Terrorattack i Stockholm?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ClintBeastwood:

Jovisst kan han ta livet av sig, men då blir han inte martyr..

Självklart kan ha bli en martyr.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Hur kommer det sig att så många kopplar detta till Sveriges invandring? Hittills finns det ingen information om någon misstänkt gärningsman och absolut ingen information om vad som kan ha förorsakat det. Lägg ner alla onödiga spekulationer och håll er till den fakta seriösa medier delger.

Skickades från m.sweclockers.com

Alla spekulerar, jag, du, staten, din bank. Ibland ger det avlöning och ibland blir man bankrutt och då får man gå vidare. Du snackar som att spekulera är det värsta man kan göra...

Även om inte detta var ett islamistiskt dåd så är det väldigt likt de flera islamistiska dåden som ägt rum de senaste 3 åren i frankrike t.ex. Och detta är ingen spekulation, detta är fakta.

Permalänk
Medlem

Kan inte folk bara vara snälla istället? Kasta nån jävla blomma på varandra och var glad sen liksom.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Självklart kan ha bli en martyr.

Nej, hänger man sig med hjälp av överkastet blir man inte martyr.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StenTuff:

En man är gripen. Finns bild på det men vet inte om man får lägga upp dom här i forumet.

Det finns, vad jag vet, ingen officiell källa på att någon skulle vara gripen i samband med attacken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Avstängd
Skrivet av VideoyGTX:

Bara jag som tycker att män med klänning, långt skägg och handduk på huvudet som håller till i moskeer borde granskas? 100% av alla som klär sig så och som går runt med täckta kvinnor är extremister eftersom de följer en extrem version av islam som oftast är kopplad till terrorism.

Det är nog enbart din snea syn på saker och ting, eller ett behov av att dra folk över en kam.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd låst*

Det är mycket känslor inblandat i tråden, vilket man till viss del kan förstå.
Samtidigt är nivån bitvis under all kritik. Jag låser tråden för rensning och ser jag någon möjlighet till att en bättre nivå kommer att hållas så kan den komma att öppnas igen.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Legendarisk

Förstår att alla har starka känslor kring det inträffade; många är oroliga, rädda, eller känner någon som har påverkats och behöver kunna prata om det inträffade, men efter att ha läst igenom diskussionen så är jag rädd att det inte kommer leda till något konstruktivt att göra det på det här sättet.

Försök istället ta kontakt med vänner, ring nära och kära, och låt inte hatet ta över över. Våra tankar är med alla som drabbats.

*** Tråd fortsatt låst ***

Visa signatur

Abstractions all the way down.