diskussionen om vad du eller någon annan TYCKER utan om utifall ångerrätten gäller eller om monterad dator räcker för att räknas som specialtillverkad.

Det spelar ingen roll om man som köpare har "accepterat köpvillkoren" eller inte. Ångerrätten är såvitt jag vet en s.k tvingande lagstiftning som inte går att avtala bort. Sen kan man såklart om ev ångerrätt gäller hela köpet (hela datorn) eller om man kan utnyttja den på bara en del som t.ex minnena (tveksamt om man kan enligt mig).

Det är inte upp till butiken att bestämma (hitta på) i vilka fall ångerrätten inte gäller. Det finns beskrivet i lag/i förarbetena till lagarna i vilka fall ångerrätten inte gäller.

Där håller jag med dig, att det borde gälla hela datorn när de byggt den.
Sen kvarstår ju frågan om specialbyggd när man väljer just sina komponenter och Inet inte har datorn i sitt sortiment. Då måste de ju försöka sälja ett ex av en produkt de normalt inte säljer alternativt plocka ner allt igen och sälja öppnade en gång monterade delar. Men det får nån jurist svara på.

Säkert nån tangentbordskrigare som går igång nu och skuttar med rök ur öronen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av backlulund:

Där håller jag med dig, att det borde gälla hela datorn när de byggt den.
Sen kvarstår ju frågan om specialbyggd när man väljer just sina komponenter och Inet inte har datorn i sitt sortiment. Då måste de ju försöka sälja ett ex av en produkt de normalt inte säljer alternativt plocka ner allt igen och sälja öppnade en gång monterade delar. Men det får nån jurist svara på.

Säkert nån tangentbordskrigare som går igång nu och skuttar med rök ur öronen.

Skickades från m.sweclockers.com

Bra. Jag är ingen jurist, men allt som står skrivet från konsumentverk, konsumentvägledare, jurister och juriststudenter som uttalar sig om ångerrätten, samt förarbetena till lagstiftningen tyder på att montering inte räcker för att den skall räknas som specialtillverkad. Att de måste demontera den eller sälja öppnade en gång monterade delar är helt irrelevant för diskussionen, där är det solklart att det inte påverkar möjlighet till ångerrätten alls.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Det är tydligt att reglerna kan tolkas på mer än ett sätt så till TS, mitt råd är att prata med Inet som du tänkt i helgen, är du inte nöjd efter det så har du tre val. Gå vidare till ARN eller liknande, sälja minnena och köpa nya eller använda de du har.

Den här tråden verkar inte leda längre än så.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lite offtopic kuriosa.
Jurist är inte någon skyddad titel. Vanligen brukar man med jurist mena en person som avlagt jur. kand.-examen, men vem som helst får kalla sig jurist och starta en juridisk byrå. Det finns inte några krav på utbildning eller erfarenhet för att kalla sig jurist och erbjuda juridisk rådgivning i Sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av backlulund:

Lite offtopic kuriosa.
Jurist är inte någon skyddad titel. Vanligen brukar man med jurist mena en person som avlagt jur. kand.-examen, men vem som helst får kalla sig jurist och starta en juridisk byrå. Det finns inte några krav på utbildning eller erfarenhet för att kalla sig jurist och erbjuda juridisk rådgivning i Sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Så är det, för att bli advokat krävs juridisk utbildning och ta juristexamen vid universitet. Fortfarande samma utbildning oavsett om man ansöker att bli advokat eller inte.

Permalänk
Skrivet av Lobocut:

Ångerrätten finns av den anledning att du ska kunna klämma/känna, testa och faktisk se vad du har köpt. Gillar du inte vad du har fått, ja då ska du får skicka tillbaka den. Tycker företaget inte det är bra, då får dom skita i att sälja på nätet.

Ångerrätten var tänkt för att du skulle kunna känna, prova och titta på en vara ungefär lika mycket som i affären, dock kräver konsumenterna ganska mycket mer än så idag...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lobocut:

Ångerrätten finns av den anledning att du ska kunna klämma/känna, testa och faktisk se vad du har köpt. Gillar du inte vad du har fått, ja då ska du får skicka tillbaka den. Tycker företaget inte det är bra, då får dom skita i att sälja på nätet.

Undantaget blir när du har pekat på en rad olika komponenter och företaget har byggt ihop det helt efter dina beskrivningar, som hänt här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PlogarN97:

Undantaget blir när du har pekat på en rad olika komponenter och företaget har byggt ihop det helt efter dina beskrivningar, som hänt här.

Nej.... Läs...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gaminggirl:

Ångerrätten var tänkt för att du skulle kunna känna, prova och titta på en vara ungefär lika mycket som i affären, dock kräver konsumenterna ganska mycket mer än så idag...

Vad mer kräver dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Bra. Jag är ingen jurist, men allt som står skrivet från konsumentverk, konsumentvägledare, jurister och juriststudenter som uttalar sig om ångerrätten, samt förarbetena till lagstiftningen tyder på att montering inte räcker för att den skall räknas som specialtillverkad. Att de måste demontera den eller sälja öppnade en gång monterade delar är helt irrelevant för diskussionen, där är det solklart att det inte påverkar möjlighet till ångerrätten alls.

Fast nu är det inte "montering" av en byggsats utan av delar som TS valt fritt. Så de fall du hittar angående montering är nog inte ekvivalenta fall.

Sen tänk vad mycket bättre det svenska samhället skulle vara om nätriddare som dig tänkte lite mer på vilka skyldigheter du har snarare än bara jag, jag, jag och mina rättigheter.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Inaktiv

Kanske redan har besvarats, men var bygget gjort specifikt efter dina önskemål eller var det ett paketförslag som togs fram av Inet och som sedan byggs ihop?

Permalänk
Inaktiv

Läste igenom ett par av kommentararena. Vet fortfarande inte hur det är TS fall, om han valt komponenterna eller om Inet gjort det för att sedan plocka ihop datorn genom en tjänst.

Först lutade jag åt att, om Inet valt komponenterna = ångerrätt, men har köparen valt komponenterna = undantag enligt 2:11 p. 3 KKöpL.

Efter att ha tänkt ett snurr till kring båda alternativen landar jag i att köparen har ångerrätt i båda fallen. I det senare fallet har han i princip köpt varor som han annars kan åberopa sin ångerrätt för. Skillnaden mot att han köpt hem allting till sin dörr är att han köpt en tilläggstjänst för montering.

Vad gäller tilläggstjänsten kan han inte åberopa sin ångerrätt för, detta framgår redan av p. 1. Däremot omfattas komponenterna i sig av ångerrätten eftersom att ingenting hindrar från att komponenterna monteras isär och läggs tillbaka i sina ursprungsförpackningar (jfr 2:15 p. 2).

D.v.s. det är inte fråga om exempelvis ett armbandsur som får ens namn ingraverat i sig. I ett sådant fall går det inte längre att skilja mellan tjänsten och varorna.

En annan anledning till varför jag landar i den slutsatsen är för att distansavtalslagen annars inte hade gått att tillämpa ändamålsenligt. En näringsidkare skulle kunna indirekt friskriva sig från en annars tvingande lagstiftning genom att exempelvis erbjuda: "Vill du ha montering för endast 1 kr? Bocka i den här rutan!" med resultatet köparen skulle förlora sin ångerrätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lobocut:

Jag är väl medveten om ångerrätten. Fast det du säger att det skulle vara en fastsatt praxis stämmer inte. Resonemanget kring om en vara ska ses som specialtillverkad eller ha personlig prägel handlar om att det ska vara omöjligt för företaget inte har någon möjlighet att sälja vidare. Tex specialtillverkad reservdel till en maskin som bara passar i kundens maskin. Eller en tröja med personligt tryck valt av kunden blir av karaktären personlig prägel. Väljer man dock en tröja med standard tryck som tillhandahålls av företaget, då går det att ångra. Ser du skillnaden?
Det skulle inte vara några hinder i att varken sälja datorn i sin helhet eller i delar för företaget.

Skulle det skada att skicka in en anmälan till ARN ?

ARN har mycket att göra och kommer se anmälan och skicka runt den på kontoret och skratta åt den.

TS har aktivt valt sina komponenter, iNet har sedan efter specifikation monterat ihop detta. ARN går igenom om iNet har gjort FEL ELLER INTE, inte sånt här tönteri.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle